Gå til innhold

Har dere forsikret ungene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 av 10 unger er forsikret, mens hele 7 av 10 valper er forsikret. Det er da litt bakvendt.

Jeg har ikke hatt noen forsikring på nick jr., men i går tok jeg ut en ulykkesforsikring med pensjonsdel. Det koster faktisk ikke allverdens, og jeg har ikke noen unnskyldning for ikke å ha gjort dette før.

Hva med dere?

Gjest J.R.-07
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250785794' post='4196145]

Ja de er forsikret.

Har forsikring ja.

Skrevet

Ja, de er forsikret, både mot ulykke og sykdom. Alle tre.

Kjøpte forsikring da de to eldste var 1 og 3, tror jeg. minstejenta fikk da hun var 3 mnd.

Gjest økonomi
Skrevet

Dyrlegeregninger er dyrere enn sykehus- og legeregninger for mennesker

Gjest Auroria
Skrevet

Det er fordi det er mye større økonomisk risiko forbundet med en hund som blir syk enn et menneskebarn. For hunden må du betale alt selv og en tur til dyrlegen kan fort komme opp i 10 000 kr uten forsikring.

Et barn tar trygde-norge seg av.. Det er sjeldent du hører om syke barn som lider under at foreldrene ikke har tegnet forsikring på dem.

Jeg er 25 år og har ingen barn selv, men foreldrene mine forsikret meg aldri. Har ikke hatt noen problemer med det tross for at jeg har vært mye inn og ut av sykehus opp i gjennom årene.

Skrevet

Dyrlegeregninger er dyrere enn sykehus- og legeregninger for mennesker

Det er det, men forsikringen er viktig med tanke på å dekke fremtidige levekostnader/tap i inntekt, dersom barnet skulle bli varig skadet, og det er iikke en problemstilling man har mht dyr.

Gjest Ulykkesforsikring
Skrevet

Våre er forsikret i forhold til uførhet, selv om Staten tar vare på de som blir uføre.

Skjønner forøvrig godt at folk forsikrer sine dyr, siden det er sykt dyrt å gå til dyrlege.

Gjest majas mamma
Skrevet

Vi hadde forsikring på våre barn, men den dagen ulykken hendte fikk vi ingen ting. Tre legeerklæringer om at sønnen vår var 100%ufør ble avslått av forsikringsselskapets lege som ikke engang hadde sett vår sønn. Det er 8 år siden nå og han er en 22 år gammel 100% ufør ungdom, på uførepensjon. Så barneforsikring har jeg ikke lenger da det bare er falsk trygghet, og ikke engagn verd papiret det er skrevet på. Men katten har jeg forsikring på, med hensyn til uventete veterinærutgifter. Har ikke funnet ut ennå om det fungerer eter intensjonen.

Gjest Joda, forsikrer her
Skrevet

Har hatt forsikring på ungene i alle år, nå er de tenåringer begge to (og fremdeles forsikret)

Har derimot aldri hatt forsikring på dyra mine, selv om jeg har hatt dyr i alle år også. Og DET kan fort bli en dyr affære, så det var faktisk ikke så lenge siden jeg tenkte på at jeg nå måtte se å få forsikret dem også.

:)

Skrevet

Vi hadde forsikring på våre barn, men den dagen ulykken hendte fikk vi ingen ting. Tre legeerklæringer om at sønnen vår var 100%ufør ble avslått av forsikringsselskapets lege som ikke engang hadde sett vår sønn. Det er 8 år siden nå og han er en 22 år gammel 100% ufør ungdom, på uførepensjon. Så barneforsikring har jeg ikke lenger da det bare er falsk trygghet, og ikke engagn verd papiret det er skrevet på. Men katten har jeg forsikring på, med hensyn til uventete veterinærutgifter. Har ikke funnet ut ennå om det fungerer eter intensjonen.

Høres veldig rart ut. Jeg skjønner godt om du ikke vil gå i detaljer, men det må ligge noe mere bak?

Om sønnen din beviselig er ufør, og årsaken til uførheten ikke er en faktor for forsikringsselskapet, da kan jeg ikke se noe annet enn at dere har en god sak.

Skrevet

Jeg har en forsikring på jentungen. Ikke bare ulykke, men også sykdom. Det er faktisk det som er det mest kritiske for ungene, men er også det som er dyrest.

Skrevet

Sparer heller i aksjefond til dem. Fordi:

a. Det er svært liten sjanse for at de skal bli uføre som følge av sykdom/ulykke

b.Nordmenn flest er overforsikret

c.Jeg har hørt om altfor mange som ikke har fått uttelling for forsikringen når ulykken har vært ute

d.Ved sparing i aksjefond vil pengene være tilgjengelig for ungene uansett

Skrevet

Ja, de er forsikret. Gjorde det vel den gangen de gikk i privat barnehage.

Bikkja er også forsikret - av hensyn til dem som passer den av og til, slik at de ikke skal måtte vurdere hva som evt. skal gjøres hos evt. vet.besøk...

Skrevet

Ja, siden det var et krav i den private barnehagen tegnet vi forsikring.

Gjest majas mamma
Skrevet

Høres veldig rart ut. Jeg skjønner godt om du ikke vil gå i detaljer, men det må ligge noe mere bak?

Om sønnen din beviselig er ufør, og årsaken til uførheten ikke er en faktor for forsikringsselskapet, da kan jeg ikke se noe annet enn at dere har en god sak.

Jeg vil ikke gå i detaljer da saken er ganske godt kjent. Men vi har etterhvert funet ut at å sloss med forsikringsselskaper er en tung og meget vanskelig jobb. Vi har skrevet klager både hit og dit men kom ingen vei. Advokat hadde vi ikke råd til da, men hadde heller ikke rett til såkalt fri rettshjelp. Til slutt gir man opp. Vi hadde full familie hjemme å ta hensyn til i tilegg til en, i begynnelsen,100 % pleietrengende sønn. Nå går det heldigvis mye bedre, selv om han ikke kan jobbe. Det er en fulltidsjobb bare å få ting til å gå rundt, og til slutt var vi bare nødt til å sette strek, og priotritere barna og hverandre, fremfor å sloss mot vindmøller.

Skrevet

Sparer heller i aksjefond til dem. Fordi:

a. Det er svært liten sjanse for at de skal bli uføre som følge av sykdom/ulykke

b.Nordmenn flest er overforsikret

c.Jeg har hørt om altfor mange som ikke har fått uttelling for forsikringen når ulykken har vært ute

d.Ved sparing i aksjefond vil pengene være tilgjengelig for ungene uansett

Ved sparing i aksjefond vil pengene være tilgjengelig for ungene uansett

Det finnes en del mennesker som ikke helt støtter det synet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...