Gå til innhold

Lurer på hvor stor prosentandel

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

av livet mitt jeg bruker på husarbeid og jeg lurer på om jeg synes det var verdt det den dagen jeg sitter på gamlehjemmet?

Skrevet

Husarbeid burde alltid holdes til et minimum.

Om du vasker gulvene to ganger i uka er de ikke renere når på søndag enn om du bare vasket de en gang. Du har allikevel brukt dobbelt så lang tid på det.

Derfor; et konstant minimum av hva som må gjøres for å trives ;)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg gjetter på ca 10%.

Og når du sitter på gamlehjemmet vil du savne det å kunne utføre husarbeid.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Om du vasker gulvene to ganger i uka er de ikke renere når på søndag enn om du bare vasket de en gang. Du har allikevel brukt dobbelt så lang tid på det.

Hmm, ja du sier noe der. Jeg jobber ikke for tiden og det tror jeg ikke at jeg har godt av. Ser alle feil alt for tydelig;-)

Skrevet

He, he!

Jeg vet med hånden på hjertet at det er ikke husarbeid jeg har kasta bort tida i livet mitt på, i hvert fall! Her er det snakk om promiller - ikke at det er promille jeg har brukt tida på, men promiller av tida som er brukt på husarbeid. Nei, livet må leves ;)

Skrevet

Jeg blir glad når jeg har det rent og pent rundt meg, så jeg ville iallefall tenkt at jeg hadde hatt et fornøyelig og deilig liv ;-)

Skrevet

Jeg er så hjertens enig!

Nøkkelen til hverdagslykke er å legge lista lavt når det kommer til sånt. :)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg blir glad når jeg har det rent og pent rundt meg, så jeg ville iallefall tenkt at jeg hadde hatt et fornøyelig og deilig liv ;-)

Jeg har tenkt litt på dette i dag. Mye rart man skal tenke på, men jeg kom ihvertfall frem til samme svar som deg. Jeg er ikke så glad i selve husarbeidet, men jeg trives med å ha det rent og pent rundt meg og det betyr at det må være verdt det;-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg har tenkt litt på dette i dag. Mye rart man skal tenke på, men jeg kom ihvertfall frem til samme svar som deg. Jeg er ikke så glad i selve husarbeidet, men jeg trives med å ha det rent og pent rundt meg og det betyr at det må være verdt det;-)

Men det er kanskje likevel ikke det jeg vil tenke tilbake på som noe som beriket livet mitt.

Skrevet

Min andel er så forsvinnende liten at det er et minimum.... Med unntak av matlaging.

Så jeg må nok bare fortsette....

Skrevet

Men det er kanskje likevel ikke det jeg vil tenke tilbake på som noe som beriket livet mitt.

Du vil vel være glad over at du har vært glad og blid, i stedet for sur og kranglete? :) Jeg blir superfort irritert når det er mye som ikke har blitt gjort og det ser jævlig ut hjemme.. Da småkjefter jeg på gubben, siden jeg må gjøre alt osv osv :) Så er kverna i gang. Mye hyggeligere når jeg har brukt par timer på å støvsuge og vaske, så det ser strøkent ut, da blir jeg blid og førnøyd, og husfreden er et faktum. Ikke det at vi krangler hver gang jeg må støvsuge da men.. jeg blir i hvert fall mye bedre humør. :)

Skrevet

Jeg er selvsagt 100 % enig!

Akkurat nå er hele huset nyvaska og ungene nydusja ;) Snart er det min tur å hoppe i badet :) Sånne kvelder er superherlige og de hadde ikke blitt like bra dersom huset ikke var ryddig og rent. Det er selvsagt ikke alle som føler det slik, for her er vi mennesker forskjellige ;)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg er selvsagt 100 % enig!

Akkurat nå er hele huset nyvaska og ungene nydusja ;) Snart er det min tur å hoppe i badet :) Sånne kvelder er superherlige og de hadde ikke blitt like bra dersom huset ikke var ryddig og rent. Det er selvsagt ikke alle som føler det slik, for her er vi mennesker forskjellige ;)

Heeeelt enig;-)

Skrevet

Heeeelt enig;-)

Jeg elsker også når alt er prikkfritt og rent rundt meg:-) Men jeg går litt lenger enn som så:-) Jeg er ikke så glad i å vaske, men jeg gjør det jo når jeg synes det er nødvendig mht vanlig renhold..

Jeg foretrekker å male og pusse opp - og maler tak og vegger ca. hvert 4 år. Jeg har malt i hele sommer:-)

Skrevet

Jeg elsker også når alt er prikkfritt og rent rundt meg:-) Men jeg går litt lenger enn som så:-) Jeg er ikke så glad i å vaske, men jeg gjør det jo når jeg synes det er nødvendig mht vanlig renhold..

Jeg foretrekker å male og pusse opp - og maler tak og vegger ca. hvert 4 år. Jeg har malt i hele sommer:-)

Det er utrolig gøy å male :)

Men du..Maler du hele huset hvert fjerde år? Og alle tak??? Jeg får vondt i nakken bare av å tenke på det... *stirrer olmt på furutakene i huset mitt*

Skrevet

Det er utrolig gøy å male :)

Men du..Maler du hele huset hvert fjerde år? Og alle tak??? Jeg får vondt i nakken bare av å tenke på det... *stirrer olmt på furutakene i huset mitt*

Ja, jeg har gjort det de siste årene. Du har rett i at takmaling er det samme som vondt i nakken, Derfor fikk jeg en venn av meg, som er maler, til å hjelpe meg i år:-)

Skrevet

Ja, jeg har gjort det de siste årene. Du har rett i at takmaling er det samme som vondt i nakken, Derfor fikk jeg en venn av meg, som er maler, til å hjelpe meg i år:-)

En sånn venn vil jeg ha også!!!! :)

Skrevet

En sånn venn vil jeg ha også!!!! :)

Ja, de er gull verdt:-) Jeg kan ikke fordra gule, eller misfargede tak, og det kan ikke han heller :-)

Skrevet

Ja, de er gull verdt:-) Jeg kan ikke fordra gule, eller misfargede tak, og det kan ikke han heller :-)

Takene våre er igrunnen fine (hvis man liker furu) ;)

Alle takene våre skal males, men vi tar det etterhvert. Til nå er takene på to av barnerommene, samt vårt soverom malt hvite :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...