Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jasså, så spikermatter er den nyeste utgaven av snakeoil?

Folk er så dumme at det er nesten morsomt.

Har du kjøpt en? Svar gjerne (helst) anonymt.

Skrevet

Nei, har ikke kjøpt en selv (og kunne ikke tenke meg å gjøre det), men kjenner en som har kjøpt, og han syns den er fantastisk!!.....ikke helt meg å ligge på spikermatte :-)

Skrevet

Akupunktur har bevist effekt, så jeg synes ikke det virker så snodig at spikermatter funker. Nålene går ikke gjennom huden, men de trigger vel nervebanene? Dette er iallefall ikke den mest håpløse innretningen jeg har hørt om ;)

Gjest MedicNerd
Skrevet

Nei, har ikke kjøpt en selv (og kunne ikke tenke meg å gjøre det), men kjenner en som har kjøpt, og han syns den er fantastisk!!.....ikke helt meg å ligge på spikermatte :-)

Men er det spikermatter da det de selger?

Jeg har inntrykk av de selger matter med noen sånne gummispisser, som skal være effektive... Ikke testet det selv, men hvis det presser på akupunkturpunkter blir det jo som en akupressur.

mil1365380270
Skrevet

Så dem i butikken. Utrolig at de selger dem for 500,-!!!! Hallo?! Et håndkle med plastpigger, he-he! Første som slo meg var hva de plastbrikkene med pigger egentlig har blitt brukt til? Holde en duk på plass eller noe? Vel, artig for de som kom på å selge det som et helseprodukt at folk faktisk biter på :-)

Skrevet

Jeg har kjøpt og behøver slettes ikke svare anonymt:-)

Om jeg er dum? Ja, mulig det, men ikke akkurat fordi jeg har kjøpt denne shaktimatta.

Den hjelper for det jeg kjøpte den for!

Jeg tror på ingen måte at jeg blir frisk fordi jeg ligger på disse piggene.

Det den gjør for meg er at den øker blodsirkulasjonen i mine ødelagte bein, og gjør at jeg av den grunn har litt mindre smerter når jeg ligger på den.. Sikkert fordi smertene bytter litt plass kan du si, det er grisevondt å ligge på den, men jeg blir varm og god og sovner etter bare noen minutter på den... Men smertene er faktisk mindre en time eller to etterpå også, og da er det for meg verd det..

Det lille der høres sikkert ikke noe ut for friske mennesker som ikke feiler noe.

Men for meg som har denne kroniske skaden i beina (Bl.a i beina) etter en cellegiftkur, og som har prøvd alt som tenkes kan uten nevneverdig effekt, joda sterke smertestillende hjelper, men det er heller ikke veldig heldig..

Så hvis jeg med dette kan ta et par smertestillende mindre, er det helt greit å være både naiv og dum:-)

Men frisk? Nei, dessverre, det blir jeg aldri..Med eller uten matte:-)

Skrevet

Men er det spikermatter da det de selger?

Jeg har inntrykk av de selger matter med noen sånne gummispisser, som skal være effektive... Ikke testet det selv, men hvis det presser på akupunkturpunkter blir det jo som en akupressur.

Jeg har ikke sett den, han har kjøpt den i sverige, så jeg vet ikke om det er samme type som det reklameres for på tv. I flg han så er det j....vondt når han legger seg på den, men så blir det bare bedre og bedre og til slutt utrolig behagelig...sier han...:-)

Skrevet

Jeg har ikke sett den, han har kjøpt den i sverige, så jeg vet ikke om det er samme type som det reklameres for på tv. I flg han så er det j....vondt når han legger seg på den, men så blir det bare bedre og bedre og til slutt utrolig behagelig...sier han...:-)

Det er den samme som blir solgt både i Sverige og Norge..

Ja det gjør noe inn i gamper.... vondt når du legger deg ned på den, men det går fort over.. Ikke de første to tre gangene kanskje, men etter det, er det ganske greit;-)

Skrevet

Noe av det morsomste ved reklamen er setningen: Intens avspenning.....

Ellers så er vi vel født til å lures. Var med da min søster kjøpe en her i forrige uke. Lo litt av henneog kom hjem og åpnet en litt gammel VG hvor de satte spørsmål ved matten...

Kommer ikke til å kjøpe den...

Skrevet

Ja jeg har brukt en sånn i 6-7 uker nå, ca. 20 min. daglig.

Mine rygg- og nakkesmerter er nesten helt borte, og det samme hodepinen som kom av stramme nakkemuskler. Søvnen er blitt bedre, jeg sovner raskt og føler meg uthvilt når jeg våkner.

Jeg ser at noen synes den er vond å ligge på, men det er ikke min erfaring. Det var på langt nær så vondt som jeg trodde, Jeg synes det er godt å ligge på den. Det som kan være vondt er hvis jeg vrir meg når jeg skal opp, har kuttet meg litt på armen et par ganger.

Min datter på 12 elsker å ligge på den. :))

Gjest løp og kjøp
Skrevet

Så dem i butikken. Utrolig at de selger dem for 500,-!!!! Hallo?! Et håndkle med plastpigger, he-he! Første som slo meg var hva de plastbrikkene med pigger egentlig har blitt brukt til? Holde en duk på plass eller noe? Vel, artig for de som kom på å selge det som et helseprodukt at folk faktisk biter på :-)

Claes Olson selger dem også, originalen altså....og myyyye billigere ;o)

Skrevet

Aner ikke hva snakeoil er, men uansett: Har ikke kjøpt slik spikermatte, og har heller ingen planer om å gjøre det.

Hilsen en meget anonym

Skrevet

Det slår meg at de som IKKE har satt seg inn i hvordan det funker og IKKE har prøvd dem, er passe hånlige og nedlatende. Shame on you, bedrevitere!

De som HAR en sånn matte er kjempefornøyd! Jeg har en, og elsker den! Jeg har ingen spesielle sykdommer eller plager, men stresset og stiv blir vel de fleste, for meg er den vidunderlig for å løse opp og koble ut! Føler meg som et nytt menneske etterpå! Jeg kjenner også flere andre som har og bruker sin mye.

Skrevet

Det slår meg at de som IKKE har satt seg inn i hvordan det funker og IKKE har prøvd dem, er passe hånlige og nedlatende. Shame on you, bedrevitere!

De som HAR en sånn matte er kjempefornøyd! Jeg har en, og elsker den! Jeg har ingen spesielle sykdommer eller plager, men stresset og stiv blir vel de fleste, for meg er den vidunderlig for å løse opp og koble ut! Føler meg som et nytt menneske etterpå! Jeg kjenner også flere andre som har og bruker sin mye.

Jeg synes det er helt logisk at den funker og tenker det er rart at folk ikke ser det ;)

Alt som kan trykke og presse mot mine vonde punkter i ryggen er bra. Selv nå sitter jeg og presser skulderbladet mot spissen øverst på stolryggen jeg sitter på. Myker opp harde muskelknuter på den måten :)

En slektning har fibromyalgi og hun har prøvd "alt" for å bli bedre. Hun kjøpte tilslutt denne matta og kan ikke få rost den nok :) Jeg har selv bestilt den og er spent på å prøve :)

Skrevet

Noe av det morsomste ved reklamen er setningen: Intens avspenning.....

Ellers så er vi vel født til å lures. Var med da min søster kjøpe en her i forrige uke. Lo litt av henneog kom hjem og åpnet en litt gammel VG hvor de satte spørsmål ved matten...

Kommer ikke til å kjøpe den...

Jeg vil tro matta setter igang blodsirkulasjonen, og bare det å få igang denne virker helende på diverse plager.

Når jeg gikk til fysikalsk behandling pga bekkenløsning var hovedmålet å få igang blodsirkulasjonen i bekkenet. Det som lindret aller best var en spiss sak jeg skulle presse mot vonde punkter i hoftene (strømførende i tillegg). Etter en slik behandling var jeg smertefri i et par dager. Akupunktur virker på samme måten, så jeg synes ikke det virker så rart om en slik matte funker på de riktige plagene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...