Gå til innhold

Svinedilla og legen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min hadde for par mnd. siden streptokokker i halsen. Da hadde han 40 i feber i flere dager + veldig sår hals, så klarte ikke svelge nesten. I går følte han seg dårlig som han gjorde før han fikk streptokokker sist. I dag våkna han med veldig sår hals og litt feber. Han mistenker kanskje streptokokker igjen, men hvis han ringer legen med disse symptomene nå, vil han vel ikke få time pga. svineinfluensa-mistanke? Han gikk flere dager sist uten å gå til legen, og ble bare verre og verre og måtte ha antibiotika for å bli bedre. Han føler seg selvfølgelig slapp og dårlig, men ikke vondt i hodet (enn så lenge).

Hvis det er streptokokker, er det ikke merkelig at det kommer tilbake sånn plutselig? Hva kommer det av? Han har tatt mandlene for flere år siden pga. at han ofte var plaget med streptokokker. Jeg ble ikke syk sist han var dårlig. Noen mer erfaringer med sånt no?

Gjest bare en tanke
Skrevet

Det kan hende immunforsvaret hans er noe dårlig, og at han er sårbar for tilbakefall.

Ikke uvanlig med gjenntatte infeksjoner da.

Røyker han?

Gjest tror hysteriet har roet seg
Skrevet

Jeg var innlaagt på sykehuset nylig med luftveisplager og feber etter utenlandstur. Tok to dager før jeg ble sjekket for svineinfluensa, pog jeg fikk sprade frittt rundt på avdelingen. Var kun legen som skulle ta selve prøven som kom med munnbind. Forresten ikke en prøve som anbefalest. Nål langt inni nesegangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...