Gå til innhold

Ny sykkel

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250517995' post='4194249]

Hamax-barnesetene festes i en brakett, som du monterer på stanga under setet på sykkelen. Bagasjebrett er ikke nødvendig, men praktisk, og kjøpes separat, og kan monteres på de fleste sykler. Sjekk at metallstengene på barnesetet er kompatibelt med bagasjebrettet.

Eks, denne er ikke brukandes, pga forhøyningen foran, den kommer i konflikt med festestengene på barnesetet (ja, jeg kjøpte dette..., og det gikk ikke):

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=80730

Dette er nytt for meg, men det hører visst til Hamaxserien:

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=85752

Det skal imidlertid sies at det i mange tilfeller er langt lettere å få montert festebraketten til barnesetet, på en herresykkel. På visse damesykler blir det marginalt med plass til braketten pga en den skrå øvre tverrstanga.

Er Hamax et sykkel- eller bare utstyrsmerke? Syns den nederste så smart ut. Og de bagene til å henge på var ikke dyre.

Er barnesetene like? Tenkte kjøpe brukt. Da kan jeg ta med setet i butikken og prøve?

Skrevet

Er Hamax et sykkel- eller bare utstyrsmerke? Syns den nederste så smart ut. Og de bagene til å henge på var ikke dyre.

Er barnesetene like? Tenkte kjøpe brukt. Da kan jeg ta med setet i butikken og prøve?

Utstyrsmerke.

Skrevet

''Må det være bagasjebrett på sykkelen da? Får man kjøpt det som ekstrautstyr til alle?''

Nei! :o( Hadde jeg visst at det var umulig å sette bagasjebærer på sykkelen min hadde jeg ikke kjøpt den. Så om du går for en i rammestr S så få dem til å sette på bagasjebærer før du kjøper den. Jada, jeg kunne sikkert ombestemt meg, men jeg gjorde nå ikke det da.

Det finnes bagasjebærere som festes kun i setepinnen, så det skulle være mulig.

mil1365380270
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250582493' post='4194678]

Utstyrsmerke.

Ok, takk! :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Hva er "litt penger" da?

Jeg tenker min. 3000 for en ny sykkel. En brukt sykkel, eller en sykkel på tilbud, kan man jo få rimeligere.

mil1365380270
Skrevet

Jeg tenker min. 3000 for en ny sykkel. En brukt sykkel, eller en sykkel på tilbud, kan man jo få rimeligere.

Var det nivået jeg har begynt forstå jeg må strekke meg til. Får satse på salget som kommer, som du sa :-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250582611' post='4194680]

Det finnes bagasjebærere som festes kun i setepinnen, så det skulle være mulig.

Jeg vet, men jeg har en annen liten dings på den pinnen + at skjermen også er festet rundt setepinnen hos meg så det er rett og slett ikke plass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...