Gjest mikkelina Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 ...synes dette er ekkelt jeg, og synes jeg opplever det stadig oftere når jeg åpner eggepakken. Er jo bare å vaske dem, men likevel.... Lurer bare på om det er akseptabelt at det er slik? Har ikke vært innom eggepakkeribransjen ;-) 0 Siter
Druzilla Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Fjær er vel greit nok...Men at det er avføring på dem virker ganske ekkelt 0 Siter
astridny Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Det med avføring høres ikke bra ut,men jeg har heldigvis ikke opplevd det. :-) 0 Siter
hulkert Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Du vet vel hvor eggene kommer ut... ? :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 La meg gni det ytterligere inn: Egget er hønas mens, og det kommer ut av samme sted som avføringa. 0 Siter
Gjest omelett Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 La meg gni det ytterligere inn: Egget er hønas mens, og det kommer ut av samme sted som avføringa. Det er jo greit nok det, men man kunne kanskje forvente at eggene man kjøpte i 12-pakninger i butikken var rengjort? De er jo stemplet, så noe har de jo vært igjennom... 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Du vet vel hvor eggene kommer ut... ? :-) Fra Kiwi. En fugl! 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 La meg gni det ytterligere inn: Egget er hønas mens, og det kommer ut av samme sted som avføringa. Jepp. Imponert over dine kunnskaper ;-) Men fremdeles er det møkk/avføring på enkelte egg. 0 Siter
Gjest sjeptisk Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 ENIG. setter stadig tilbake pakker jeg, etter å ha åpnet og sett dem var møkk på. Æsj! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Jepp. Imponert over dine kunnskaper ;-) Men fremdeles er det møkk/avføring på enkelte egg. *Hvisker* Kjæresten er biolog. Og dette er en typisk "interessant, men totalt ubrukelig fakta" som han liker å servere. 0 Siter
Gjest ja, det er ekkelt Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Liker heller ikke å se slike ting. Derfor setter jeg også tilbake pakkene som inneholder noe " mer.." Egentlig burde man klage noe innmari på dette for eggene er jo svindyre! 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 *Hvisker* Kjæresten er biolog. Og dette er en typisk "interessant, men totalt ubrukelig fakta" som han liker å servere. Har hatt høner i fjøset jeg ;-) 0 Siter
leda Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Som mariaflyfly sier, har høna bare en åpning - og den brukes til alt. Dessuten har vaskede egg dårligere holdbarhet enn uvaskede. 0 Siter
Mirabell Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Dette er da helt naturlig; egg er ikke et syntetisk produkt! Egg får forresten dårligere holdbarhet hvis man vasker dem. Syns det er verre å tenke på slakting og partering av storfe, fulle av dritt som lett sprer seg på kjøttet og gir risiko for e-coli-infeksjon... 0 Siter
idefixa Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Hei,hei! Vi har hagehøns, og har dermed egg i hagen:-) Eggene er ganske rene rett fra kassa, men det er vanlig å tørke av de, visstnok. Ellers tror jeg ikke det er noen fare med dette, vi har aldri merket noe, altså:-) 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Dette er da helt naturlig; egg er ikke et syntetisk produkt! Egg får forresten dårligere holdbarhet hvis man vasker dem. Syns det er verre å tenke på slakting og partering av storfe, fulle av dritt som lett sprer seg på kjøttet og gir risiko for e-coli-infeksjon... Å, er det ikke et syntetisk produkt? ;-) Jeg kjøper egg fra Totenhøns (eller hva det heter) med det fantastiske slagordet "skal du ha ferskere egg må du kjøpe høne!" Men fugleekskrementer er uansett ikke appetittelig. 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Som mariaflyfly sier, har høna bare en åpning - og den brukes til alt. Dessuten har vaskede egg dårligere holdbarhet enn uvaskede. Jeg vasker dem rett før jeg skal bruke dem, så nema problema der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.