Gå til innhold

Er dette uhygenisk?

Anbefalte innlegg

Gjest efexora
Skrevet

I kaffebaren hvor jeg ofte vanker så serverer de noen spesielle kjeks som ligger i en avlang krukke. Når folk skal ha en kjeks så må de stikke hånda nedi og ta opp en, eller flere.

Er ikke dette veldig uhygenisk? Hvorfor kan de ikke ha en klype og ta dem opp med istedenfor? eller at personen bak kassa tar dem opp. Tenker spesielt på det i disse influensatidene.

Men jeg er kanskje hysterisk?

Gjest Auroria
Skrevet

Klart dette er veldig uhygienisk og det er ikke hysterisk av deg å reagere på dette i det hele tatt. Jeg ville sagt noe til de som jobbet der på en fin måte, dersom jeg skulle kjøpe kaffe eller noe annet på dette stedet.

Skrevet

Jeg tenker mest på do-hygienen til disse menneskene. Håper de vasker seg grundig på hendene!!

Ellers skulle jeg tro det finnes mange typer bakterier der om det er mange som tar nedi med hendene.

Tenk på at dette sikkert styrker immunforsvaret vårt, vi skal ha kontakt med endel virus og bakterier og ikke bli for hysteriske. Stort sett blir vi jo ikke syke av sånne ting om vi har et normalt immunforsvar.

Tviler egentlig på at den der hadde blitt godkjent av næringsmiddelkontrollen da!

Skrevet

Neppe influensa-smitte på kjeksen, men yuk likevel. Forsyner meg aldri av sånt uansett :)

Skrevet

Uhygienisk spør du meg. Jeg ville ikke rørt dem.

Skrevet

Like uhygensik som nøtter man får i skål på barer.. Mange heller halvfulle skåler oppi igjen etter gjestene har gått og serverer dem på nytt. Skal jeg ha nøtter, skal det være i posjonsskåler i plast med lokk.

Gjest mikkelina
Skrevet

Tenker ikke mest på svineinfluensa (virusmitte) i denne sammenhengen, men mer på bakterier på hendene (først og fremst e-coli).

Ville ikke forsynt meg av dem. De ble kanskje lagt oppi der ved hjelp av hendene også da..

Det verste jeg ser er folk på serveringssteder som bruker hansker når de håndterer mat - og ikke forstår at det er en smule bortkastet når de også klør seg i hodet og tar i penger med hanskene på..

Skrevet

Tenker ikke mest på svineinfluensa (virusmitte) i denne sammenhengen, men mer på bakterier på hendene (først og fremst e-coli).

Ville ikke forsynt meg av dem. De ble kanskje lagt oppi der ved hjelp av hendene også da..

Det verste jeg ser er folk på serveringssteder som bruker hansker når de håndterer mat - og ikke forstår at det er en smule bortkastet når de også klør seg i hodet og tar i penger med hanskene på..

Enig med deg. Jeg har tenkt akkurat det samme også vedr gummihansker og det å ta i mot penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...