Gå til innhold

Skadet hælen sin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis såret måtte syes så er det vel greit å få det gjort med en gang vel? Skjønner ikke helt hva du mener nå?

Det var bare et vanlig skrubbsår...med litt småsteiner inni. Som jeg selv hadde "hundrevis av ganger" som barn, uten å dra til lege.

Når skrubbsår på kneet skal bli et problem man oppsøker lege for...da er det ikke noe rart at det føles som om helsevesenet aldri gir oss nok. Og derfor lurer jeg på om det er på samme måte her i Norge, og om terskelen for å søke legehjelp er like lav her i landet.

Skrevet

Godt å vite at det ikke er noe brudd eller annen skade som må behandles. God bedring til gutten:-)

Takker:)

Skrevet

Det var bare et vanlig skrubbsår...med litt småsteiner inni. Som jeg selv hadde "hundrevis av ganger" som barn, uten å dra til lege.

Når skrubbsår på kneet skal bli et problem man oppsøker lege for...da er det ikke noe rart at det føles som om helsevesenet aldri gir oss nok. Og derfor lurer jeg på om det er på samme måte her i Norge, og om terskelen for å søke legehjelp er like lav her i landet.

Nei du kommer ikke inn til legevakta så lett her hvertfall.

Husker jeg slo begge knea mine som liten dajeg falt av huska i fart:( au d gjorde vondt det og det ble skikkelig skrubbsår. pappa bandasjerte meg og det var ikke snakk om lege.

Skrevet

Nå er vi hjemme igjen etter en lang kveld på legevakt, røntgen og poliklinikk.

Hælen er kraftig forslått, ingen brudd heldigvis:)

Bra dere fikk det sjekka, og at det gikk såpass bra :-)

Skrevet

Hvorfor ble det sydd hvis det bare var et vanlig skrubbsår?

Skrevet

Hvorfor ble det sydd hvis det bare var et vanlig skrubbsår?

Sikkert for å gi den pleie som pasienten forventet seg:-)

Skrevet

Sikkert for å gi den pleie som pasienten forventet seg:-)

Har aldri hørt om en lege som syr unødvendig på en unge. Men jeg så ikke programmet, så det kan selvfølgelig ha skjedd.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

God bedring til gutten din:-)

Skrevet

Har aldri hørt om en lege som syr unødvendig på en unge. Men jeg så ikke programmet, så det kan selvfølgelig ha skjedd.

Jeg vet ikke noe mer enn det jeg så: En 7-8 år gammel gutt som hadde et skrubbsår på kneet, som ble renset for småsteiner og deretter sydd. Jeg synes bare det virket en smule overdrevet. Såret så ikke dypt ut, blødde ikke mye og var ikke stort.

Jeg er nok selv vokst opp med at lege er noe man tyr til som en siste - og ikke en første - utvei. Men hvis jeg setter det jeg så i sammenheng med klagingen på helsevesenet vårt, og dets manglende ressurser - så er jeg enig med Bjarne Håkon Hanssen. "Her er det aldri mulig å komme i mål":-(

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Apropos dette..og ikke til forkleinelse for noen eller noe. Men jeg satt og så på et program på TV2 i kveld om ulykker og utrykinger i København. En slags realityserie:-) Et av innslagene var fra en skadeavdeling, og der var det jammen en mor innom med sønnen sin som hadde fått skrubbsår på kneet. Og såret ble renset og sydd, og tårene sprutet hos den vesle pasienten.

Er dette vanlig - også i dagens helse-Norge? Jeg ble en smule sjokkert:-(

Jeg angrer i ihvertfall på at vi ikke dro til legen da eldstejenta vår gikk over ende med sykkelen som liten. Det så ikke alvorlig ut der og da, men nå går hun med en liten stein i panna. En bitteliten klump, som de ikke vil gjøre noe med, fordi arret vil bli styggere enn den lille klumpen.

Hvis de sydde i det programmet, må det jo ha vært litt mer enn et skrubbsår?

Skrevet

Jeg angrer i ihvertfall på at vi ikke dro til legen da eldstejenta vår gikk over ende med sykkelen som liten. Det så ikke alvorlig ut der og da, men nå går hun med en liten stein i panna. En bitteliten klump, som de ikke vil gjøre noe med, fordi arret vil bli styggere enn den lille klumpen.

Hvis de sydde i det programmet, må det jo ha vært litt mer enn et skrubbsår?

Nei, det var ert vanlig skrubbsår. Og det var på kneet....

Skrevet

Det var gode nyheter! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...