Gå til innhold

Når andre er inne på min facebook side

Anbefalte innlegg

Gjest Angrer - angrer ikke
Skrevet

Dersom noen har passordet mitt til facebook siden min. Har jeg da noen mulighet til å vite når vedkommende er inne? Kan vedkommende logge seg på i mitt passord hjemme hos seg samtidig som jeg er logget på hjemme hos meg? Kan jeg sjekke om vedkommende har lest privatposten min?

Angrer litt på at jeg ga fra meg passordet, men det gjelder en veldig god venn som jeg stoler på, så har ikke lyst å gå tilbake på det eller skifte passord.

Har uansett ikke merket noe til det dersom andre enn meg har logget seg på med passordet mitt og lurer litt på hvordan jeg evt kan finne ut av dette.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hvorfor gjorde du det da? Jeg hadde byttet passord tvert.

Gjest faceornottoface
Skrevet

Du er nå bra smart. Ingen måte du kan finne det ut på. Du kan være logget på 2 steder men når du logger ut på den ene pcen vil du også logge ut på den andre.

Gjest faceornottoface
Skrevet

.

Gjest Angrer- angrer ikke
Skrevet

Du er nå bra smart. Ingen måte du kan finne det ut på. Du kan være logget på 2 steder men når du logger ut på den ene pcen vil du også logge ut på den andre.

Det betyr at den eneste måten å finne ut om hun er inne å snoker i mine facebooksider;-) er om hun logger seg av samtidig som jeg er inne?

Gjest faceornottoface
Skrevet

Det betyr at den eneste måten å finne ut om hun er inne å snoker i mine facebooksider;-) er om hun logger seg av samtidig som jeg er inne?

Ja riktig :-) 2 kan være inne samtidig, men når en logger ut vil du automatisk logges ut på den andre pc`n

Skrevet

Fordi hun av gode grunner ikke ønsker å være på facebook selv, men var nysgjerrig som alle oss andre. Derfor tilbydde jeg henne mitt passord slik at hun kunne gå inn å kikke litt en dag. Tenkte ikke da på at hun også kunne gå inn å lese all min private post i tillegg, men stoler egentlig på at hun ikke gjør det. Ønsket som sagt å gi henne denne tillitten og bytter nok ikke passord med det første.

Er rett og slett bare litt nysgjerrig når jeg lurer på om jeg kan se om hun har vært inne..

Skrevet

Ja riktig :-) 2 kan være inne samtidig, men når en logger ut vil du automatisk logges ut på den andre pc`n

Ok. Takk for svar. Ok å vite;-)

Skrevet

Jeg synes du er litt godtroende som gir fra deg passordet ditt. Selvsagt må du regne med at hun ser all din private mail. Hvorfor ikke gå for en ordning hvor hun får være på din side etter at du har logget på, og mens du er til stede?

Skrevet

Du kan jo også se om du er innlogget på chatten hvis du følger litt med fra en annen sin konto, en venninne sin fks?

Skrevet

Jeg har prøvd dette og når jeg logget meg inn på en pc ble jeg logget ut fra den andre så jeg fikk ikke til å være pålogget to steder samtidig...

Gjest SKIFT NÅ!
Skrevet

Fordi hun av gode grunner ikke ønsker å være på facebook selv, men var nysgjerrig som alle oss andre. Derfor tilbydde jeg henne mitt passord slik at hun kunne gå inn å kikke litt en dag. Tenkte ikke da på at hun også kunne gå inn å lese all min private post i tillegg, men stoler egentlig på at hun ikke gjør det. Ønsket som sagt å gi henne denne tillitten og bytter nok ikke passord med det første.

Er rett og slett bare litt nysgjerrig når jeg lurer på om jeg kan se om hun har vært inne..

For det første synes jeg du høres godtroende og naiv ut. Det er INGEN grunn til å gi fra seg passordet sitt, i alle fall ikke uten å bytte det etterpå.

For det andre er det respektløst overfor alle dine mail-kontakter, som nå risikerer at en uvedkommende person leser den mailen de har sendt til deg.

Paassord bør uansett skiftes med jevne mellomrom,så

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nå har vennen din fått sett på Facebookkontoen, så nå kan du bytte passord med god samvittighet. Det er ingen grunn til at personen skal fortsette å ha tilgang.

Det er også et poeng det noen under her skrev: det er dårlig gjort overfor dine kontakter å la andre få tilgang på de personlige meldingene de har sendt deg. Det er faktisk tillitsbrudd.

Gjest faceornottoface
Skrevet

Jeg har prøvd dette og når jeg logget meg inn på en pc ble jeg logget ut fra den andre så jeg fikk ikke til å være pålogget to steder samtidig...

Ok, det funker der jeg er ihvertfall :-)

Skrevet

For det første synes jeg du høres godtroende og naiv ut. Det er INGEN grunn til å gi fra seg passordet sitt, i alle fall ikke uten å bytte det etterpå.

For det andre er det respektløst overfor alle dine mail-kontakter, som nå risikerer at en uvedkommende person leser den mailen de har sendt til deg.

Paassord bør uansett skiftes med jevne mellomrom,så

Voldsomt så kjeft jeg skulle få for å vise venninnen min litt tillitt.

Jeg ville aldri funnet på å lese hennes private post og det tror jeg faktisk de fleste gode nære venner ikke gjør mot hverandre. Kall meg gjerne naiv.

Uansett, gjort er gjort og jeg har egentlig ikke noe å skjule for henne. Vi deler det meste. Bruker dessuten facebook ganske lite selv.

Er også åpen med andre venner om at hun har passordet mitt, så føler ikke jeg bryter andres tillitt.

Gjest SKIFT NÅ!
Skrevet

Jeg ville aldri funnet på å lese hennes private post og det tror jeg faktisk de fleste gode nære venner ikke gjør mot hverandre. Kall meg gjerne naiv.

Uansett, gjort er gjort og jeg har egentlig ikke noe å skjule for henne. Vi deler det meste. Bruker dessuten facebook ganske lite selv.

Er også åpen med andre venner om at hun har passordet mitt, så føler ikke jeg bryter andres tillitt.

Unnskyld at jeg minner deg på det: Men hovedinnlegget ditt viser jo at du faktisk ikke føler deg så 100 % tillitsfull likevel....

ellers hadde du jo ikke spurt om det.

Hvis du tror at dine venner ville tenkt og gjort akkurat som deg, og hatt de samme grensene som deg, er det nok enda et tegn på at du er naiv.

Det finns ikke en eneste god grunn til ikke å bytte passord.

Gjest mikkelina
Skrevet

Jeg er 100% enig med SKIFT NÅ, dårlig gjort overfor andre som ikke vet at hun kan kikke på deres profiler og mailer sendt til deg. Det er en grunn til at man må bekrefte venneforespørsler på Facebook, og dine kontakter har ikke godtatt henne som venn, bare deg....

Skrevet

Unnskyld at jeg minner deg på det: Men hovedinnlegget ditt viser jo at du faktisk ikke føler deg så 100 % tillitsfull likevel....

ellers hadde du jo ikke spurt om det.

Hvis du tror at dine venner ville tenkt og gjort akkurat som deg, og hatt de samme grensene som deg, er det nok enda et tegn på at du er naiv.

Det finns ikke en eneste god grunn til ikke å bytte passord.

Ok, du har jo litt rett. Er kanskje ikke 100% tillitsfull, men sånn 90% sånn ca? Uansett grunnen til jeg spurte om disse tingene handlet egentlig kun om ren nysgjerrighet. Kunne vært morsomt å se hvor ofte hun var inne liksom. Samme om jeg kunne ha funnet ut om hun var inne og leste posten min. Hadde som sagt ikke hatt noe å skjule for henne, men hadde vært kjekt å vite det om hun faktisk gjorde det.

Argumentet om at det kan være illojalt mot mine facebookvenner er jeg litt med på, men bare til en viss grad. Mine venner er hennes venner og hun bruker jo ikke facebookprofilen min aktivt! Har tenkt tanken på at noen av vennene mine kan kontakte meg på chatten når hun er logget på som meg, men det er ikke verre enn å forklare situasjonen for vedkommendse dersom de lurer på hvorfor jeg ikke svarte. Evt bare forklare at jeg hadde glemt å logge meg av. Det skjer jo titt og ofte..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...