Gå til innhold

Hva skal jeg servere mine venninner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha noen venninner på besøk til Torsdag og skal servere noe,men hva??

Noen som har noen forslag?

Ikke middag,men noe annet...

Skrevet

Pastasalat med baguetter?

Kok pastaskruer og bland evt. pesto i pastaen. La den avkjøles.

Dander masse ruccolasalat rundt kanten av en skål. Hell pastaen i midten. Dryss over lett ristede pinjekjerner og tørkede tomater. Server ferske baguetter med smør til. Kjempegodt :)

Gjest Elextra
Skrevet

Dander masse ruccolasalat rundt kanten av en skål. Hell pastaen i midten. Dryss over lett ristede pinjekjerner og tørkede tomater. Server ferske baguetter med smør til. Kjempegodt :)

Høres godt ut, men tror jeg ville valgt en annen dressing enn basilikumpesto. Hadde dilla på pesto for noen år siden, men fikk så rent for mye av det. Evt. kan man blande ut pestoen med olje og god edikk, så får den litt annerledes smak :-).

Men andre synes sikkert det er kjempegodt med basilikumpesto. Forresten finnes det også kvalitetsforskjeller på denne, de dyrere man får i butikker med stort utvalg er langt bedre enn Barilla eller hva de rimeligere heter! *S*

Skrevet

Høres godt ut, men tror jeg ville valgt en annen dressing enn basilikumpesto. Hadde dilla på pesto for noen år siden, men fikk så rent for mye av det. Evt. kan man blande ut pestoen med olje og god edikk, så får den litt annerledes smak :-).

Men andre synes sikkert det er kjempegodt med basilikumpesto. Forresten finnes det også kvalitetsforskjeller på denne, de dyrere man får i butikker med stort utvalg er langt bedre enn Barilla eller hva de rimeligere heter! *S*

Ja, tror jeg må si meg enig i at pesto kanskje blir et sjansespill... Ikke alle som liker den smaken. Denne salaten er like god uten pesto i pastaen :)

Hmm, jeg pleier å kjøpe Barillo, men skjønner jeg bør forsøke litt andre varianter også ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, tror jeg må si meg enig i at pesto kanskje blir et sjansespill... Ikke alle som liker den smaken. Denne salaten er like god uten pesto i pastaen :)

Hmm, jeg pleier å kjøpe Barillo, men skjønner jeg bør forsøke litt andre varianter også ;)

Forsøk den italienske som er i firkantede glass - dyr, men uslåelig :-). Du kan se at den kun er laget av råvarene som skal være der (pinjekjerner, hvitløk og basilkum, i tillegg til krydder og olje), i motsetning til Barilla, hvor det er mye "fyllstoff" :-).

Da jeg var i Italia for noen år siden kjøpte vi helt fersk basilikumpesto i løs vekt i delikatesseforretningen til en billig penge - sånt burde de ha her og! :)

Skrevet

Forsøk den italienske som er i firkantede glass - dyr, men uslåelig :-). Du kan se at den kun er laget av råvarene som skal være der (pinjekjerner, hvitløk og basilkum, i tillegg til krydder og olje), i motsetning til Barilla, hvor det er mye "fyllstoff" :-).

Da jeg var i Italia for noen år siden kjøpte vi helt fersk basilikumpesto i løs vekt i delikatesseforretningen til en billig penge - sånt burde de ha her og! :)

Skal prøve andre varianter nå, ja! Hvor kjøper du den italienske?

Gjest Elextra
Skrevet

Skal prøve andre varianter nå, ja! Hvor kjøper du den italienske?

De har den i hvertfall på butikker som Centra og Ultra, og antakelig også andre av de større matbutikkene med stort utvalg.

Skrevet

De har den i hvertfall på butikker som Centra og Ultra, og antakelig også andre av de større matbutikkene med stort utvalg.

Ok, skal sjekke på ICA som er nærmest oss :)

Skrevet

Lag sjøl! ;)

http://www.jamieoliver.com/recipes/vegetarian-recipes/basic-pesto

Skrevet

Jada, har faktisk laget det mange ganger! Men ikke alltid man gidder det, da :-).

Den jeg nevner er nesten god som hjemmelaget - Barilla (eller hva det heter) er definitivt ikke.

Jeg veit hvilken du mener, den er god. :) Jeg er ikke så kjempeglad i pesto, synes det blir litt "too much". Men hjemmelaget er jo nydelig. :)

Skrevet

Jeg skal servere baguetter med ost, kjøttdeig og salat i morgen.

Lager et snitt i baguetten, fyller med kjøttdeig og strør ost på toppen. Kjempe enkelt, og veldiig godt. Salaten kan også puttes oppi, ellers serveres ved siden.

:0)

Skrevet

Det hørtes godt og enkelt ut. Hmm noe å tenke på ja..

Takk for forslag :)

Skrevet

I kveld laga jeg pizzasnurrer siden de to eldste ungene mine har venninner på overnattingsbesøk. Kjempeenkelt og godt :)

Jeg laga grov deig og kjevla den i ei avlang leiv før jeg smurte tomatpure langs hele midtpartiet på deigen. Oppå la jeg masse skinke og revet ost. Tilslutt strødde jeg på masse basilikumkrydder. Jeg rulla deigen sammen fra langsiden og fikk ei "pølse" med pizzafyll i midten. Nå skar jeg "skiver" av "pølsa" (ca. 3 cm tykke) og la på ei bakepapirkledd plate. Før jeg satte pizzasnurrene i ovnen, helte jeg litt olivenolje og strødde over maldonsalt på hver eneste snurr. Pizzasnurrene trenger ikke være varme når man spiser dem, men helst ganske nystekte.

Skrevet

Ost og kjeks. Kjempegodt og ganske enkelt. Da kan man sitte å spise i evigheter. Evt. noen grønnsaker og dip ved siden av.

Skrevet

I kveld laga jeg pizzasnurrer siden de to eldste ungene mine har venninner på overnattingsbesøk. Kjempeenkelt og godt :)

Jeg laga grov deig og kjevla den i ei avlang leiv før jeg smurte tomatpure langs hele midtpartiet på deigen. Oppå la jeg masse skinke og revet ost. Tilslutt strødde jeg på masse basilikumkrydder. Jeg rulla deigen sammen fra langsiden og fikk ei "pølse" med pizzafyll i midten. Nå skar jeg "skiver" av "pølsa" (ca. 3 cm tykke) og la på ei bakepapirkledd plate. Før jeg satte pizzasnurrene i ovnen, helte jeg litt olivenolje og strødde over maldonsalt på hver eneste snurr. Pizzasnurrene trenger ikke være varme når man spiser dem, men helst ganske nystekte.

Høres topp ut for barn, men ville du servert det til dine venninner også?

Ikke det at det trenger å være så fancy, altså, og pizzasnurrer høres helt flott ut for en mer "uformelt" treff, men hvis jeg hadde invitert venninner på dametreff ville jeg nok laget noe annet.

Skrevet

Nam!

Skrevet

Ingenting slår hjemmelaget pesto:-) Jeg synes det er fantastisk godt:-)

Jeg har forresten en gang smakt pesto laget med soltørkede tomater istedenfor basilikum - også veldig godt:-) Men det er neppe alle som liker soltørkede tomater heller...

Til lags åt alle osv..

Skrevet

Høres topp ut for barn, men ville du servert det til dine venninner også?

Ikke det at det trenger å være så fancy, altså, og pizzasnurrer høres helt flott ut for en mer "uformelt" treff, men hvis jeg hadde invitert venninner på dametreff ville jeg nok laget noe annet.

Med en god salat til synes jeg det går greit å servere slikt til venninner - spesielt siden trådstarter vil ha det så enkelt som mulig :)

Jeg hadde nok helst servert tapas, men det krever jo en god del arbeid i forkant....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...