Gå til innhold

Statens innkrevingssentral - trekk i lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når noen har et relativt stort trekk fra lønna si hver måned til Statens innkrevingssentral, hva kan dette da være?

Kan det være en bot som betales ned? Barnebidrag? Gjeldsordning?

Eller kan det være hva som helst av de nevnte tingene?

Nysgjerrig og sensasjonslysten i dag ;o)

Gjest høstløv
Skrevet

Mest sannsynlig er det ubetalt barnebidrag, hvis det er et stort beløp og det går over lang tid. Det kan også være en bot, men da er tidsaspektet kortere.

Ved gjeldssanering er vedkommende selv ansvarlig for å betale hver måned.

Skrevet

Gjeldsordning, hva som helst som politiet eller staten står bak. Altså bøter, misligholdte statlige avgifter som NRK-lisens, misligholdt studielån osv. Det trenger ikke være noen straffegreie, man kan avtale betalingsutsettelse på slike ting via sentralen.

Barnebidrag har jeg ikke greie på, men det virker ikke urimelig at dette også administreres derfra.

Her står det masse: http://www.sismo.no/

Skrevet

Mange som lar barnebidraget gå den veien. Ellers kan det være en form for gjeldsordning. Jeg har også vært borti en misligholdt NRK-lisens eller to da jeg jobba med lønn. :)

Skrevet

På SI's sider står det følgende:

SI sørger for innkreving, tvangsinnkreving og regnskapsføring i saker fra politiet. Det gjelder

-bøter

-erstatninger

-inndragninger

-saksomkostninger

-vegtrafikkgebyr

I tillegg krever SI inn penger på vegne av en rekke andre statlige oppdragsgivere. Eksempel på dette er misligholdt veiavgift, misligholdt NRK-lisens, misligholdt studielån og nordiske straffekrav (eks.bøter).

Skrevet

Jeg kjenner til en som hadde det, og da var det snakk om en ubetalt fartsbot.

Skrevet

Om det er hver mnd., og dette har vart lenge, så tenker jeg barnebidrag. Jeg har hatt en "her på bruket" som betalte barnebidrag på denne måten. Og disse beløpene kan jo være høye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...