Gå til innhold

Fjær og avføring på egg

Anbefalte innlegg

Gjest mikkelina
Skrevet

...synes dette er ekkelt jeg, og synes jeg opplever det stadig oftere når jeg åpner eggepakken. Er jo bare å vaske dem, men likevel.... Lurer bare på om det er akseptabelt at det er slik? Har ikke vært innom eggepakkeribransjen ;-)

Skrevet

Fjær er vel greit nok...Men at det er avføring på dem virker ganske ekkelt :(

Skrevet

Det med avføring høres ikke bra ut,men jeg har heldigvis ikke opplevd det. :-)

Skrevet

La meg gni det ytterligere inn: Egget er hønas mens, og det kommer ut av samme sted som avføringa.

;)

Gjest omelett
Skrevet

La meg gni det ytterligere inn: Egget er hønas mens, og det kommer ut av samme sted som avføringa.

;)

Det er jo greit nok det, men man kunne kanskje forvente at eggene man kjøpte i 12-pakninger i butikken var rengjort? De er jo stemplet, så noe har de jo vært igjennom...

Gjest mikkelina
Skrevet

Du vet vel hvor eggene kommer ut... ? :-)

Fra Kiwi. En fugl!

Gjest mikkelina
Skrevet

;)

Jepp. Imponert over dine kunnskaper ;-) Men fremdeles er det møkk/avføring på enkelte egg.

Gjest sjeptisk
Skrevet

ENIG.

setter stadig tilbake pakker jeg, etter å ha åpnet og sett dem var møkk på.

Æsj!

Skrevet

Jepp. Imponert over dine kunnskaper ;-) Men fremdeles er det møkk/avføring på enkelte egg.

;)

*Hvisker* Kjæresten er biolog. Og dette er en typisk "interessant, men totalt ubrukelig fakta" som han liker å servere. :)

Gjest ja, det er ekkelt
Skrevet

Liker heller ikke å se slike ting. Derfor setter jeg også tilbake pakkene som inneholder noe " mer.."

Egentlig burde man klage noe innmari på dette for eggene er jo svindyre!

Gjest mikkelina
Skrevet

;)

*Hvisker* Kjæresten er biolog. Og dette er en typisk "interessant, men totalt ubrukelig fakta" som han liker å servere. :)

Har hatt høner i fjøset jeg ;-)

Skrevet

Som mariaflyfly sier, har høna bare en åpning - og den brukes til alt. Dessuten har vaskede egg dårligere holdbarhet enn uvaskede.

Skrevet

Dette er da helt naturlig; egg er ikke et syntetisk produkt! Egg får forresten dårligere holdbarhet hvis man vasker dem. Syns det er verre å tenke på slakting og partering av storfe, fulle av dritt som lett sprer seg på kjøttet og gir risiko for e-coli-infeksjon...

Skrevet

Hei,hei!

Vi har hagehøns, og har dermed egg i hagen:-) Eggene er ganske rene rett fra kassa, men det er vanlig å tørke av de, visstnok. Ellers tror jeg ikke det er noen fare med dette, vi har aldri merket noe, altså:-)

Gjest mikkelina
Skrevet

Dette er da helt naturlig; egg er ikke et syntetisk produkt! Egg får forresten dårligere holdbarhet hvis man vasker dem. Syns det er verre å tenke på slakting og partering av storfe, fulle av dritt som lett sprer seg på kjøttet og gir risiko for e-coli-infeksjon...

Å, er det ikke et syntetisk produkt? ;-)

Jeg kjøper egg fra Totenhøns (eller hva det heter) med det fantastiske slagordet "skal du ha ferskere egg må du kjøpe høne!" Men fugleekskrementer er uansett ikke appetittelig.

Gjest mikkelina
Skrevet

Som mariaflyfly sier, har høna bare en åpning - og den brukes til alt. Dessuten har vaskede egg dårligere holdbarhet enn uvaskede.

Jeg vasker dem rett før jeg skal bruke dem, så nema problema der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...