Gå til innhold

Ferieslutt

Anbefalte innlegg

Gjest majas mamma
Skrevet

Siste feriedag i morgen. Og jeg lurer på hvordan i all verden jeg skal kjlare å komme meg opp kl 6.,00 på torsdag. Jeg er et urpreget B-menneske og i hele sommer har fulgt min døgnrytme som sier i seng sånn halv to - to, og opp kl ti - elleve. Tre kvelder på rad nå har jeg lagt meg tidlig, dvs kl tolv, og sovner ikke. Blir bare ner sliten av det. Heldigvis er det bare to jobbdager før helg. For på lørda kommer jeg til å være DØD

hidi, the scorpion
Skrevet

Føler så absolutt med deg! Det er tøffe dager du har i vente.

Er B-mennekse selv, så jeg vet hvordan det føles, ja;)

Gjest majas mamma
Skrevet

Føler så absolutt med deg! Det er tøffe dager du har i vente.

Er B-mennekse selv, så jeg vet hvordan det føles, ja;)

har hatt to mnd ferie, jeg, så jeg har hatt goood tid på å legge meg til dårlig vaner.

Skrevet

Jeg er også b-menneske og har ranglet mye i sommer. Tenkte at jeg skulle prøve å legge meg tidligere før jobben startet, men det klarte jeg jo ikke. La meg ikke før 1 søndag kveld, sovnet vel nærmere 2.

Hadde klokka på 5.50 i går. Jeg spratt opp - dusjet, tok bussen 6.20, og var på plass på kontoret 6.45. Var i kjempeform hele dagen, og trodde jeg kom til å sovne som et slokna lys når ungene skulle legge seg. Men jeg sovnet ikke før i 1-tida i natt heller.

I dag stod jeg opp klokka 7, hadde full dag på jobb, tok med ungene ut for å bade - hadde en liten dupp (10 minutter?) mens mine foreldre kjadret med ungene, og jeg er egentlig i ganske så fin form.

Tror kroppen tilpasser seg fort ny rytme. En klarer seg noen døgn med litt for lite søvn, og så blir det mer normal innsoving fra neste uke av, tenker jeg.

Gjest Nattvakten
Skrevet

Jeg er også B-mennesket, og det av "verste" sort!! Har heldigvis et yrke/jobb som gjør at jeg kan jobbe som jeg vil på døgnet.

Siste året har jeg jobbet mye nattevakter med flere fridager i mellom øktene. Da blir det som regel til at jeg sitter oppe halve natten også disse dagene. Herlig å ha natten for seg selv uten mas og stress. Passer meg utmerket! Så kan jeg heller sove mens familie og venner er på jobb;-)

Har du noen alternativ fra den jobben du har? Har du mulighet for å få deg en jobb hvor det er fleksitid o.l?

Er jo litt trist å ha en jobb en i utgangspunktet trives i, men som en gruer seg til fordi en sliter med å måtte stå opp tidlig;-/

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg er også B-mennesket, og det av "verste" sort!! Har heldigvis et yrke/jobb som gjør at jeg kan jobbe som jeg vil på døgnet.

Siste året har jeg jobbet mye nattevakter med flere fridager i mellom øktene. Da blir det som regel til at jeg sitter oppe halve natten også disse dagene. Herlig å ha natten for seg selv uten mas og stress. Passer meg utmerket! Så kan jeg heller sove mens familie og venner er på jobb;-)

Har du noen alternativ fra den jobben du har? Har du mulighet for å få deg en jobb hvor det er fleksitid o.l?

Er jo litt trist å ha en jobb en i utgangspunktet trives i, men som en gruer seg til fordi en sliter med å måtte stå opp tidlig;-/

Jeg trives kjempebra i jobben min og kunne ikke tenke meg å ha en annen jobb. Har desverre ikke mulighet til å flekse, jeg er nemlig lærer på videregående. Selv om jeg er sikker på at alle elevene med GLEDE hadde begynt ni, fremfor åtte.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg trives kjempebra i jobben min og kunne ikke tenke meg å ha en annen jobb. Har desverre ikke mulighet til å flekse, jeg er nemlig lærer på videregående. Selv om jeg er sikker på at alle elevene med GLEDE hadde begynt ni, fremfor åtte.

Jeg synes det er fint at ungdommene tvinges til å stå opp om morgenen for å begynne på skole til vanlig jobbetid, da tilegner de seg gode vaner som er nyttige å ha med seg videre i livet og spesielt når de skal ut i arbeidslivet.

Gjest Elextra
Skrevet

Man klarer seg fint med et par timer mindre søvn et par dager, mens kroppen venner seg til de nye rutinene. Da vil du etter hvert høyst sannsynlig bli så trøtt av mangel på søvn at du klarer å sove før kl. 2 på natten. Så bør du la være å la det flyte helt ut i helgen slik at det blir like tungt på mandag igjen.

Men føler med deg - morsomt er det ikke!!

Skrevet

har hatt to mnd ferie, jeg, så jeg har hatt goood tid på å legge meg til dårlig vaner.

Pass deg nå, ellers skal jeg få denne tråden til å handle om a) hva som skjer hvis noen med et annet yrke antyder at du har to måneders sommerferie, og B) hvor lite synd det er på deg og kollegene dine...

:-)))

Skrevet

Pass deg nå, ellers skal jeg få denne tråden til å handle om a) hva som skjer hvis noen med et annet yrke antyder at du har to måneders sommerferie, og B) hvor lite synd det er på deg og kollegene dine...

*knegg*

Forresten har jeg i år oppdaget at det å være lærerstudent er enda bedre enn å være lærer om sommeren. Ti uker ferie hvor derav ingen er såkalt avspasering. :P

Gjest høstløv
Skrevet

Du fortjener to måneders ferie, for å lade opp batteriene, fordi du har en så viktig jobb, som å opplæring av barn og ungdommer er.

Skrevet

Du fortjener to måneders ferie, for å lade opp batteriene, fordi du har en så viktig jobb, som å opplæring av barn og ungdommer er.

jeg derimot har bare gjort meg fortjent til 6 ukers sommerferie, fordelt på to porsjoner;-)

Gjest høstløv
Skrevet

jeg derimot har bare gjort meg fortjent til 6 ukers sommerferie, fordelt på to porsjoner;-)

Har du samme viktige arbeidsoppgaven i arbeidslivet?

Skrevet

*iiiiiik*

*rømmer ut av tråden fortere enn beina kan bære*

Skrevet

*knegg*

Forresten har jeg i år oppdaget at det å være lærerstudent er enda bedre enn å være lærer om sommeren. Ti uker ferie hvor derav ingen er såkalt avspasering. :P

Jeg studerte i ganske mange år og ingenting var bedre enn å studere ved universitetet! Da hadde vi eksamen i slutten av mai og fri fram til starten av september :-)))))

Gjest majas mamma
Skrevet

Takk. Men til tross for at jeg gruer meg til å stå opp i morgen tidlig kl 6 kjenner jeg at det skal bli godt å komme igang igjen også, og få litt rutiner og normal døgnrytme på plass igjen.

Gjest Nattvakten
Skrevet

Har en kompis som er lærer på videregående og B-menneske. Han har en ganske grei ordning som går ut på at han har fri hver mandag og fredag! Dette jobber han inn med ekstra kveldsjobbing i midten av uka. Så det finnes mao alternativer for lærere også, men skjønner det ikke er like enkelt.

Men så lenge det å måtte stå opp tidlig om morgningen ikke går ut over din trivsel i jobben, så er det jo ikke noe problem :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...