Gå til innhold

FU: Hva velger du til høsten?

Anbefalte innlegg

Gjest Få han ut
Skrevet

Jeg vil gjerne ha ut Mullah Krekar, men stemmer selvsagt ikke FRP av den grunn. Jeg tror "hele" Norge vil ha den mannen ut, men hvor skal man sende ham? Det eneste landet vi kan sende ham til, uten at han blir sendt tilbake igjen til Norge, er Irak. I Irak er det store sjanser for at han vil få dødsstraff og Norge har forpliktet seg til, gjennom Genevekonvensjonen(?), å ikke sende folk tilbake til land der de risikerer tortur og/eller henrettelse.

De har jo fått et dokument som beviser at han ikke kommer til å bli henrettet.

Jeg håper han blir henrettet om han sendes tilbake :)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

5

• AneM1365380603

5

• Lillemus

4

• waxo

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest tror nok det blir det, ja...
Skrevet

Hvem kommer Krf til å samarbeide med og ta med seg om de skulle få nok stemmer da?

KrF går nok i koalisjon med Høyre og Venstre. Men ikke Frp. Får vi noen gang Frøken Jensen som statsminister vil jeg sterkt overveie å emigrere til Sverige.....

Skrevet

De har jo fått et dokument som beviser at han ikke kommer til å bli henrettet.

Jeg håper han blir henrettet om han sendes tilbake :)

''Jeg håper han blir henrettet om han sendes tilbake :)''

Jeg kan ikke tenke meg noe mer primitivt enn, med loven i hånd, å ta andres liv. Slike tilstander ønsker jeg ikke her i Norge. Vi er et sivilisert land og bør oppføre oss deretter.

Skrevet

Sponheim har litt for stort ego, men synes ikke han er så altfor verst. Har mer problemer med enkelte andre :/.

Synd at et parti med et så godt program får så få gode folk til å stille for seg - der har vi vel nettopp partiets achilleshæl.

Jeg tror også mange skremmes bort fra Venstre pga Sponheim. Skei er bedre, men litt anonym (sammenlignet med Sponheim ;))

Og du har jo så rett, det er utrolig mange finurlige figurer i toppolitikken :)

Skrevet

Sant nok. Sponheim tar for stor plass, og har presset gode kandidater unna seg. Ikke bare Thomessen, men andre også. Nå er jeg redd for at kombinasjonen med Abid Raja bare fører til enda mer selvsentrert bulldoservirksomhet på toppen.

Hadde venstre klart å få inn noen gode, troverdige, solide, representative kandidater, så skal jeg jammen gi dem min stemme også! Men tror ikke det skjer før sjefen sjøl lar solen skinne på flere enn seg selv.

Enig med du :D

Skrevet

Fra et regime man visstnok ikke kan stole på...

Jonas Gahr Støre hadde en interessant artikkel om akkurat dette i VG eller Dagbladet i sommer.

Her er noe om saken: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/irak/artikkel.php?artid=563726

Så lenge det går via amerikanske eller andre journalister er det i hvert fall ikke til å stole på. Det er heller ikke riktig som står i artikkelen at det ikke praktiseres dødstraff i Nord-Irak.

Mullah Krekar vil bli torturert og henrettet hvis han blir sendt til Irak, og jeg er enig i at det er en barbarisme som ikke vi skal godta i Norge.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg tror også mange skremmes bort fra Venstre pga Sponheim. Skei er bedre, men litt anonym (sammenlignet med Sponheim ;))

Og du har jo så rett, det er utrolig mange finurlige figurer i toppolitikken :)

''Og du har jo så rett, det er utrolig mange finurlige figurer i toppolitikken ''

En kan vel knapt forvente at et næringsliberalt parti med stor sans for det private initiativ skal avle så mange gode heltidspolitikere, det blir jo nærmest selvmotsigende.

Skrevet

Så lenge det går via amerikanske eller andre journalister er det i hvert fall ikke til å stole på. Det er heller ikke riktig som står i artikkelen at det ikke praktiseres dødstraff i Nord-Irak.

Mullah Krekar vil bli torturert og henrettet hvis han blir sendt til Irak, og jeg er enig i at det er en barbarisme som ikke vi skal godta i Norge.

Det er jeg enig i. Man sender ikke tilbake mennesker dersom man ikke er 100 % trygge på at de får en rettferdig dom.

Skrevet

''Og du har jo så rett, det er utrolig mange finurlige figurer i toppolitikken ''

En kan vel knapt forvente at et næringsliberalt parti med stor sans for det private initiativ skal avle så mange gode heltidspolitikere, det blir jo nærmest selvmotsigende.

He, he - godt sagt :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...