Gå til innhold

Iiiik! Jeg tror hunden har fått lopper! Hva gjør

Anbefalte innlegg

Gjest jsjsjjsjsrpjogrpjogsoå
Skrevet

har noen erfaring med dette?

Hunden var i kennel for ca en måned siden.

I dag så jeg et brunt insekt sprang fort og dypt ned i pelsen på hunden, og i forrige uke så jeg noe som lignet loppe på hodet hans. Brun på farge, men umulig å få fatt i.

Vi har også to katter!! Som har ligget i sengen våre!

Gjest jjjjjjjjjjifjgijfigj
Skrevet

Bekreftet! Fant ei loppe nå!

Og dyrlegene har jo ikke åpent i helgene!!!!!!!!!!!!!

Gjest majas mamma
Skrevet

Alle dyrleger har en bakvakt. Ringer du dyrlegens kontor vil du få opplyst bakvaktens telefonnummer. Opplevde selv her i fjor høst at katten min fikk nyrestein og blodig urin, og ringte bakvakten. Noe dyrere blir det selvfølgelig. Hadde ringt til et døgnåpent apotek også, for jeg tror nok du måe vaske hunden med en type loppedrepende shampo, ala lusekur hos mennesker. Er jo ikke sikkert at det er reseptpliktig. Og så må du ringe og informere kennelen hvor hunden din har vært slik at de igjen kan få informert sine kunder slik at de kan få sjekket sine dyr, og få desinfisert bygningene. Sengetøy bør vaskes på 90 grader og bytt dyne og pute hvis det er mulig. Hvis ikke legg det i fryseren noen timer. Det skal drepe både lopper og egg.

candyqueen_83
Skrevet

Mange veterinærer har åpent i helgen.. Og det finnes alltids døgnvakt.

Skrevet

Joda, på større steder er det i alle fall alltid en dyrlege som har natte- og helgevakt.

Men jeg tviler på at slike lopper går på folk så det er nok ingen fare å måtte vente til mandag.

Gjest jssjsjgodjsofjgsfdjjgsj
Skrevet

Hehe, finn frem alovera, for loppebitt KLØR! ;S

Har du erfaring med å bli kvitt hundelopper?

Skrevet

Har du erfaring med å bli kvitt hundelopper?

Jeg drypper mine dyr i nakken for å unngå lopper. Men det hender de drar med seg fuglelopper. Og de klør!

Har aldri hatt noen stor innvasjon av lopper, så spesielle tiltak har ikke vært nødvendig. :0)

Gjest jsjsjjsj
Skrevet

Jeg drypper mine dyr i nakken for å unngå lopper. Men det hender de drar med seg fuglelopper. Og de klør!

Har aldri hatt noen stor innvasjon av lopper, så spesielle tiltak har ikke vært nødvendig. :0)

Hvor ofte drypper du dyrene i nakken?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...