Gå til innhold

Homofile bør ikke holde hender på Grønland

Anbefalte innlegg

Gjest må bare spørre
Skrevet

Jeg kjenner at jeg ikke klarer å la meg provosere av det du skriver. Ditt syn på homofili er så forhistorisk at det er fryktelig vanskelig å ta deg alvorlig. For meg blir det bare tragikomisk.

Vi lever tross alt i 2009.

Mener du med det at seksuelle perversiteter blir mer normale med tiden? Hvilket årstall mener du at pedofili blir normalt? Hva med nekrofili?

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• ShitDiddelyDo

13

• mariaflyfly

9

• Lillemus

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest ei som garantert, osv..
Skrevet

Mener du med det at seksuelle perversiteter blir mer normale med tiden? Hvilket årstall mener du at pedofili blir normalt? Hva med nekrofili?

Godt sagt... Så enig så enig...! :-)

Skrevet

Må bare le.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kjenner at jeg ikke klarer å la meg provosere av det du skriver. Ditt syn på homofili er så forhistorisk at det er fryktelig vanskelig å ta deg alvorlig. For meg blir det bare tragikomisk.

Vi lever tross alt i 2009.

''Jeg kjenner at jeg ikke klarer å la meg provosere av det du skriver. Ditt syn på homofili er så forhistorisk at det er fryktelig vanskelig å ta deg alvorlig. For meg blir det bare tragikomisk.''

På den annen side er det ikke mange år vi skal tilbake før grums som det over var vanlig. Vi skal ikke lenger tilbake i tid enn til da jeg og du gikk på ungdomsskolen. Noen få år før vi ble født var homofili forbudt i Norge.

Ellers er jeg selvfølgelig enig. Dette klarer jeg ikke å ta seriøst, og det gjør heldigvis ikke flertallet rundt oss heller. Det sier litt om at verden faktisk har gått framover.

Jeg har til og med vært med en lesbisk kollega på homsebar sammen med blant annet to muslimer. De hadde det gøy de også, men jeg vil tro han ene ikke fortalte om erfaringen hjemme hos sine afganske og langt mer konservative foreldre. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

hihihi

er det jeg som får æren av å være stalker? *stolt*

Betyr det at du har vært her før, hadde en stalker, forlot stedet, kom tilbake, og så ble belemret med meg??

Sender en oppmuntrende hilsen isåfall. ;)

Jeg kjøper ikke at du ikke kjenner meg herfra fra tidligere, men dols stalkere er selvsagt noe av det jeg har savnet mest. :)

Gjest pittelille
Skrevet

Jeg kjøper ikke at du ikke kjenner meg herfra fra tidligere, men dols stalkere er selvsagt noe av det jeg har savnet mest. :)

Sannheten kan ofte være vanskelig å ta innover seg. ;)

Kors på halsen: Jeg _aner_ ikke hvem du er. Og nicket ditt sier meg absolutt ingenting. Så Kirsten Giftekniv må i tilfelle sies å være Berit Riise.

Take it or leave it... :)

Skrevet

''Du har knapt vært tilbake på DOL i et par dager og allerede har du skaffet deg en ny småsjalu stalker. Det er nesten så jeg mistenker deg for å forfølge deg selv.''

Ja, det er så jeg selv begynner å lure på om jeg har splitta personlighet og forfølger meg selv uten å være klar over det. :/

Er det forresten noen grunn til at innlegg jeg har klikket meg inn på ikke forblir markerte? De går fra blå til lilla, men så fort jeg går ut av siden er de blå igjen. Det gjør det litt vanskelig å følge en lang tråd.

Det kan være browser-innstillingene dine, men det regner jeg med du har sjekket. Om du bruker Firefox er det et kjent problem, i så fall er løsningen å bytte til Chrome ;)

Skrevet

''Jeg kjenner at jeg ikke klarer å la meg provosere av det du skriver. Ditt syn på homofili er så forhistorisk at det er fryktelig vanskelig å ta deg alvorlig. For meg blir det bare tragikomisk.''

På den annen side er det ikke mange år vi skal tilbake før grums som det over var vanlig. Vi skal ikke lenger tilbake i tid enn til da jeg og du gikk på ungdomsskolen. Noen få år før vi ble født var homofili forbudt i Norge.

Ellers er jeg selvfølgelig enig. Dette klarer jeg ikke å ta seriøst, og det gjør heldigvis ikke flertallet rundt oss heller. Det sier litt om at verden faktisk har gått framover.

Jeg har til og med vært med en lesbisk kollega på homsebar sammen med blant annet to muslimer. De hadde det gøy de også, men jeg vil tro han ene ikke fortalte om erfaringen hjemme hos sine afganske og langt mer konservative foreldre. :)

''Noen få år før vi ble født var homofili forbudt i Norge.''

Så uforskammet unge dere er!! ;-)

Skrevet

Joda, men ikke bare en liten dask som gjør i befippelsen (heter det befippelsen???), men ok, han gikk vel ikke i bakken heller nei.

Jeg har alltid ment at det heter beflippelsen, men finner de ikke i Bokmålsordboka.

Skrevet

Jeg har alltid ment at det heter beflippelsen, men finner de ikke i Bokmålsordboka.

Det er fordi det, som Lillemus sier, heter befippelsen (altså uten l)

Skrevet

''(heter det befippelsen???)''

*nikker ivrig* Det heter det, forjamselsen er et godt synonym.

forjamselsen? Skrivefeil, eller tuller du? forfjamselsen er et godt synonym, men...

Skrevet

Det er fordi det, som Lillemus sier, heter befippelsen (altså uten l)

Ja, så dæven!

Skrevet

morsan, da. Befippelsen heter det. Du sier vel ikke flippskjegg også?

Skrevet

morsan, da. Befippelsen heter det. Du sier vel ikke flippskjegg også?

Nei nå altså!! Her rokkes det ved et helt fundament!! ;-)

Gjest ei som garantert...
Skrevet

Det er vel ingen grunn til å gjøre dette så komplisert?

Kort oppsummert, så oppfattes jo tiltrekning og sex mellom to av motsatt kjønn som noe "naturlig."

Vi er biologisk programmert til dette, og det er,. ikke minst, en forutsetning for menneskehetens formering og eksistens.

Rent fysisk er vi jo også skapt slik at det ideelle er å være en av hvert kjønn i seksuelle handlinger.

Dette er jo ubestridelige fakta.

De færreste hetero mennesker kunne tenke seg sex med en av samme kjønn. Rett og slett fordi samme kjønn ikke representerer det de tenner på, og at det derfor vil føles unaturlig og "feil" med seksuelle handlinger.

Det er jo helt naturlig at man tar utgangspunkt i sine egne preferanser når man tar stilling til noe. Og en hetero person vil derfor kunne synes at lesbe / homse-sex virker litt "ekkelt" siden de ikke kunne tenke seg dette selv.

Det er altså ikke handlingene i seg selv de synes er "ekle"

men det at det foregår mellom to av samme kjønn.

Dette betyr ikke nødvendigvis at man ikke respekterer de homofile, eller godtar at de tenker annerledes..

Godt sagt, løvinne 71! Takk for at du oppklarte og forklarte dette. :-)

Gjest ei som garantert.....
Skrevet

''Her handler det jo om seksuelle handlinger utført av samtykkende voksne. Det er ikke kriminelle handlinger,''

Nei, men det var straffbart helt til ca 1972, så det HAR vært straffbart.

'' og jeg kan for mitt bare liv ikke forstå hvordan det noen gjør bak fire vegger kan krenke andre.''

Det er jeg helt enig med deg i, men så er det ikke alltid så enkelt å forstå hvorfor folk kan føle seg personlig krenket av dette og hint heller, enten det gjelder Nina Karin Monsen eller "ei som garantert.." i denne tråden.

Personlig krenket??? jeg har da aldri følt meg personlig krenket i denne debatten eller av homofili.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det kan være browser-innstillingene dine, men det regner jeg med du har sjekket. Om du bruker Firefox er det et kjent problem, i så fall er løsningen å bytte til Chrome ;)

Lasta ned Chrome og den virker faktisk så god at jeg kommer til å prøve den i noen dager.

Skrevet

Lasta ned Chrome og den virker faktisk så god at jeg kommer til å prøve den i noen dager.

Jeg trives godt med Chrome :) Mange praktiske funksjoner.

Jeg synes i bunn og grunn at Google burde ta over verden. De er sympatiske folk.

Gjest noen trenger et spark bak
Skrevet

Politiet har for lengt henlagt denne saken fordi der ikke finnes noe som gir håp om å finne den påståtte fyren som sparket. Hvordan kan man da vite om de homofile snakket sant og ikke diktet opp en mediahistorie for å få sympati for egen sak?

Media trenger altså et spark bak for manglende kildekritikk. For alt jeg vet trenger også det homofile paret og muslimen det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...