Gå til innhold

Søskenkjærlighet - tross alt ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemor på fem reiste igår morges på campingtur sammen med fetteren sin på seks år og deres felles mormor og morfar. Dette er selvsagt kjempestas og småttisene storkoser seg med overnatting i campingvogn og 100 % oppmerksomhet fra besteforeldrene ;)

Niåringen overnatta hos en kusine igår natt, så tolvåringen og jeg var alene hjemme hele dagen igår. Pappaen var på jobb.

Når niåringen kom hjem utpå ettermiddagen, kasta hun seg om halsen på tolvåringen som sukket og utbrøt: "Herre Gud, jeg hadde ikke overlevd å ikke ha søsken!!" *smelt*

Jeg klarte ikke å dy meg og ba henne huske dette alle de gangene hun ønsker småsøstrene dit pepper'n gror ;)

Skrevet

Så koselig :) Har selv vært sammen med broren min hele helga på hyttetur, og savner søstern min som er i Kreta. Hadde ikke ville vært foruten noen av dem nei. :)

Skrevet

Det var jo vakkert da. Du burde hatt det på video for senere bruk..... :-)

Skrevet

Så koselig :) Har selv vært sammen med broren min hele helga på hyttetur, og savner søstern min som er i Kreta. Hadde ikke ville vært foruten noen av dem nei. :)

Jeg bor heldigvis bare fire km unna mine to søstre, så vi sees nesten daglig og reiser gjerne på ferie sammen også :)

Er glad vi har denne kontakten :)

Skrevet

Det var jo vakkert da. Du burde hatt det på video for senere bruk..... :-)

Kunne vært greit å ha som bevis ved en senere anledning ;)

Skrevet

Uff, nå savner jeg brødrene mine :(

Så fint at jentene dine ser verdien av søstrene sine - i alle fall sånn en gang i blant. Søsken er greit å ha når man er barn, men de kan bli helt uerstattelige når man er voksen :)

Skrevet

Uff, nå savner jeg brødrene mine :(

Så fint at jentene dine ser verdien av søstrene sine - i alle fall sånn en gang i blant. Søsken er greit å ha når man er barn, men de kan bli helt uerstattelige når man er voksen :)

Det er sant :) Jeg har selv to søstre og kunne ikke vært dem foruten :)

Håper du får møtt brødrene dine snart :)

Skrevet

Jeg bor heldigvis bare fire km unna mine to søstre, så vi sees nesten daglig og reiser gjerne på ferie sammen også :)

Er glad vi har denne kontakten :)

Dere er heldig som har nært forhold til søskene deres.

Jeg har 2 søsken men vi har dessverre ikke så nært forhold av forskjellige årsaker. :-/ og min mann har eller ikke spesielt nært forhold til sin søster. :-/

Skrevet

Jeg har 2 søsken men vi har dessverre ikke så nært forhold av forskjellige årsaker. :-/ og min mann har eller ikke spesielt nært forhold til sin søster. :-/

Jeg tror det i stor grad handler om tilfeldigheter, så vel som foreldrenes innflytelse.

Brødrene mine og jeg gikk igjennom mye sammen gjennom oppveksten. I tillegg hadde vi foreldre som understreket gang på gang viktigheten av å ta vare på hverandre og viktigheten av familie.

Skrevet

Så koselig.-) Det må du huske til f.eks konfirmasjonstale el.l.

Skrevet

Sånn tror jeg det er i ganske mange familier... Nå er det også sånn at mine to søstre og jeg har barn på samme alder (samme barnehage/skole).

Jeg har ofte tenkt at det er lettere å opprettholde et nært samhold med søsken dersom man er oppvokst i et gjestfritt hjem? Vi var vant til at mamma og pappa stadig inviterte til familiemiddager/familieselskaper etc med sine søsken og andre slektninger. Slik var også min mormor og morfar, så min mor har det nok derfra...

Slik har også mine søstre og jeg blitt, så det er naturlig at vi møtes jevnlig. Da blir man også mer "avhengig" av denne jevnlige kontakten ;) Jeg tror at jo lengre tid det tar mellom hver gang man møtes, jo lettere er det at den gode kontakten smuldrer bort?

Uten at jeg vet noe om bakgrunnen for at du ikke har så mye kontakt med dine søsken, så tenker jeg at du kanskje kan ta tak i dette? Bestemme deg for en eller to faste dager i året der du inviterer til familieselskap?

Min tante har f.eks. "åpent hus" hver lillejulaften. Hele slekta (og venner) samles og koser oss :) Mine foreldre har alltid fellesfrokost for hele familien (egne barn/svigerbarn og barnebarn) 1.juledag. Min søster inviterer foreldre,søsken og tantebarn nyttårsaften etc.

Vi inviterer alltid til familieselskap når ungene våre har bursdager etc. Slik vil vi alltid opprettholde det gode samholdet :)

Det føles godt å ha nær kontakt med søskenene sine, og kanskje er det spesielt godt når våre foreldre en dag faller fra :-/

Skrevet

Så koselig.-) Det må du huske til f.eks konfirmasjonstale el.l.

Takk for tipset ;)

Skrevet

Sånn tror jeg det er i ganske mange familier... Nå er det også sånn at mine to søstre og jeg har barn på samme alder (samme barnehage/skole).

Jeg har ofte tenkt at det er lettere å opprettholde et nært samhold med søsken dersom man er oppvokst i et gjestfritt hjem? Vi var vant til at mamma og pappa stadig inviterte til familiemiddager/familieselskaper etc med sine søsken og andre slektninger. Slik var også min mormor og morfar, så min mor har det nok derfra...

Slik har også mine søstre og jeg blitt, så det er naturlig at vi møtes jevnlig. Da blir man også mer "avhengig" av denne jevnlige kontakten ;) Jeg tror at jo lengre tid det tar mellom hver gang man møtes, jo lettere er det at den gode kontakten smuldrer bort?

Uten at jeg vet noe om bakgrunnen for at du ikke har så mye kontakt med dine søsken, så tenker jeg at du kanskje kan ta tak i dette? Bestemme deg for en eller to faste dager i året der du inviterer til familieselskap?

Min tante har f.eks. "åpent hus" hver lillejulaften. Hele slekta (og venner) samles og koser oss :) Mine foreldre har alltid fellesfrokost for hele familien (egne barn/svigerbarn og barnebarn) 1.juledag. Min søster inviterer foreldre,søsken og tantebarn nyttårsaften etc.

Vi inviterer alltid til familieselskap når ungene våre har bursdager etc. Slik vil vi alltid opprettholde det gode samholdet :)

Det føles godt å ha nær kontakt med søskenene sine, og kanskje er det spesielt godt når våre foreldre en dag faller fra :-/

Sånn gjer eg og mi søster det også. Ho har også mange barn. Vi lagar juleselskap for søsken med fam. Eg er eldst av 7 søsken, så vi begynner å bli mange.

Det første eg tenkte då eg kom inn i mitt nye hus var; her er det god plass til å lage familieselskap.

Eg trur den viktigaste egenskapen vi har er at vi er rause mot kvarandre. Eg ser dette gjenspeglar seg i mine barn også. Dei hjelper kvarandre så alle skal ha det bra.

Skrevet

Sånn gjer eg og mi søster det også. Ho har også mange barn. Vi lagar juleselskap for søsken med fam. Eg er eldst av 7 søsken, så vi begynner å bli mange.

Det første eg tenkte då eg kom inn i mitt nye hus var; her er det god plass til å lage familieselskap.

Eg trur den viktigaste egenskapen vi har er at vi er rause mot kvarandre. Eg ser dette gjenspeglar seg i mine barn også. Dei hjelper kvarandre så alle skal ha det bra.

Jeg tror du har rett i det... For oss var det viktig å kjøpe et spisebord som var stort nok til hele familien ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...