Gå til innhold

Kypros eller Kreta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går mot chartertur til Syden for oss i september!

Men vi har ikke bestemt hvor ennå. Det føles tryggere å følge en gruppe (fly, buss, leiligheter, noen som passer litt på) enn å bestille fly og ordne alt selv.

Jeg har gjort mest undersøkelser om Mallorca, og synes vel det høres veldig greit ut. Mannen min har vel mer lyst til de greske øyene, så vi ser på Kreta og Kypros også.

Kan noen si noe om likheter/forskjeller - og gjerne anbefale noen steder på Kreta/Kypros, for jeg kjenner ikke til noen navn der....

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

6

• mariaflyfly

4

• Katt-ja

2

• bouenas

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest erfaren syden turist
Skrevet

det er dyrere enn kreta på kypros

Skrevet

det er dyrere enn kreta på kypros

Tenker du på prisen på pakketuren, eller på varer generelt (mat, drikke, fronøyelser osv)?

Takk for tips!

Gjest erfaren syden turist
Skrevet

Tenker du på prisen på pakketuren, eller på varer generelt (mat, drikke, fronøyelser osv)?

Takk for tips!

varer generelt ja, god tur,hvor du enn lander;)

Skrevet

Ikke vært på verken Kypros eller Kreta, bare Mallorca. Ville bare si at det var hyggelig å høre at dere får en ferie du er happy med. :)

Skrevet

Ikke vært på verken Kypros eller Kreta, bare Mallorca. Ville bare si at det var hyggelig å høre at dere får en ferie du er happy med. :)

Takk for det!

Passene til ungene kom i posten i dag (var på passkontoret på onsdag!), så nå er det i orden :-)

Har mest lyst til Spania - men ikke Gran Canaria og øyene der - og siden han ikke har lyst til Mallorca og vi ikke v¨åger oss på et eget opplegg som ikke er chartertur, så blir det ikke Spania.

Så elimineringsmetoden gjør at vi havner på Kreta eller Kypros... Hvis ikke det blir Mallorca likevel da...

Skrevet

Så bra at han vil reise til syden allikevel :))

Jeg skjønner at han vil til en gresk øy framfor Mallorca (som også er fint!). Den eneste greske øya jeg har vært på, er Rhodos. Fantastisk flott ferie og gamlebyen i Rhodos by er veldig sjarmerende :)

(maaange år siden jeg var der nå, så jeg tar forbehold om at ting har endra seg der ;-))

Skrevet

Takk for det!

Passene til ungene kom i posten i dag (var på passkontoret på onsdag!), så nå er det i orden :-)

Har mest lyst til Spania - men ikke Gran Canaria og øyene der - og siden han ikke har lyst til Mallorca og vi ikke v¨åger oss på et eget opplegg som ikke er chartertur, så blir det ikke Spania.

Så elimineringsmetoden gjør at vi havner på Kreta eller Kypros... Hvis ikke det blir Mallorca likevel da...

Jeg hadde en shitty tur til Mallorca, men det var hovedsaklig fordi det regna mesteparten av turen, og så var Guttungen i den alderen der han måtte gjetes hvert minutt, og stakk av hver gang han fikk muligheten. Fytti grisen, det var en skikkelig drittferie. ;)

Skrevet

Jeg hadde en shitty tur til Mallorca, men det var hovedsaklig fordi det regna mesteparten av turen, og så var Guttungen i den alderen der han måtte gjetes hvert minutt, og stakk av hver gang han fikk muligheten. Fytti grisen, det var en skikkelig drittferie. ;)

Uff - høres ille ut. Håper på sol - vi trenger det nå!

Og så er det deilig når ungene er blitt såpass store som de er, og rimelig fornuftige :-)

Skrevet

Jeg skjønner at han vil til en gresk øy framfor Mallorca (som også er fint!). Den eneste greske øya jeg har vært på, er Rhodos. Fantastisk flott ferie og gamlebyen i Rhodos by er veldig sjarmerende :)

(maaange år siden jeg var der nå, så jeg tar forbehold om at ting har endra seg der ;-))

Skal sjekke ut Rhodos :-)

Skrevet

Uff - høres ille ut. Håper på sol - vi trenger det nå!

Og så er det deilig når ungene er blitt såpass store som de er, og rimelig fornuftige :-)

Ja. Akkurat den tida når de har begynt å løpe rundt og ikke ha noen hemninger er skikkelig slitsom. :)

Skrevet

Kreta: Jeg likte meg godt i Platanias, men skal du shoppe, så må plassen utgå med høye kneløft. Minus er også høye bølger på en noe oppskrytt strand. Men Caldera Beach er et veldig fint hotell der, Santa Helena er et annet alternativ som er bra.

Agia Marina, et steinkast unna Platanias, virker egentlig mer hyggelig, og det er fine strandhoteller der. Alexandra Beach er et av disse.

Kypros: ingen peiling.

Mallorca: Alcudia har en magisk strand! Vi har vært på Viva Bahia, i utkanten av Alcudia. Den beste stranda jeg har vært på :-)

Minuset med Alcudia, er over en time i buss fra flyplassen.

Naboene mine har vært gjentatte ganger i Can Pastilla på Mallorca, rett ved flyplassen, ca 10 minutter m/taxi, og er veldig fornøyde. Da er det kort vei inn til Palma også, og kort tur til badeland.

Lykke til på ferden :-)

Skrevet

Ja. Akkurat den tida når de har begynt å løpe rundt og ikke ha noen hemninger er skikkelig slitsom. :)

Det er et par sesonger med stor utforskertrang og lite vett i panna, som er skikkelig slitsomme. *glad den tida er forbi* :-D

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250372167' post='4193484]

Kreta: Jeg likte meg godt i Platanias, men skal du shoppe, så må plassen utgå med høye kneløft. Minus er også høye bølger på en noe oppskrytt strand. Men Caldera Beach er et veldig fint hotell der, Santa Helena er et annet alternativ som er bra.

Agia Marina, et steinkast unna Platanias, virker egentlig mer hyggelig, og det er fine strandhoteller der. Alexandra Beach er et av disse.

Kypros: ingen peiling.

Mallorca: Alcudia har en magisk strand! Vi har vært på Viva Bahia, i utkanten av Alcudia. Den beste stranda jeg har vært på :-)

Minuset med Alcudia, er over en time i buss fra flyplassen.

Naboene mine har vært gjentatte ganger i Can Pastilla på Mallorca, rett ved flyplassen, ca 10 minutter m/taxi, og er veldig fornøyde. Da er det kort vei inn til Palma også, og kort tur til badeland.

Lykke til på ferden :-)

Tusen takk for gode innspill!

Jeg har sett mest på Alcudia, og det ser fantastisk ut! Vi har noen venner som var på Cala Bona på Mallorca nå i sommer, og de var kjempefornøyde.

Eneste minuset vi ser nå med Mallorca, er de to bombene som ble sprengt for 1 og 2 uker siden. Litt kjipt å havne oppi noe trøbbel....?

Skrevet

Kypros lå lenger øst enn jeg trodde, nesten borti Israel og de landene der!

Rhodos kan være en mulighet :-)

Skrevet

Tusen takk for gode innspill!

Jeg har sett mest på Alcudia, og det ser fantastisk ut! Vi har noen venner som var på Cala Bona på Mallorca nå i sommer, og de var kjempefornøyde.

Eneste minuset vi ser nå med Mallorca, er de to bombene som ble sprengt for 1 og 2 uker siden. Litt kjipt å havne oppi noe trøbbel....?

Jeg henger meg ikke opp i detaljer som bombing etc. *s* Jeg hadde valgt Mallorca. Cala Bona er in the middle of nowhere, er det ikke? Og dårligere strand enn de fleste andre plasser på Mallorca?

Skrevet

Kypros lå lenger øst enn jeg trodde, nesten borti Israel og de landene der!

Rhodos kan være en mulighet :-)

Hva med Sicilia? Naboene mine hadde nydelig ferie der i fjor.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250372688' post='4193493]

Jeg henger meg ikke opp i detaljer som bombing etc. *s* Jeg hadde valgt Mallorca. Cala Bona er in the middle of nowhere, er det ikke? Og dårligere strand enn de fleste andre plasser på Mallorca?

De vennene våre var veldig fornøyde - og det stemmer sikkert at stranda ikke er like fin som Alcudia.

Vi prøver å eliminere steder - og det er ikke så mange igjen:

Kypros - for langt øst, nær Israel og de landene

Tyrkia - samme som over

Rhodos - litt langt øst, men mulig

Kreta - aktuell

Mallorca - aktuell hvis det ikke hadde vært for de bombene....

Ellers finner jeg ikke andre steder som har charterturer i Middelhavet? Merkelig at en ikke kan få kjøpt det til fastlands-Spania?!

Skrevet

Hva med Sicilia? Naboene mine hadde nydelig ferie der i fjor.

Er det charterturer dit tro? Skal sjekke!

Skrevet

De vennene våre var veldig fornøyde - og det stemmer sikkert at stranda ikke er like fin som Alcudia.

Vi prøver å eliminere steder - og det er ikke så mange igjen:

Kypros - for langt øst, nær Israel og de landene

Tyrkia - samme som over

Rhodos - litt langt øst, men mulig

Kreta - aktuell

Mallorca - aktuell hvis det ikke hadde vært for de bombene....

Ellers finner jeg ikke andre steder som har charterturer i Middelhavet? Merkelig at en ikke kan få kjøpt det til fastlands-Spania?!

Kroatia, da? Jeg vurderer sterkt Makarska eller området rundt, til neste år. Shopping, strand og dritbillig å feriere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...