Gjest togli Skrevet 15. august 2009 Skrevet 15. august 2009 Kypros lå lenger øst enn jeg trodde, nesten borti Israel og de landene der! Rhodos kan være en mulighet :-) Gjør det noe om det ligger så langt borte? Men Rhodos er bra http://www.altomreiser.no/80/132/hellas/rhodos-by.html Vi bodde i Faliraki, ikke så mange km fra Rhodos by. En dag tok vi en tur til Lindos på sørspissen av øya. Utrolig koselig og veldig gresk by (den gangen iallefall) ) I Lindos var det varmere enn ved Rhodos by - kanskje en fordel når dere reiser i september? Samtidig er nok september uansett en ganske varm måned i syden. Heldiggriser ) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. august 2009 Skrevet 15. august 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1250373049' post='4193501] Kroatia, da? Jeg vurderer sterkt Makarska eller området rundt, til neste år. Shopping, strand og dritbillig å feriere. Hmmmm - mjo, kanskje det? Da må jeg prøve å bli litt kjent med navn og steder der da. Kjenner du folk som har vært der? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. august 2009 Skrevet 15. august 2009 Gjør det noe om det ligger så langt borte? Men Rhodos er bra http://www.altomreiser.no/80/132/hellas/rhodos-by.html Vi bodde i Faliraki, ikke så mange km fra Rhodos by. En dag tok vi en tur til Lindos på sørspissen av øya. Utrolig koselig og veldig gresk by (den gangen iallefall) ) I Lindos var det varmere enn ved Rhodos by - kanskje en fordel når dere reiser i september? Samtidig er nok september uansett en ganske varm måned i syden. Heldiggriser ) Takk for fin link! Skal lese mye der :-) Uff - jeg har så lyst til å få bestilt noe, men vi klarer ikke bestemme oss, og det er jeg som leter på nettet og kommer med forslag... Føler at Spania er trygt, sikkert fordi jeg har reist to ganger til spanske øyer før. Hellas er litt nytt og nifst, men sikkert veldig flott! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. august 2009 Skrevet 15. august 2009 Takk for fin link! Skal lese mye der :-) Uff - jeg har så lyst til å få bestilt noe, men vi klarer ikke bestemme oss, og det er jeg som leter på nettet og kommer med forslag... Føler at Spania er trygt, sikkert fordi jeg har reist to ganger til spanske øyer før. Hellas er litt nytt og nifst, men sikkert veldig flott! Vi reiser til Spania hver sommer og er godt fornøyde, men de greske øyene er noe for seg selv Krystallklart vann, lite bølger etc..Helt fantastisk deilig:)) Jeg tror dere kan føle dere rimelig trygge der borte. Nesten verre med Spania nå for tida... selv om jeg absolutt ikke er redd for å reise dit igjen! Her har du en fin link til diverse greske øyer: http://www.aftenposten.no/reise/article1253905.ece 0 Siter
bouenas Skrevet 15. august 2009 Skrevet 15. august 2009 Takk for fin link! Skal lese mye der :-) Uff - jeg har så lyst til å få bestilt noe, men vi klarer ikke bestemme oss, og det er jeg som leter på nettet og kommer med forslag... Føler at Spania er trygt, sikkert fordi jeg har reist to ganger til spanske øyer før. Hellas er litt nytt og nifst, men sikkert veldig flott! Tenker akkurat på samme måten Sikkert fordi vi har vært mange ganger i Spania, og på de spanske øyer. Kan gjøre oss forstått på spansk, og det er forholdsvis ok å forstå. Men gresk er .. ja, helt gresk for meg Vil gjerne se Hellas vi også. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. august 2009 Skrevet 15. august 2009 Tenker akkurat på samme måten Sikkert fordi vi har vært mange ganger i Spania, og på de spanske øyer. Kan gjøre oss forstått på spansk, og det er forholdsvis ok å forstå. Men gresk er .. ja, helt gresk for meg Vil gjerne se Hellas vi også. Jeg har jo hørt om folk som har vært på "Kreta" eller "Kypros" eller "Rhodos" - men navnene har gått inn ett øre og ut det andre, og jeg kjenner absolutt ikke til noen loka steder.... På nettsidene til turpoeratørene må en jo nesten være lokalkjent for å skjønne hvor de mener! 0 Siter
bouenas Skrevet 15. august 2009 Skrevet 15. august 2009 Jeg har jo hørt om folk som har vært på "Kreta" eller "Kypros" eller "Rhodos" - men navnene har gått inn ett øre og ut det andre, og jeg kjenner absolutt ikke til noen loka steder.... På nettsidene til turpoeratørene må en jo nesten være lokalkjent for å skjønne hvor de mener! Enig der. Om en tar seg bryet å lete frem det en er ute etter, tror jeg det er enorme forskjeller på øyene. En god venninne av meg m/familie deltok på såkalt øyhopping, for noen år tilbake. De opplevde _mye_ gresk kultur, gjestfri lokalbefolkning, samt drøssevis av flotte strender. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. august 2009 Skrevet 15. august 2009 Ikke Kreta, det er den kjipeste øya i Hellas. Det finnes utrolig mange fine øyer så å dra dit er bortkastet. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. august 2009 Skrevet 15. august 2009 Ikke Kreta, det er den kjipeste øya i Hellas. Det finnes utrolig mange fine øyer så å dra dit er bortkastet. Hvorfor er Kreta kjip? 0 Siter
Gjest mien Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 Kypros. Nydelige strender, god service på restauranter, stolthet i forhold til matkultur. Mye å finne på både for barenefamilier og single. Kreta. Dårlige strender, høye bølger, elendig service (etter du har fått maten må du nærmest knegå dem for å få regningen. De overser deg fullstendig. Opplevde det så og si overalt) Elendige shoppingforhold. Vært der to ganger nå og reiser aldri tilbake. Pluss for Star Tour sitt Blue Village annlegg, anbefaler isåfall All Inclusive. 0 Siter
Gjest mien Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 varer generelt ja, god tur,hvor du enn lander;) Der er jeg faktisk uenig. Synes prisnivået er noenlunde likt. Men var på Skiathos i sommer (helt inntil Skopelos, som Mamma Mia ble spilt inn), der var maten dyrere, men drikke var nesten norske priser. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 Kypros. Nydelige strender, god service på restauranter, stolthet i forhold til matkultur. Mye å finne på både for barenefamilier og single. Kreta. Dårlige strender, høye bølger, elendig service (etter du har fått maten må du nærmest knegå dem for å få regningen. De overser deg fullstendig. Opplevde det så og si overalt) Elendige shoppingforhold. Vært der to ganger nå og reiser aldri tilbake. Pluss for Star Tour sitt Blue Village annlegg, anbefaler isåfall All Inclusive. Det var jo en interessant observasjon! Vi har noen venner som kommer fra Kreta i dag, og jeg skal høre med dem også. Takk! 0 Siter
Gjest Prøv det Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 Skal dere reise? Så flott Jeg har kun vært på Kreta, av disse to stedene. Vi hadde en fin ferie der. Tror det het Aga Marina der vi bodde. Leide leilighet av sembo. Chania by dro vi inn til på kveldstid, å vandre i gamlebyen var helt nydelig. Trange smug, med hyggelige restauranter, butikker og levende musikk. Vi dro første uka i Juni. En dag var stranden stengt grunnet bølger. God mat. Ellers den vanlige handlegaten med vanlige turistbutikker, restaurantmat osv som er på alle sydenplasser. Jeg drar gjerne tilbake til Kreta igjen. Til neste år prøver vi Kroatia tror jeg. Mulig at Kypros er varmere, siden det ligger lenger syd. 0 Siter
Gjest prøv det Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 Vi reiser til Spania hver sommer og er godt fornøyde, men de greske øyene er noe for seg selv Krystallklart vann, lite bølger etc..Helt fantastisk deilig:)) Jeg tror dere kan føle dere rimelig trygge der borte. Nesten verre med Spania nå for tida... selv om jeg absolutt ikke er redd for å reise dit igjen! Her har du en fin link til diverse greske øyer: http://www.aftenposten.no/reise/article1253905.ece Litt enig med Togli. Hellas er ikke noe skummelt. Det er jo dit alle reiser. Jeg har vært på Alcudia også. Likte Hellas litt bedre. Litt mer god mat å velge i synes jeg. Samt at jeg hadde tenkt litt på de bombene. Har ikke hørt at det skal være noen problemer med Kypros. 0 Siter
Gjest prøv det Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 Takk for det! Passene til ungene kom i posten i dag (var på passkontoret på onsdag!), så nå er det i orden :-) Har mest lyst til Spania - men ikke Gran Canaria og øyene der - og siden han ikke har lyst til Mallorca og vi ikke v¨åger oss på et eget opplegg som ikke er chartertur, så blir det ikke Spania. Så elimineringsmetoden gjør at vi havner på Kreta eller Kypros... Hvis ikke det blir Mallorca likevel da... Du kan også ta kontakt med et reisebyrå. Det er vel en del reiseoperatører rundt omkring, eller på telefonen og høre hva de anbefaler. Det viktigste er jo været og badetemperatur. Har du mindre barn kan det være litt avslapning for mor og far med bamseklubb. Men ofte har de det kun i midtsesongen. Vi tar uansett pause når sola står høyest. Spiser lunsj, og tar en lur på hotellet. Mens barna spiller eller leser. Ellers er vi ute og går alle sammen, og spiser middag på kvelden. Eneste mustet synes jeg er leilighet. Kjekt med litt kjøkkenutstyr og kjøleskap for frukt og drikke, og man kan da velge spise lunsj inne. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 Hmmmm - mjo, kanskje det? Da må jeg prøve å bli litt kjent med navn og steder der da. Kjenner du folk som har vært der? Ja, og de er veldig fornøyde :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 Litt enig med Togli. Hellas er ikke noe skummelt. Det er jo dit alle reiser. Jeg har vært på Alcudia også. Likte Hellas litt bedre. Litt mer god mat å velge i synes jeg. Samt at jeg hadde tenkt litt på de bombene. Har ikke hørt at det skal være noen problemer med Kypros. Hellas er litt mer "annerledes" enn Spania. Man får en litt mer "eksotisk" følelse 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 De vennene våre var veldig fornøyde - og det stemmer sikkert at stranda ikke er like fin som Alcudia. Vi prøver å eliminere steder - og det er ikke så mange igjen: Kypros - for langt øst, nær Israel og de landene Tyrkia - samme som over Rhodos - litt langt øst, men mulig Kreta - aktuell Mallorca - aktuell hvis det ikke hadde vært for de bombene.... Ellers finner jeg ikke andre steder som har charterturer i Middelhavet? Merkelig at en ikke kan få kjøpt det til fastlands-Spania?! hva er problemet med at kypros ligger langt øst? israels problemer når ikke kypros. kypros er da et trygt land. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 Jeg liker Kreta best. På Kreta har jeg mer følelsen av å være i Hellas, og ikke i "syden". Partyfaktoren har ikke vært så høy på de stedene jeg har vært, og jeg innbiller meg at det er flere valgmuligheter - om man nå vil ha partyfaktor el ikke. Og så setter jeg pris på alle de historiske stedene på Kreta. Men når alt det er sagt, så var det fint på Kypros også! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Ikke Kreta, det er den kjipeste øya i Hellas. Det finnes utrolig mange fine øyer så å dra dit er bortkastet. Kjip?? Kreta er så stor at man kan se utrolig mye der. Fantastisk natur. Vi har vært der flere ganger og er utrolig glad i den øya. Nå er ikke vi så glad i typisk syden-party-bamseklubb-ferie - og har funnet rolige steder med flest grekere og ingen skandinaver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.