Gå til innhold

Tamiflu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joa, kan skjønne deg. men tenk om alle som skulle på ferie ville være på "den sikre siden" da, også blir det ikke nok medisiner til de som faktisk kan trenge det fordi folk som ikke nødvendigvis trenger dem hamstrer.. Da ville jeg heller droppa ferien, hvis du bekymrer deg så mye.. kjenner noen som har hatt det uten å ha trengt å ta medisiner, men bare holdt seg hjemme.

Bekymre meg gjør jeg ikke. Reisen vil bli tatt. Bare det at det var skrevet at Hellas var blant de 4 landene som det var mest svineinfluensa

Skrevet

Ja - men hva hvis alle vil være på den sikre siden? Da blir det jo tomt for tamiflu.

Men om dere har andre sykdommer som gjør at dere aller helst ikke skulle hatt influensa da skjønner jeg. Men da vil jeg også tro dere vil få resept hos legen. Hvis ikke synes jeg det var bra og riktig av legen.

Mener å huske når det var snakk om fugleinfluensan her så var det flere som skulle hamstre og kjøpe tamiflu.

Skrevet

Når jeg tenker hamstring, tenker jeg på å kjøpe opp i store mengder.

Det _blir_ store mengder hvis du tenker deg en situasjon der alle kjøper inn medisin for sin familie - medisin som de i utgangspunktet ikke har bruk for.

Gjest hysteri vil vi ikke ha
Skrevet

Mener å huske når det var snakk om fugleinfluensan her så var det flere som skulle hamstre og kjøpe tamiflu.

Mulig det - vet jeg ingenting om.

Håper iallefall legene er såpass restriktive uansett, at det ikke går for alle og enhver å hamstre det. Slik at de som trenger det får det.

Skrevet

Når jeg leser svarene jeg har fått, er det ingen som har svar på spørmålet jeg stillte. Kanskje jeg uttrykte meg feil. Jeg lurte på om det var lov til å ha med seg medisinen til utlandet.Legen sa at det ikke var det. Mener å ha lest at så lenge en hadde med seg et skriv om at det var til eget bruk så var det lov.

Gjest høstløv
Skrevet

Når jeg leser svarene jeg har fått, er det ingen som har svar på spørmålet jeg stillte. Kanskje jeg uttrykte meg feil. Jeg lurte på om det var lov til å ha med seg medisinen til utlandet.Legen sa at det ikke var det. Mener å ha lest at så lenge en hadde med seg et skriv om at det var til eget bruk så var det lov.

Tamiflu står ikke på legemiddellisten over legemidler som en må ha med Schengen attest for å få meg seg til utlandet.

På denne siden kan du lese om reglene:

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____25478.aspx#Hvilke%20legemidler%20omfattes%20av%20Schengen-bestemmelsene?

Gjest hysteri vil vi ikke ha
Skrevet

Tror du bare har lov å ta med medisin som du bruker til vanlig - medisin som du er avhenig av.

Skrevet

Har lest om folk som hamstrer og om leger som bør skrive ut mindre. Har også lest at det er mye svineinfluensa i Hellas. En eller annen "ekspert" skrev at Hellas var et av landene med mest utbrudd sammem med USA ,Tyskland og England. Jeg er ikke hysterisk, men liker å være på den "sikre siden"

Jeg mente ikke at du er hysterisk - jeg bare tenkte at det var grunnen til at du ikke fikk resept :-)

Skrevet

Tror du bare har lov å ta med medisin som du bruker til vanlig - medisin som du er avhenig av.

Ok. Fast bruker av det er jeg jo ikke. Legen hadde nok rett hun da.

Skrevet

Jeg mente ikke at du er hysterisk - jeg bare tenkte at det var grunnen til at du ikke fikk resept :-)

Det er ikke like lett å uttrykke seg skriftlig så det er store muligheter for misforståelser:-) Tok det egentlig ikke til meg heller. Mange svar og innlegg her på DOL vitner om det.

Gjest fattigmor
Skrevet

Kan du ikke ta de nå? Har brukt Tamiflu 2 ganger i forbindelse med utenlandsopphold. Virker i cirka 2 år...om jeg husker riktig!

Skrevet

Kan du ikke ta de nå? Har brukt Tamiflu 2 ganger i forbindelse med utenlandsopphold. Virker i cirka 2 år...om jeg husker riktig!

Tror ikke jeg vil satse på det. Ville helst hatt de og tatt de om vi ble syke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...