Spirello Skrevet 11. august 2009 Skrevet 11. august 2009 Jeg har lyst til å begynne å trene kickboxing (nybegynner vel og merke:o), og lurer på om man får mye juling på nybegynnerkurs, eller om det kommer først på viderekommende kurs? Målet mitt er å bli sterkere, bedre kodis, litt markert, og å kunne klinke ned ekle karer som ikke tar nei for et nei, hehe.. Eller selvforsvar kalles det vel.. Greit å kunne ha noe å stille opp med hvis jeg skulle bli overfalt. Har blitt rana en gang, seksuelt antastet og slått to ganger på byn, og forfulgt en gang på vei hjem fra byen.. Skal selvfølgelig ikke bruke det på alt og alle, men hvis nødvendig. Andre damer med erfaringer? Jeg er 28 år, medium i str. og ganske myk. Ser veldig gøy ut, men litt skummelt også.. Tåler en smell, men får fort blåmerker.. Ikke lyst til å begynne på selvforsvarskurs, men en sport jeg kan drive med (bli bedre i etterhvert) for å komme i form, og som er gøy. 0 Siter
Mrs D Skrevet 11. august 2009 Skrevet 11. august 2009 ''Jeg har lyst til å begynne å trene kickboxing (nybegynner vel og merke:o), og lurer på om man får mye juling på nybegynnerkurs, eller om det kommer først på viderekommende kurs?'' Tror ikke meningen er at du skal "få juling", hverken på nybegynnerkurs eller på kurs for viderekomne. ''Målet mitt er å bli sterkere, bedre kodis, litt markert, og å kunne klinke ned ekle karer som ikke tar nei for et nei, hehe.. Eller selvforsvar kalles det vel.'' Du er vel klar over at alle former for kampsport har svært strenge etiske retningslinjer for bruk av det man har lært "utenfor matta"? At om du skulle kline ned noen ekle karer som du treffer på byen fordi de ikke tok nei for et nei vil være skjerpende strafferettslig for ditt vedkommende nettopp fordi du driver med kickboksing? 0 Siter
org Skrevet 11. august 2009 Skrevet 11. august 2009 Barna mine driver med det. :-) Og jeg har svart belte i å se på. Jeg vet ikke hvordan nybegynnere trenes når de er voksne, men det terpes teknikk, og ingen, ingen av mine har noen sinne fått et blåmerke. Gutten min var uheldig og slo neseblod på partneren sin, men det var egentlig han andre som holdt puta for nær ansiktet sitt. Eldste hos oss har holdt på med det i snart 5 år nå, og har grønt belte 1. grad. 0 Siter
Spirello Skrevet 11. august 2009 Forfatter Skrevet 11. august 2009 ''Jeg har lyst til å begynne å trene kickboxing (nybegynner vel og merke:o), og lurer på om man får mye juling på nybegynnerkurs, eller om det kommer først på viderekommende kurs?'' Tror ikke meningen er at du skal "få juling", hverken på nybegynnerkurs eller på kurs for viderekomne. ''Målet mitt er å bli sterkere, bedre kodis, litt markert, og å kunne klinke ned ekle karer som ikke tar nei for et nei, hehe.. Eller selvforsvar kalles det vel.'' Du er vel klar over at alle former for kampsport har svært strenge etiske retningslinjer for bruk av det man har lært "utenfor matta"? At om du skulle kline ned noen ekle karer som du treffer på byen fordi de ikke tok nei for et nei vil være skjerpende strafferettslig for ditt vedkommende nettopp fordi du driver med kickboksing? jaja.. skriver jo også at jeg ikke skal denge løs på folk heller da ) Men bruke det som selvforsvar. Som du ser skulle jeg gjerne ha kunnet slå fra meg ved tidligere anledninger. Hvis jeg blir forsøkt voldtatt og slår voldtektsmannen og stikker av, så er det selvforsvar. Har da ingen planer om å grisebanke noen heller da.. nei og nei.. 0 Siter
Spirello Skrevet 11. august 2009 Forfatter Skrevet 11. august 2009 Barna mine driver med det. :-) Og jeg har svart belte i å se på. Jeg vet ikke hvordan nybegynnere trenes når de er voksne, men det terpes teknikk, og ingen, ingen av mine har noen sinne fått et blåmerke. Gutten min var uheldig og slo neseblod på partneren sin, men det var egentlig han andre som holdt puta for nær ansiktet sitt. Eldste hos oss har holdt på med det i snart 5 år nå, og har grønt belte 1. grad. Så bra! ) har en venninne som har gått på nybegynnerkurs, og hun sier det har blitt litt knall og ball på trening, med noen blåmerker som resultat.. Tenkte å prøve en time. Men vil ikke ha juling to ganegr i uka heller. De har jo kamper etterhvert (videregående) men de denger vel ikke superhardt på hverandre får en håpe.. Som sagt vil jeg bli bedre form, lære teknikken og bli sterkere. Ser gøy ut, også er det lettere å ikke luntre unna timene når det er faste timer, og det koster.. 0 Siter
Nikki Skrevet 11. august 2009 Skrevet 11. august 2009 Det er veldig gøy, sinnssykt bra trening og man får bare passe mengde med juling.. Neida - jeg begynte da jeg var 28 og det har gått helt fint. Ikke noe juling, det starter rolig og pent. Det er noen barrierer man må over for å "takle" sparring (det måtte ihvertfall jeg), men det gir en veldig god følelse å få det til. Og når jeg er sint, er ingenting så bra som å slå løs på en sekk!! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. august 2009 Skrevet 11. august 2009 Jeg gikk på kickboxing ett års tid, og syntes det var veldig morsomt. Skikkelig god trening også! Det er veldig lite juling i begynnelsen. Det mest utholdenhet, smidighet og styrke og litt enkel sparring etterhvert. 0 Siter
org Skrevet 11. august 2009 Skrevet 11. august 2009 jaja.. skriver jo også at jeg ikke skal denge løs på folk heller da ) Men bruke det som selvforsvar. Som du ser skulle jeg gjerne ha kunnet slå fra meg ved tidligere anledninger. Hvis jeg blir forsøkt voldtatt og slår voldtektsmannen og stikker av, så er det selvforsvar. Har da ingen planer om å grisebanke noen heller da.. nei og nei.. :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 11. august 2009 Skrevet 11. august 2009 Det er veldig gøy, sinnssykt bra trening og man får bare passe mengde med juling.. Neida - jeg begynte da jeg var 28 og det har gått helt fint. Ikke noe juling, det starter rolig og pent. Det er noen barrierer man må over for å "takle" sparring (det måtte ihvertfall jeg), men det gir en veldig god følelse å få det til. Og når jeg er sint, er ingenting så bra som å slå løs på en sekk!! Jeg kunne også tenke meg å prøve kickboxing, men krever det veldig god koordinasjon? For det har jeg ikke. Dansing og aerobic f.eks er ikke noe for meg, for jeg får ikke med meg bein og armer 0 Siter
Nikki Skrevet 14. august 2009 Skrevet 14. august 2009 Jeg kunne også tenke meg å prøve kickboxing, men krever det veldig god koordinasjon? For det har jeg ikke. Dansing og aerobic f.eks er ikke noe for meg, for jeg får ikke med meg bein og armer Litt kreves det selvsagt, men mindre enn i dans. Man beveger seg i mønster i boksing og, men dette er lettere å forholde seg til enn en koreografi. Du kan sikkert få ta en prøvetime og se om du klarer å henge med. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. august 2009 Skrevet 14. august 2009 Litt kreves det selvsagt, men mindre enn i dans. Man beveger seg i mønster i boksing og, men dette er lettere å forholde seg til enn en koreografi. Du kan sikkert få ta en prøvetime og se om du klarer å henge med. Kanskje jeg må prøve det ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.