Gå til innhold

Tiggere i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sluttet å bruke kontanter, så med mindre tiggerne begynner å ta kort, så får de ingenting fra meg.

Da jeg bodde på Løkka så hadde vi en tigger som satt i trappa til Rema og spillte gitar. Han pleide å få en 20 kroning i ny og ne. Det varte helt til jeg overhørte at han skulle på ferie til syden.

Da ble det stopp.

Gjest majas mamma
Skrevet

tror ikke de reagerer noeBerlin, og særlig på det. Det er tiggere i andre store byer også. Har nettopp vært i Praha og Berlin og i begge byene var det tiggere. I Berlin dukket det til og med opp en dame med en liten unge på armen som fulgte etter oss og tok mammen min i armen. Hun forsvant først etter at jeg fortalte henne at hvis hun IKKE hadde hatt med seg ungen, og at hun burde miste ungen sin når hun brukte den på den måten.

Syns ikke de (norske ) tiggerne er så ille jeg, De sitter stort sett bare der med koppen sin. Mens en del av de øst-europeiske derimot......de er plagsomme.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg liker ikke alle tiggerne jeg heller, og jeg gir ikke til dem. Særlig ikke til rumenerne og andre jeg har mistanke om at er her i ens ærend for å tigge.

Hender av og til jeg gir en slant til gjengangerne av narkomane i Oslo Sentrum, iom at jeg synes det er bedre de tigger og får en slant enn at de må selge kroppen sin eller stjele.

Forøvrig synes jeg det er en typisk norsk holdning å bry seg aller mest om hva andre, her turistene, må tro. Jeg synes det er viktigere hva vi som bor i byen synes.

Gjest MedicNerd
Skrevet

Tiggere i seg selv plager meg ikke. Jeg synes det er forferdelige med disse haiene som sender folk hit for å tigge, for så å ta penger i sin egen lomme.

Men som andre sier, så synes jeg det er bedre at de narkomane sitter der med begeret sitt uten å løpe etter deg å mase om småpenger. I tillegg er det bedre enn å bli fordømt til å måtte stjele eller gå til andre desperate handlintger for å få penger til stoff og til å holde liv i seg selv.

I verdens storbyer er det (minst) like mye tiggere, så jeg har vanskelig for å tro at turister i Oslo synes det "forsøpler" byen vår. Husker jeg var i Lisboa for en del år siden .Da var ikke tigging blitt vanlig her til lands, så jeg syntes det var vondt å se. Samtidig følte jeg ikke at det ødela inntrykket av selve byen. Men fytti rakkern - jeg ble dødsskremt der nede. Jeg kjente noe pirking på leggen, så jeg så raskt ned. Ytterst i et portrom satt en dame som så ut som om hun var utgammel - en ren knokkelhaug. Det er noe av det grusomste jeg har sett! Slikt håper jeg ikke vi må oppleve her til lands, eller rettere sagt: Jeg håper folk ikke har det så jævlig i seg selv.

Skrevet

Det finnes mange tragiske sjebner der ute... Og medmennesket i mange sitter langt inne.

Jeg gir aldri penger til de utenlandske tiggerene. Men jeg gir til de norske.

Jeg har selv hatt familie som har sittet i Oso å tigget. Det er en tøff hverdag. Og veldig nedverdigende. :0(

Men det er da bedre det enn at de gjør kriminelle handlinger.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er en plage hver dag. Jeg får ikke stå i fred en eneste dag når jeg venter på bussen lenger og det blir bare verre og verre. De bli mer og mer pågående. Nå kommer de helt opp i ansiktet på meg og vil ikke forsvinne. Jeg er så møkk lei, at jeg kan ikke få sagt nok hvor møkk lei jeg er.

Jeg har lyst til å ta i bruk vold. Gud så mange ganger jeg har hatt lyst til å sparke til dem.

Er sjeleglad om de forsvinner. De forsøpler Oslo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...