Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli litt nærgående her nå. Slår dere av data, TV osv når det tordner og lyner veldig? Er det farlig å sitte på dol i tordenvær?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dol er definitivt ikke blant de sikreste nettstedene i tordenvær.

Kos deg heller med musikk på youtube til Thor roer hammeren. De har lynavleder.

AneM1365380603
Skrevet

Vi drar ut tv og internett når det tordner som verst, og her i vest kan det bli skikkelig ille.

Skrevet

Dol er definitivt ikke blant de sikreste nettstedene i tordenvær.

Kos deg heller med musikk på youtube til Thor roer hammeren. De har lynavleder.

Takk, da flykter jeg til youtube :-)

Skrevet

Vi drar ut tv og internett når det tordner som verst, og her i vest kan det bli skikkelig ille.

Ja, trenger kanskje ikke spøke med sånt. Før jeg vet ordet av det kan jeg jo bli slått i gulvet med håret stående rett opp :-)

Gjest det var uhyggelig men gikk tross alt bra
Skrevet

Slår av alt spesielt etter at lynet slo ned i dataen til foreldra mine.det var visst ingen hyggelig opplevelse

Skrevet

For noen år tilbake slo det lyn ned i både tv og datamaskin hos meg. Kan ikke huske at jeg var på dol der og da, men det var trasig likevel.

Jeg tenker ikke så mye på det, men tordner det voldsomt trekker jeg alle kontakter ut, legger meg i senga, trekker dyna over hodet og biter negler til det blør.

Gjest Ja, det gjør vi
Skrevet

Ja, det gjør vi. Drar ut kontakter til tv`r, dataer, trådløse telefoner, alarm osv.

Synes det fort blir overspenning og at det da kan ryke noe. F.eks. trådløse telefoner må vi jo støtt handle nytt :)

Har også vært til stede i hus det har slått ned i tv på, så jeg har respekt for tordenvær.

Gjest majas mamma
Skrevet

Litt avhenging av hvor nærgående det er. I dag våknet vi kl halv sju av et smell uten like. Jeg sto opp og tok ut alle pc´ene. Klokka ni var et på`n igjen, og da var mannen opp og dro ut alle tv´ene for da var det enda nærmere. Men nå har det gitt seg, og lufta er klar og frisk. Igår var det så tett luft at det nesten var vanskelig å puste.

brilleslangen
Skrevet

laptopen, og skjøteledningen på stua(tilkoblet tv og dvdspiller trekkes ut.) telefon og alt utstyret for bredbånd og stasjonær data er tilkoblet overspenningsvern så de bryr jeg meg ikke om. stoler på at overspenningsvernet gjør jobben sin hvisdet skulle bli overspenning i elnettet. så så lenge batteriet på laptopen fungerer, og utstyret tilkoblet overspenningsvernet ikke har koblet ut kan jeg altså finne på å ta meg en tur på internett selv i tordenvær.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...