Gå til innhold

HJELP! Bursdagsfeiring for en 13-åring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære førstefødte datter blir 13 år om en uke... Hun fikk beskjed for flere uker siden, om å prøve å finne ut hvordan hun ønsket å feire den (innen rimelighetens grenser), og hvem hun ville be...

Hun har bestemt at hun vil be 5 gjester... men foreløpig ingen idè om hvordan feiringen skal utarte seg...

Hun har ikke så veldig lyst til å være hjemme, selv om det hadde vært mest praktisk...

Trenger sårt noen gode ideer her nå, som ikke koster alt for mye. Max rundt 1000 kr tilsammen, kanskje?

En annen ting... hvor vanlig er det at en voksen blir med på slike ting, dersom det blir snakk om noe ute, - betaling osv?

Skrevet

Neste år blir min eldste datter 13 år gammel. Hvis hun hadde hatt en ønske om å invitere fem venninner, så hadde jeg sponsa bussbilletter til dem til byen der de kunne spise på Peppe's eller Dolly Dimple (pizza, brus og is). De hadde nok måttet bestilt to pizzaer, så alt i alt ville det kosta rundt 700 kroner?

Skrevet

Her feirer vi 13 års dag om bare noen få dager. Hun har invitert tre venninner på overnatting, de skal på kino sammen (vi spanderer) og etterpå skal de hit for å spise og kose seg. Hun hadde ikke noe ønske om fest á la barneselskap :)

Gjest Tatjana
Skrevet

Er hun 13 år, er hun gammel nok til å få klar beskjed. Gi henne en frist, for eksempel fredag, og si at da må hun ha bestemt seg for hva hun ønsker. Hvis hun ikke greier det, så kan du enten bestemme hele greia, eller utsette feiringen.

13-åringer har vanligvis begrep om tid, og de er også gamle nok til å forstå at det trengs et visst minstemål av forberedelser til et selskap. Innbydelsene må jo heller ikke komme så sent ut at alle gjestene har planlagt noe annet og ikke kan komme.

Du kan gjerne ta en "brainstorming" med henne i forkant, og foreslå ting du vet vil fungere greit økonomisk og praktisk.

Skrevet

''

En annen ting... hvor vanlig er det at en voksen blir med på slike ting, dersom det blir snakk om noe ute, - betaling osv?''

Glemte å svare på dette:

datteren min skal altså på kino med 3 venninner. Vi betaler.

Tror ikke hun hadde likt å ha noen voksen med på noe som helst i denne anledningen. Altså kino, pizza e.l., men klart: betalingen må jo ordnes på et eller annet vis - da må muligens en voksen være involvert.

Men i det store og hele er det i alle fall slik for min 13-åring at hun vil se minst mulig til meg mens hun feirer dagen sin med sine venninner :) Hun har vært veldig opptatt av å planlegge denne dagen i laaaaaaaaaang tid nå, så det eneste jeg har gjort har vært å si ja eller nei til diverse forslag.

Skrevet

Kino, pizza, Tusenfryd, badeland, overnatting, konsert etc

Mulighetene er mange, men hun bør vel bestemme selv hva hun ønsker.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg hadde nok dåna om min mor eller far skulle være med når jeg skulle feire 13-årsdag med venninner ute! :)

Ville gitt dem et visst budsjett, sendt med penger (evt. litt ekstra til å ha i bakhånd) og sagt noe om hva de kunne forvente seg å få for det. Det går sikkert bra!

Skrevet

Tusen takk for gode forslag dere :-) Setter stor pris på det!

Hun har endelig funnet ut hva det blir til da, hjemme, med god mat, snop og film, og overnatting (=lite søvn for mor, he he) Skal skygge unna så godt jeg bare kan mens de fniser og tuller og koser seg ;-)

Ha en flott uke alle sammen :-) Og igjen, tusen takk :-) Får sikkert brukt for de til neste år ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...