Gjest Hinkel Pinkel Skrevet 12. august 2009 Skrevet 12. august 2009 Jeg tror jeg har klart å pille av en føflekk på ryggen som jeg ikke visste var en føflekk. Dvs, jeg tror jeg har klødd på den eller noe, og det ble en skorpe som jeg da har klort av, og nå silblør. Har putta plaster på, men jeg ser jo ikke så lett når det er på ryggen da. Er dette farlig? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 12. august 2009 Skrevet 12. august 2009 Det trenger ikke å bety noe. Men det at en føflekk klør, kan være et tegn på føflekkreft. Ikke bli bekymret nå, men bestill time hos fastlegen for sikkerhets skyld, så han får tatt en titt på den. 0 Siter
Gjest Hinkel Pinkel Skrevet 12. august 2009 Skrevet 12. august 2009 Det trenger ikke å bety noe. Men det at en føflekk klør, kan være et tegn på føflekkreft. Ikke bli bekymret nå, men bestill time hos fastlegen for sikkerhets skyld, så han får tatt en titt på den. Men altså, jeg er ikke engang sikker på at det var en føflekk. Jeg klarer ikke å huske om jeg har hatt en føflekk akkurat der, jeg har noen på ryggen. Og det er vanskelig å se bak på ryggen, men jeg skjønner heller ikke hvordan jeg har fått et slikt sår der, for jeg kan ikke huske å å ha skrapt meg eller noe i den duren på ryggen. Og såret var ganske rundt, derfor jeg antar det kan ha vært en føflekk der. Nei jeg vet ikke. Får sjekke det når jeg skal til legen, har en time om ca 3 uker. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 12. august 2009 Skrevet 12. august 2009 Men altså, jeg er ikke engang sikker på at det var en føflekk. Jeg klarer ikke å huske om jeg har hatt en føflekk akkurat der, jeg har noen på ryggen. Og det er vanskelig å se bak på ryggen, men jeg skjønner heller ikke hvordan jeg har fått et slikt sår der, for jeg kan ikke huske å å ha skrapt meg eller noe i den duren på ryggen. Og såret var ganske rundt, derfor jeg antar det kan ha vært en føflekk der. Nei jeg vet ikke. Får sjekke det når jeg skal til legen, har en time om ca 3 uker. Få det sjekket, ikke minst siden det er på ryggen. Det er vanskelig å følge med på om de føflekkene forandrer seg. Jeg ser at du sier at du ikke vet om det virkelig var en føflekk, men vis det til legen likevel. 0 Siter
Gjest føflekkdama Skrevet 12. august 2009 Skrevet 12. august 2009 Enig med ulvinnen her... bedre førevar enn etter snar... Selv klarte jeg å gjøre akkurat det samme (klø/skrape av en føflekk).... heldigvis var det helt ufarlig. 0 Siter
nick Skrevet 12. august 2009 Skrevet 12. august 2009 Sannsynligvis er det en seborrisk vorte du har klødd av. Disse ligner på føflekker, men er mye tynnere, og har lett for å blø. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.