Gå til innhold

Trekkes det lønn for 5 årlig uker pga ferie?

Anbefalte innlegg

Gjest småforvirret
Skrevet

Hos oss får vi utbetalt feriepenger i juni og ikke vanlig lønn. Så får vi istedet vanlig lønn den måneden vi går ut i ferie. Men de fleste har jo bare 3 uker ferie i strekk og fordeler resten utover året. Burde ikke arbeidsgiver ha trukket oss 1 ekstra uke i lønn da når man har 5 ukers ferie i året? Nå sjekka jeg kalenderen og juni hadde 4 arbeidsuker + 2 dager, men etter mine beregninger burde da arbeidsgiver trekke oss 3 dager til i lønn? Hva er det som er vanlig praksis?

Skrevet

Jeg jobber med lønn. I juni trekker jeg for 5 uker. På lønnsslippen står det da ingenting på fastlønn. Så står det Lønn/trekk ved feriepengeutbetaling. Her står det et negativt beløp som tilsvarer det som må trekkes utover 1 mnd. Systemet beregner dette automatisk. Men beregningen er vel drøye 3 dager. (Standard mnd. er 21,67 arbeidsdager)

I tillegg utbetaler jeg 12% av fjorårets lønn i feriepenger.

Håper dette var oppklarende:-)

Skrevet

Jeg gjør som Speak. Trekker 4/26 månedslønn i juni for dem som har fem ferieuker.

Skrevet

Da jeg jobba med lønn, trakk vi 24/6 i juni. Tror det er vanlig praksis.

Skrevet

Da jeg jobba med lønn, trakk vi 24/6 i juni. Tror det er vanlig praksis.

4 månedslønner, flyfly?

Skrevet

4 månedslønner, flyfly?

Kjip arbeidsgiver! ;-)

Skrevet

Jeg gjør som Speak. Trekker 4/26 månedslønn i juni for dem som har fem ferieuker.

Stemmer. 4/26 er jo brøken:-)

Skrevet

4 månedslønner, flyfly?

Hahaha, 4/26 selvfølgelig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...