Gå til innhold

Kan man ha krav på ledighetstrygd som student?

Anbefalte innlegg

Gjest arb.ledig fra sept.
Skrevet

Jeg har ingen jobb etter . sept. I den forbindelse skal jeg også studere på deltid uker 11 på 2 år tilsammen. Når jeg leser vilkårene på dagpenger står det at hovedregelen er ikke elever og studenter. Men når en vil ha jobb det meste av året en ikke studerer, kan man da ha krav likevel på dagpenger? Noen som vet?

Gjest høstløv
Skrevet

Et av hovedvilkårene for å få dagpenger er at du er reell arbeidssøker og det kan du jo ikke være i de periodene, hvor du studerer.

Ellers vet jeg ikke, ta kontakt med NAV, kanskje du kan få dagpenger i de periodene, hvor du ikke studerer.

Gjest vetikkesikkertmensvarerlikevel
Skrevet

Jeg tar ofte et fag og i året i tillegg til jobb. Da jeg sist gang var arbeidsledig, kunne jeg få dagpenger mot at jeg skrev under på at mine studier ikke var til hinder for å ta imot eller søke arbeid. Jeg måtte også ha papirer fra alle arbeidsgivere siste to år, med sluttattest og sluttgrunn. Dette var midt i overgangen fra studenttilværelsen til voksenlivet, så jeg hadde i den perioden hatt mange forskjellige arbeidsgivere og fant vel egentlig ut at det var lettere å skaffe seg ny jobb enn dagpenger..

Jeg regner med du ikke får dagpenger for perioden du skal studere, så sant du ikke er innstilt på å ha fulltidsarbeid i tillegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...