Gå til innhold

Seriøst spm. ang. DOL-mafiaen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å fulgt med en tråd på vektmestring (av alle ting) kom jeg (igjen) over uttrykket: DOL-mafiaen.

Hvem er disse?

I den elektroniske ordboka til UiO står det om mafia:

''mafia m1 (it., fra siciliansk) hemmelig forbryterorganisasjon, særlig på Sicilia; overf: gruppe som har stor makt (og bruker tvilsomme midler)''

Finnes det belegg for å påstå at det er en gruppe her inne som oppfører seg på denne måten?

:)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• også en mor

14

• Mrs D

11

• black wealch

4

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

Dette spørsmålet må du stile til forfatteren av nevnte innlegg. Jeg har ikke kompetanse til å bekrefte en slik uhyrlig påstand.

Skrevet

Siden det er snakk om _forbrytelser_ i forbindelse med mafiaen, så må DOL-mafiaen være det motsatte av DOL-kjerringene eller DOL-politiet som stadig får på pukkelen fordi de liksom er så PK?

Skrevet

Dette spørsmålet må du stile til forfatteren av nevnte innlegg. Jeg har ikke kompetanse til å bekrefte en slik uhyrlig påstand.

Regner med at det må være andre enn vedkommende som kan svare på dette??

Ellers er det vel ikke alltid kompetanse som bestemmer hvilke spm "man" svarer på, synsing holder i lange baner......... ;)

Gjest høstløv
Skrevet

Regner med at det må være andre enn vedkommende som kan svare på dette??

Ellers er det vel ikke alltid kompetanse som bestemmer hvilke spm "man" svarer på, synsing holder i lange baner......... ;)

Da kan jeg svare deg med synsing og da er svaret: NEI.

Skrevet

Siden det er snakk om _forbrytelser_ i forbindelse med mafiaen, så må DOL-mafiaen være det motsatte av DOL-kjerringene eller DOL-politiet som stadig får på pukkelen fordi de liksom er så PK?

Haha!

Antakelig er det snakk om et helt kobbel hemmelige organisasjoner, alt skjult i den tilsynelatende fredelige layouten til "Doktor Online - helsetjenester på nett".

*hører for seg Valkyrierittet*

Skrevet

Haha!

Antakelig er det snakk om et helt kobbel hemmelige organisasjoner, alt skjult i den tilsynelatende fredelige layouten til "Doktor Online - helsetjenester på nett".

*ser dem for meg* Sikkert hemmelig innkallinger og kodeord for å få komme inn..... :D

Skrevet

Da kan jeg svare deg med synsing og da er svaret: NEI.

OK! ;P

Skrevet

*ser dem for meg* Sikkert hemmelig innkallinger og kodeord for å få komme inn..... :D

Eller brukernavn og passord? ;-)

Skrevet

Haha!

Ja, nemlig!

Skrevet

Eller brukernavn og passord? ;-)

Nemlig! én for alle og alle for én.

Grunnet til at jeg spurte, er at jeg ved ujevne mellomrom støter på den betegnelsen. Siden jeg ikke har vært herinne i årevis, så _kan_ det jo tenkes at det på et tidspunkt har oppstått en gjeng som har rottet seg sammen og vært slemme mot alle som ikke var/er inkludert.

Konspirasjonsteorier skal man ikke kimse av ;)

Skrevet

Grunnet til at jeg spurte, er at jeg ved ujevne mellomrom støter på den betegnelsen. Siden jeg ikke har vært herinne i årevis, så _kan_ det jo tenkes at det på et tidspunkt har oppstått en gjeng som har rottet seg sammen og vært slemme mot alle som ikke var/er inkludert.

''Konspirasjonsteorier skal man ikke kimse av ;)''

Sant nok! :-) Men akkurat når det gjelder DOL så tror jeg noen maler fanden på veggen, og det midt på lyse dagen.

Enkelte kommer jo drassende med betegnelser som mafia, politi og kjerringer, alle med DOL foran, med en gang det viser seg at flertallet er imot dem, eller noen er sterkt uenig i det de selv mener.

Nå har jeg ikke lest innlegget du sikter til, men ofte har jeg inntrykk av at noen innbiller seg at de kommer med en saftig, velrettet og intelligent fornærmelse hvis de kaller noen for DOL-mafia, -politi eller -kjerring. *himle med øynene*

Og DOL-mafiaen er vel "alle de andre". For "jeg" er jo den eneste her inne som står helt alene, eller hva? ;-) Selv om "jeg" altså har både brukernavn og passord. :-D

Gjest festbrems
Skrevet

Jeg synes det er et godt spørsmål. Jeg er en person som aldri bruker fast nick, og jeg svarer periodevis litt sånn på forskjellige innlegg. Jeg har faktisk to ganger blitt beskyldt for å være en del av dol-mafiaen, mens en gang var det noen som kom inn i tråden og klagde over dol-mafiaen for at de rottet seg slik sammen mot meg. Personlig aner jeg ikke hvem som er i dol-mafiaen, og har egentlig fundert litt på om det muligens er mer sammenfallende hvem som stadig beskylder folk for å være i mafiaen enn det er sammenfallende hvem som blir beskyld for å være i denne mafiaen. Jeg har imidlertid ikke noe som helst grunnlag for den påstanden, for jeg har ikke sjekket det ut.

Det ville imidlertid være interessant om noen av de som beskylder dol-mafiaen for å være tilstede kunne definere hvem som faktisk var i denne mafiaen.

"Problemstillingen" kommer som regel opp når det er en person som plutselig føler at alle andre er mot en.

Skrevet

Er det lettere for folk å rope ut om mafia når det er et av de kjente nickene som er trådstarter?

Tror disse mafia-roperne at folk kun svarte fordi det var - org - som hadde skrevet første innlegget?

Jeg tror ikke det er sånn.

Skrevet

Er det lettere for folk å rope ut om mafia når det er et av de kjente nickene som er trådstarter?

Tror disse mafia-roperne at folk kun svarte fordi det var - org - som hadde skrevet første innlegget?

Jeg tror ikke det er sånn.

Jeg tror kanskje du er inne på noe der. Og etter det jeg har merket meg, er det ofte éngangs-nick som påberoper seg å ligge under for DOL-mafiaen.

Skrevet

Sant nok! :-) Men akkurat når det gjelder DOL så tror jeg noen maler fanden på veggen, og det midt på lyse dagen.

Enkelte kommer jo drassende med betegnelser som mafia, politi og kjerringer, alle med DOL foran, med en gang det viser seg at flertallet er imot dem, eller noen er sterkt uenig i det de selv mener.

Nå har jeg ikke lest innlegget du sikter til, men ofte har jeg inntrykk av at noen innbiller seg at de kommer med en saftig, velrettet og intelligent fornærmelse hvis de kaller noen for DOL-mafia, -politi eller -kjerring. *himle med øynene*

Og DOL-mafiaen er vel "alle de andre". For "jeg" er jo den eneste her inne som står helt alene, eller hva? ;-) Selv om "jeg" altså har både brukernavn og passord. :-D

''Enkelte kommer jo drassende med betegnelser som mafia, politi og kjerringer, alle med DOL foran, med en gang det viser seg at flertallet er imot dem, eller noen er sterkt uenig i det de selv mener.''

He-He :)

Til og med jeg har ved anledning blitt beskyldt for å tilhøre en eller flere av nevnte kategorier, og det til tross for at jeg ikke kjenner én eneste person herinne, hverken RL eller i form av å ha dem på msn, facebook etc....

Gjest festbrems
Skrevet

Jeg tror kanskje du er inne på noe der. Og etter det jeg har merket meg, er det ofte éngangs-nick som påberoper seg å ligge under for DOL-mafiaen.

Det som er snodig er at engangsnick også blir beskyld for å være en del av mafiaen.

Jeg tror vel forøvrig ikke det hadde noen betydning at det var org som startet tråden. Det var jo ingen som diskuterte med org. Alle svarte ordentlig helt til "en kilo her og en kilo der" bgynte å pirk på ulvinnens formulering, og da var det jo det man reagerte på.

Skrevet

Jeg synes det er et godt spørsmål. Jeg er en person som aldri bruker fast nick, og jeg svarer periodevis litt sånn på forskjellige innlegg. Jeg har faktisk to ganger blitt beskyldt for å være en del av dol-mafiaen, mens en gang var det noen som kom inn i tråden og klagde over dol-mafiaen for at de rottet seg slik sammen mot meg. Personlig aner jeg ikke hvem som er i dol-mafiaen, og har egentlig fundert litt på om det muligens er mer sammenfallende hvem som stadig beskylder folk for å være i mafiaen enn det er sammenfallende hvem som blir beskyld for å være i denne mafiaen. Jeg har imidlertid ikke noe som helst grunnlag for den påstanden, for jeg har ikke sjekket det ut.

Det ville imidlertid være interessant om noen av de som beskylder dol-mafiaen for å være tilstede kunne definere hvem som faktisk var i denne mafiaen.

"Problemstillingen" kommer som regel opp når det er en person som plutselig føler at alle andre er mot en.

''Jeg synes det er et godt spørsmål. '' Takk ;)

''Jeg er en person som aldri bruker fast nick, og jeg svarer periodevis litt sånn på forskjellige innlegg. Jeg har faktisk to ganger blitt beskyldt for å være en del av dol-mafiaen, mens en gang var det noen som kom inn i tråden og klagde over dol-mafiaen for at de rottet seg slik sammen mot meg.'' Jeg bruker heller ikke ett fast nick. Har "angst" for å bli gjenkjent RL, og er man her lenge nok, og svarer på mange nok tråder _kan_ det være mulig å legge sammen to og to ;)

''Personlig aner jeg ikke hvem som er i dol-mafiaen, og har egentlig fundert litt på om det muligens er mer sammenfallende hvem som stadig beskylder folk for å være i mafiaen enn det er sammenfallende hvem som blir beskyld for å være i denne mafiaen.Jeg har imidlertid ikke noe som helst grunnlag for den påstanden, for jeg har ikke sjekket det ut.''

Men det er en interessant fundering! ;)

''Det ville imidlertid være interessant om noen av de som beskylder dol-mafiaen for å være tilstede kunne definere hvem som faktisk var i denne mafiaen.''

Enig, og håper en av disse også vil svare i tråden.

''"Problemstillingen" kommer som regel opp når det er en person som plutselig føler at alle andre er mot en.''

Slik har jeg også tenkt... det blir som et siste halmstråd, når man går tom for argumentasjon.

Skrevet

''ofte har jeg inntrykk av at noen innbiller seg at de kommer med en saftig, velrettet og intelligent fornærmelse hvis de kaller noen for DOL-mafia, -politi eller -kjerring. *himle med øynene*''

LOL!

Skrevet

Det som er snodig er at engangsnick også blir beskyld for å være en del av mafiaen.

Jeg tror vel forøvrig ikke det hadde noen betydning at det var org som startet tråden. Det var jo ingen som diskuterte med org. Alle svarte ordentlig helt til "en kilo her og en kilo der" bgynte å pirk på ulvinnens formulering, og da var det jo det man reagerte på.

Du har helt rett. (begge avsnitt) :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...