Gå til innhold

Går det an å være SÅ redd for vepser?

Anbefalte innlegg

Gjest iiiiiiiik
Skrevet

Jeg får helt panikk bare jeg ser en...

er så redd datteren min skal lære å bli like redd som meg, hun ser jo hvordan jeg reagerer :D

Nå satt jeg og ungen min på verandaen og spiste, men så kom en veps - den fløy farlig nær datteren min, pga den var intr i maten hennes... jeg fikk jo helt panikk, men jeg klarte å trive med meg henne og springe inn i stuen... trur dere ikke vepsen fulgte etter oss inn? Og da hadde jeg alt lukket døren pga jeg trodde jeg stengte vepsen ute....iiik, inn i rommet ved siden!

Nå tør jeg ikke gå inn igjen i stuen...

Fortsetter under...

Gjest IIIIIIIIIK 2
Skrevet

Du har min fulle sympati. Men vil bare si jeg har et barn som har blitt voksen,og er IKKE redd veps,selv om jeg har til tider vært SÅ hysterisk,ja...En gang fikk jeg stengt den inn på stua,og måtte oppholde meg på kjøkkenet hele dagen...

Skrevet

Jeg er også redd veps. Men har barn som ikke er redde i det heletatt.

Datra lar gjerne vepsen sitte på seg.

Skrevet

Jeg finnes ikke redd for veps, men orm derimot...

Datra mi er veldig redd for veps, sikkert fordi hun gikk seg rett i et vepsebol som lita og fikk ganske mange stikk :(.

Det som hjelper mot min ormeskrekk er å fokusere på at ormen er liten og det er sjelden den oppsøker mennesker.

Vepser er jo også ganske små, de stikker, hva er det mere du er redd for da ? :-)

Skrevet

Jeg finnes ikke redd for veps, men orm derimot...

Datra mi er veldig redd for veps, sikkert fordi hun gikk seg rett i et vepsebol som lita og fikk ganske mange stikk :(.

Det som hjelper mot min ormeskrekk er å fokusere på at ormen er liten og det er sjelden den oppsøker mennesker.

Vepser er jo også ganske små, de stikker, hva er det mere du er redd for da ? :-)

Jeg er også redd orm, til tross for at jeg aldri har sett en!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er også redd orm, til tross for at jeg aldri har sett en!

Aldri sett orm? Oi :). Jeg har sett orm massevis av ganger! I oppveksten så jeg orm stadig vekk, nå ikke så ofte, dog et par ganger i løpet av sommeren.

Annonse

Gjest iiiiik
Skrevet

Vepsen er ute nå :D

Mannen min kom heldigvis inn igjen etter å ha malt gjerdet, han bare ristet på hodet og skjønte ikke hva jeg var redd... men nå viste det seg at det hadde lurt seg to vepser til inn i stuen og jeg fikk jo helt panikk igjen og stakk av ut i gangen og sa han måtte få de ut :) No problem for him da... den ene satt seg på verandadøra, så han bare åpna den og vepsen fløy ut, en annen satt i vinduskarmen, han satt en pappkartong bort til den, den klatret over, han førte den sakte mot døren og ut fløy vepsen. No problem...

Puh! Jeg gleder meg til vepsesesongen er over :)

Skrevet

Godt å høre det er flere der ute som er like redd som meg.. Jeg er LIVredd veps!!!! Aner ikke hvorfor heller, for jeg har aldri blitt stukket.. Det er bare noe med "attituden" til vepsene, hvordan de ser ut og hvordan de flyr, ser ut som de bare henger i lufta...også det at de potensielt kan stikke da...Men et stikk generelt sett er ikke jeg redd for, jeg tar sprøyter uten å blunke, men det er bare noe med at et lite hårete DYR skal komme og feste seg i kroppen min som er så frastøtende :-O

Vepseskrekk people unite! :) Skulle ønske vi kunne utrydde dem alle!

Skrevet

Godt å høre det er flere der ute som er like redd som meg.. Jeg er LIVredd veps!!!! Aner ikke hvorfor heller, for jeg har aldri blitt stukket.. Det er bare noe med "attituden" til vepsene, hvordan de ser ut og hvordan de flyr, ser ut som de bare henger i lufta...også det at de potensielt kan stikke da...Men et stikk generelt sett er ikke jeg redd for, jeg tar sprøyter uten å blunke, men det er bare noe med at et lite hårete DYR skal komme og feste seg i kroppen min som er så frastøtende :-O

For ikke å snakke om den ekle summingen... De er bare frastøtende disse dyra på alle måter!

Skrevet

Er veldig enig med deg i det at der er hvordan vepsen oppfører seg som er krekslig - ikke nødvendigvis selve stikket.

Gjest majas mamma
Skrevet

Er ikke akkutat redd, men syns det er veldig ubehagelig når de kommer i ekspressfart mot mat eller drikke ute. Inne får jeg gjerne lirket dem bort i vinduskarmen før jeg lukker opp vinduet. Og i fjor fikk jeg to stikk. Den ene lurte seg inn i genserarmen, og da jeg senket armen stakk den, inne i armhulen. Jeg hylte og bare vrengte av meg genseren ute på plenen og spurtet inn. Det andre fikk jeg inne i håndflaten mens jeg sto på øverste trinn på gardintrappa og plukket plommer. Og etter det er jeg faktisk blitt mindre redd, merkelig nok,

Gjest iiiiik
Skrevet

For ikke å snakke om den ekle summingen... De er bare frastøtende disse dyra på alle måter!

Liker ikke spyfluer heller, de er så nærgående og høylytte, skvetter jeg når de plutselig summer ved øret mitt.

Skrevet

Er ikke så redd for vepser, men edderkopper derimot!! Da får jeg helt NOIA! Vi har vel alle en ting vi er redde for?

Annonse

Skrevet

Hehe.. Må le. :) er som å se meg det der. :o) Prøver å ta meg sammen, men blir som regel noe sånt som du beskriver. Er ganske stolt av meg selv, for klarte å lukke opp vinduet på verandaen der det satt en gigaveps, i stedet for å lukke døra og ikke gå ut igjen før samboern kom hjem og tok den bort. Hadde veeeeeeeeeldig lyst til å sitte ute så.. Han skrike utm, hive veska fra meg og løpe jeg altså, driter i om det er masse folk der. min kjære blir så flau, men klarer ikke skjerpe meg.

Skrevet

Aldri sett orm? Oi :). Jeg har sett orm massevis av ganger! I oppveksten så jeg orm stadig vekk, nå ikke så ofte, dog et par ganger i løpet av sommeren.

Orm er nok ikke så vanlig i Trøndelag. Tror (håper) jeg...

Skrevet

Orm er nok ikke så vanlig i Trøndelag. Tror (håper) jeg...

Dream on Org. Det er masse hoggorm i Trøndelag. :o)

Skrevet

Dream on Org. Det er masse hoggorm i Trøndelag. :o)

Hyyyysj!!!

:-) Ikke her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...