Gå til innhold

Master i spesped

Anbefalte innlegg

Gjest klarsometegg
Skrevet

Noen som vet et studiested som godtar at man er fjernstudent?

Jeg har lærelyst i massevis, men ønsker ikke å slutte i arbeidet eller flytte på hybel igjen.

Skrevet

Det finnes flere relevante mastere rundt omkring på Høgskolene hvor studiet er organisert med ukessamlinger i stedet for kontinuerlig undervisning. Undervisningen er i tillegg stort sett frivillig. Bør ikke være noe problem å finne et program som ikke innebærer flytting.

Gjest klarsometegg
Skrevet

Det finnes flere relevante mastere rundt omkring på Høgskolene hvor studiet er organisert med ukessamlinger i stedet for kontinuerlig undervisning. Undervisningen er i tillegg stort sett frivillig. Bør ikke være noe problem å finne et program som ikke innebærer flytting.

Ja, jeg har faktisk kommet inn på et studium som har en samling i måneden (deltidsstudium over fire år), men jeg ønsker egentlig ikke å reise heller.. Erfaring og studiebakgrunn gjør meg trygg på at jeg klarer å oppnå læringsmålene uten verken forelesninger eller kollokvier. Uffameg - det hørest jammen ut som jeg syter.. :-) Jeg vet ansvar for egen læring er helt av moten innenfor høyere studier, men det er litt synd at de av oss som faktisk lærer godt på egen hånd fratas muligheten til å få papirer på våre kunnskaper uten å måtte gå fra gård og grunn.

Skrevet

Ja, jeg har faktisk kommet inn på et studium som har en samling i måneden (deltidsstudium over fire år), men jeg ønsker egentlig ikke å reise heller.. Erfaring og studiebakgrunn gjør meg trygg på at jeg klarer å oppnå læringsmålene uten verken forelesninger eller kollokvier. Uffameg - det hørest jammen ut som jeg syter.. :-) Jeg vet ansvar for egen læring er helt av moten innenfor høyere studier, men det er litt synd at de av oss som faktisk lærer godt på egen hånd fratas muligheten til å få papirer på våre kunnskaper uten å måtte gå fra gård og grunn.

Men da kan du vel bare finne deg et masterprogram uten obligatorisk undervisning ?

Du vil muligens måtte møte opp til eksamener, men også dette lar seg av og til organisere lokalt.

Gjest har master i spesped
Skrevet

Jeg forstår ikke hva du ser som problem med å reise engang i måneden. Uansett hvor godt du jobber på egen hånd så har du godt av å diskutere og drøfte problemstillinger med andre i et slikt fag.

Jeg kan aldri tenke meg at det blir noe problem om du ikke kommer hver gang så dette blir noen få samlinger i året.

Jeg er ikke begeistret for gruppearbeid når jeg studerer, men å sitte helt alene blir veldig ensomt.

Gjest klarsometegg
Skrevet

Jeg forstår ikke hva du ser som problem med å reise engang i måneden. Uansett hvor godt du jobber på egen hånd så har du godt av å diskutere og drøfte problemstillinger med andre i et slikt fag.

Jeg kan aldri tenke meg at det blir noe problem om du ikke kommer hver gang så dette blir noen få samlinger i året.

Jeg er ikke begeistret for gruppearbeid når jeg studerer, men å sitte helt alene blir veldig ensomt.

Joda, det hadde helt sikkert vært koselig og nyttig å være med på samlinger. Det er vel mest latskap som gjør at jeg ønsker en annen løsning. Jeg jobber allerede som spesialpedagog og har ingen problemer med å finne mennesker å diskutere stoffet med. Diskusjon og kursing er en naturlig del av arbeidsdagen. Jeg ønsker vel så mye å ta mastergraden for å få dokumentasjon på (og lønn for) kunnskapene jeg allerede har som å lære mye nytt.. ;-) Alle aktuelle studiesteder innebærer relativ lange og dyre reiser. Hadde jeg bodd i kjøreavstand hadde ikke dette vært en problemstilling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...