Gå til innhold

hvordan klarer folk å sove overalt?

Anbefalte innlegg

Gjest miljøerapeuten
Skrevet

Jeg blir så fasinert over folk som kan sovne over alt. Selv klarer jeg bare å sove når jeg legger meg i senga, og jeg ikke skal noe. Enkelte folk jeg vet om klarer å sovne på buss og t-bane osv, er de ikke redde for å ikke komme av på riktig stasjon?

Sist gang var jeg på et sanserom med en bruker og en annen ansatt. Den andre ansatte klarte å sovne noen minutter, sikkert pga det var så behagelig der. Men hvordan klarer man å sovne når man har et ansvar for noen? kan man kontrollere det selv? Jeg hadde vært redd for at noe skulle skje med bruker mens jeg sov, og bare tanken på det hadde holdt meg våken.

Har folk som klarer å sovne overalt et mere avslappet forhold til ting? Er de mere "California Cool"?

Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å sovne på tog og buss, synes bare det er deilig. Jeg våkner bestandig før jeg skal gå av, så jeg tror jeg har en slags innebygd klokke.

Skrevet

Jeg er rimelig avslappet generelt sett. Veldig "Pytt, pytt, det ordner seg nok". Men jeg kan ikke sove noe annet sted enn i senga, eventuelt på sofaen. Jeg må være rundt mennesker jeg er ekstremt komfortabel med og ingen andre (sambo, sønn eller nærmeste familie).

Gjest Sovegrisen!
Skrevet

Jeg kan sovne nær sagt hvor som helst, men ikke når som helst. Jeg sovner IKKE dersom jeg skal være våken, f.eks. i jobbsammenheng.

Er jeg derimot ledig, og er trøtt - og det er muligheter for å sove, så sover jeg. Det er en veldig praktisk egenskap, det er svært sjelden jeg er trøtt f.eks. på jobbseminar o.l.

Skrevet

Jeg sover godt på buss og tog. Det har hendt jeg har sovet litt for godt og blitt med en holdeplass for langt, men som regel våkner jeg i tide. En lur før og etter jobb er gull verdt og gjør at hverdagen går greiere.

Hvis det ikke passer å sove, klarer jeg å holde meg våken.

Gjest majas mamma
Skrevet

Null problem å sovne på buss eller tog. Det skjer daglig. Kryper godt inni rkoken og sovner. Og har aldri sovet for langt, bortsett fra en gang for 7-8 år siden. Da våknet jeg i det folk kom på toget så det ble litt kav for å komme meg av. Men det har aldri skjedd siden. Har en inneygd klokka som sier: av på neste stasjon. Men sovner aldri på jobb, bortsett fra hvis det er sånn gørrkjedelige seminarer. Da hender det jeg sliter litt for å holde øynene oppe, og tygger saltpastiller og drikker kaffe til den store gullmedaljen.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg kan sove hvorsomhelst og nårsomhelst :)

Jeg har ikke et mer avslappet forhold til ting generelt, men jeg blir veldig trøtt om jeg blir varm, det er veldig rolig - eller det er litt trang luft. Om jeg i tillegg er i bevegelse som på tog, bane eller bil - så kan du være sikker på at jeg sover innen en halvtime.

Solen har samme effekt, jeg kan ikke holde meg våken i solen - sovner lett ila en halvtime der også.

Det er vel omtrent sånn at når kroppen min har det behagelig, så sovner jeg.

Det har sine ulemper også, når man sovner i møter f.eks - eller i andre fora som det er upassende å sove i. I kjedelig selskap f.eks :)

Gjest mikkelina
Skrevet

Sovner gjerne på bussen hjem fra jobb. Men sover ikke veldig tungt, kroppen vet at den skal av snart, så innimellom våkner jeg til og glipper med øynene for å se hvor vi er.

På togturer som varer 2-3 timer setter jeg på mobilen på vekking i tilfelle, men aldri hatt bruk for det. :-)

Gjest sovehjerte deluxe
Skrevet

Hvordan vet jeg ikke, men jeg får til å sove nårsomhelst og hvorsomhelst. *takknemlig*

ps. Jobber du på en videregående skole? ;)

Skrevet

Det er en slags vane? Jeg sover på fly, buss, tog, i bil, på perrongen, på lesesalen. Hvor som helst, når som helst. Nå høres det ut som jeg har narkolepsi eller noe, men poenget er heller det at er jeg trøtt, så bryr jeg meg ikke om hvor jeg sover:) Og jeg har generelt en avslappet holdning. Det er stort sett en veldig lett søvn det er snakk om - sånn at man hører hva som foregår i bakgrunnen og f.eks ikke går glipp av holdeplassen man skal av på.

Skrevet

Jeg kan sove hvorsomhelst og nårsomhelst :)

Jeg har ikke et mer avslappet forhold til ting generelt, men jeg blir veldig trøtt om jeg blir varm, det er veldig rolig - eller det er litt trang luft. Om jeg i tillegg er i bevegelse som på tog, bane eller bil - så kan du være sikker på at jeg sover innen en halvtime.

Solen har samme effekt, jeg kan ikke holde meg våken i solen - sovner lett ila en halvtime der også.

Det er vel omtrent sånn at når kroppen min har det behagelig, så sovner jeg.

Det har sine ulemper også, når man sovner i møter f.eks - eller i andre fora som det er upassende å sove i. I kjedelig selskap f.eks :)

Akkurat slik har jeg det også!

Skrevet

Jeg sovner ikke fra ansvar. Men jeg sover hvor-som-helst.

Major'en i forsvaret sa det til meg en gang: " 120 Nilsen, du er en god soldat - du sover når du kan.." Itte no' problem. ;-) Jeg har tatt meg en lur på de utroligste steder...

Gjest best wishes
Skrevet

Hvordan vet jeg ikke, men jeg får til å sove nårsomhelst og hvorsomhelst. *takknemlig*

ps. Jobber du på en videregående skole? ;)

''ps. Jobber du på en videregående skole? ;)''

synes du jeg burde jobbe der?

Gjest sovehjerte deluxe
Skrevet

''ps. Jobber du på en videregående skole? ;)''

synes du jeg burde jobbe der?

Well, var bare det at historien din virket "noget kjent" ;)

Skrevet

Jeg synes også det er litt snodig med dem som tar seg en lur på en kort busstur hjem fra jobb. Jeg trenger adskillig lengre tid for å kunne falle i søvn, og også lengre tid for å "komme til meg selv". Lurer på dagtid, f eks hvis jeg en sjelden gang dupper av, synes jeg nesten er litt ekkelt - jeg bruker så lang tid på å våkne skikkelig og jeg føler meg derfor bare i ørska i lange tider. Er knappast verdt luren.

Men jeg har sovnet på uvante steder lell. Husker en gang jeg var student og ca 19 år, og hadde hatt en periode med litt lite søvn. Så skulle jeg ta et nattog, men skulle gå av cirka klokka halv ett om natta. Normalt ville jeg ikke hatt problemer med å holde meg våken til da, men denne gangen sovna jeg, og det med hodet på skuldra til en ukjent mann i cirka 40-årsalderen...;-)

Heldigvis husket konduktøren at jeg skulle av på den&den stasjonen, og han måtte røske skikkelig i meg for å vekke meg *he he* jeg ble ikke så rent lite flau over å finne ut at jeg hadde sovet på en ukjent kar slik, og håpet at jeg i det minste ikke hadde SIKLET! ;-)

Persille1365381127
Skrevet

Akkurat slik har jeg det også!

Det hender en sjelden gang at jeg ikke får sove når jeg skal, f.eks sent på kvelden - men da har jeg stort sett sovet på dagen/ettermiddagen, så det er vel egentlig selvforskyldt ;)

Men heller sove i tide og utide - enn å slite med søvnen! Det må jo verre helt forferdelig...

Skrevet

Jeg synes også det er litt snodig med dem som tar seg en lur på en kort busstur hjem fra jobb. Jeg trenger adskillig lengre tid for å kunne falle i søvn, og også lengre tid for å "komme til meg selv". Lurer på dagtid, f eks hvis jeg en sjelden gang dupper av, synes jeg nesten er litt ekkelt - jeg bruker så lang tid på å våkne skikkelig og jeg føler meg derfor bare i ørska i lange tider. Er knappast verdt luren.

Men jeg har sovnet på uvante steder lell. Husker en gang jeg var student og ca 19 år, og hadde hatt en periode med litt lite søvn. Så skulle jeg ta et nattog, men skulle gå av cirka klokka halv ett om natta. Normalt ville jeg ikke hatt problemer med å holde meg våken til da, men denne gangen sovna jeg, og det med hodet på skuldra til en ukjent mann i cirka 40-årsalderen...;-)

Heldigvis husket konduktøren at jeg skulle av på den&den stasjonen, og han måtte røske skikkelig i meg for å vekke meg *he he* jeg ble ikke så rent lite flau over å finne ut at jeg hadde sovet på en ukjent kar slik, og håpet at jeg i det minste ikke hadde SIKLET! ;-)

* fnis *

Sånt er dritflaut når man er 19 år.

Jeg sovner bare foran TVen. Det er til gjengjeld som å slå av bryteren, hvis jeg først er litt søvnig. Mye lettere å sovne der under nyhetene enn hvis jeg prøver å legge meg i senga tidligere enn vanlig.

Jeg har sett starten på mange filmer...

Skrevet

* fnis *

Sånt er dritflaut når man er 19 år.

Jeg sovner bare foran TVen. Det er til gjengjeld som å slå av bryteren, hvis jeg først er litt søvnig. Mye lettere å sovne der under nyhetene enn hvis jeg prøver å legge meg i senga tidligere enn vanlig.

Jeg har sett starten på mange filmer...

Jeg sovner også ikke sjelden foran tv'en, men det er da som regel etter midnatt, så da "tells" det ikke som daglur! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...