Gå til innhold

middag i helga

Anbefalte innlegg

Gjest majas mamma
Skrevet

Så er det helga igjen, og jeg sitter og lurer på hva jeg skal servere til middag på lørdag og søndag. Jeg er så matlei for tida at jeg helst ville slutte å spise for det er bare ett ork, men min kjære mann er så "storforlangende" at han gjerne vil ha middag. Hva skal jeg ha til middag i helga? Gode forslag tas i mot med takk.

Gjest eller ka?
Skrevet

Han kan vel lage middag selv hvis det er så viktig.

Skrevet

Kan ikke mannen din lage middag da?

Vi skal forøvrig ha hjemmelaget viltgryte i morra, gubben ordner med kjøttet og sausen, jeg fikser poteter og grønnsaker. :o) Regner med vi tar rester av den på søndag.

Gjest majas mamma
Skrevet

Kan ikke mannen din lage middag da?

Vi skal forøvrig ha hjemmelaget viltgryte i morra, gubben ordner med kjøttet og sausen, jeg fikser poteter og grønnsaker. :o) Regner med vi tar rester av den på søndag.

Selvfølgelig kan han lage mat, og lager middag til oss de dagene han er hjemme først. Men han skal jobbe hele helga, og da kunne det jo være godt å få servert litt mat når han kommer hjem. Hvis jeg ikke har lagd middag er han heller ikke typen som sulter ihjel foran brødboksen. Storforlangende var satt i " -" for det er han nemlig ikke

Skrevet

På lørdager trenger man ikke full middag, synes jeg. Eller? På søndag kan du lage lapskaus. Den tåler og stå og vente, krever bare en kjele og er godt:-) Litt jobb å skrelle og kutte grønnsaker/kjøtt, men du verden så godt når det er gjort og alt putrer sammen i samme gryte:-)

Skrevet

Hvorfor kan ikke han bestemme middagen og lage den da???

Skrevet

Hvorfor kan ikke han bestemme middagen og lage den da???

Ser i svaret ditt til lillemus at mannen din ikke er en dott allikevel ;-)

Skrevet

Vi skal ha kjøttkaker,poteter og hjemmelaget brunsaus og hjemmelaget kålstuing.

(kjøttkakene er IKKE hjemmelaget)

Lapskaus er nydelig,Kyllingsuppe er også godt, frikase,hjemmelaget ertesuppe har man ikke for ofte.

Med både ertesuppe og lapskaus kan kan lage ekstra mye på søndagen og så ha rester på mandagen. :.-)

Skrevet

Selvfølgelig kan han lage mat, og lager middag til oss de dagene han er hjemme først. Men han skal jobbe hele helga, og da kunne det jo være godt å få servert litt mat når han kommer hjem. Hvis jeg ikke har lagd middag er han heller ikke typen som sulter ihjel foran brødboksen. Storforlangende var satt i " -" for det er han nemlig ikke

*Hehe* Sånn ja. Det trenger vel ikke være så avansert, stekte kyllingfileter med grønnsaker, ris og saus f.eks.? Ekstra godt blir det om du legger grønnsakene i en smurt ildfastform i små buketter (blomkål, broccoli, paprika, slik som ikke trenger all verdens steketid), steker kyllingen med krydder litt i panna så den får fin skorpe og er nesten gjennomstekt, legger den på grønnsakene og koker ut sjyet med litt creme fraiche f.eks. og heller det over kyllingen. Stekes på 180 grader i 20 min og servers med fersk pasta eller ris. Mmmmmm!!!!

Skrevet

På lørdager trenger man ikke full middag, synes jeg. Eller? På søndag kan du lage lapskaus. Den tåler og stå og vente, krever bare en kjele og er godt:-) Litt jobb å skrelle og kutte grønnsaker/kjøtt, men du verden så godt når det er gjort og alt putrer sammen i samme gryte:-)

Hvorfor trenger man ikke full middag på lørdag?

Minner meg om da min mor mente at jeg trengte da ikke lage meg ordentlig middag når gubben ikke var hjemme...?! Det var jo da jeg virkelig svingte meg og storkoste meg og lagde mat jeg elsket, men som han ikke likte! :o) Og var han viktigere enn meg siden han fortjente middag og ikke jeg tro?

Skrevet

Be mannen lage, hvis han absolutt MÅ ha :-) Og da må han selvfølgelig finne på middagen også :-)

Skrevet

Hvorfor trenger man ikke full middag på lørdag?

Minner meg om da min mor mente at jeg trengte da ikke lage meg ordentlig middag når gubben ikke var hjemme...?! Det var jo da jeg virkelig svingte meg og storkoste meg og lagde mat jeg elsket, men som han ikke likte! :o) Og var han viktigere enn meg siden han fortjente middag og ikke jeg tro?

Det handler bare om hva jeg har vært vant til. I mitt barndomshjem så hadde vi enkle middager på lørdag, slik som risengrynsgrøt o.l. Og så gjerne kveldskos som f.eks. kyllingvinger på kvelden.

Det er jo ikke nødvendig med fulle middager hver dag. Vi er ikke kroppsarbeidere som sliter lenger, de fleste av oss:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det handler bare om hva jeg har vært vant til. I mitt barndomshjem så hadde vi enkle middager på lørdag, slik som risengrynsgrøt o.l. Og så gjerne kveldskos som f.eks. kyllingvinger på kvelden.

Det er jo ikke nødvendig med fulle middager hver dag. Vi er ikke kroppsarbeidere som sliter lenger, de fleste av oss:-)

Mannen min er også vokst opp med risengrynsgrøt på lørdager. Han har fortsatt å lage det, men jeg er ikke særlig glad i det, så det blir gjerne til at vi spiser hver våre retter på lørdager:-)

Skrevet

Mannen min er også vokst opp med risengrynsgrøt på lørdager. Han har fortsatt å lage det, men jeg er ikke særlig glad i det, så det blir gjerne til at vi spiser hver våre retter på lørdager:-)

Helt enig med han:-) Jeg lager bare risengrynsgrøt på lille julaften for å kunne lage riskrem på julaften:-)

Jeg husker en annen ting som smakte så utrolig godt på lørdagen. Mora mi stekte fiskepudding som vi hadde på brødskiva og ved siden av hadde vi kakao. Det smakte fortreffelig:-)

Skrevet

Helt enig med han:-) Jeg lager bare risengrynsgrøt på lille julaften for å kunne lage riskrem på julaften:-)

Jeg husker en annen ting som smakte så utrolig godt på lørdagen. Mora mi stekte fiskepudding som vi hadde på brødskiva og ved siden av hadde vi kakao. Det smakte fortreffelig:-)

Huff - stekt fiskepudding liker ikke jeg. Mannen min har gode barndomsminner om det, og jeg har gått helhjertet inn for å like det, flere ganger. Men jeg ender i samme konklusjon hver gang!

Skrevet

Huff - stekt fiskepudding liker ikke jeg. Mannen min har gode barndomsminner om det, og jeg har gått helhjertet inn for å like det, flere ganger. Men jeg ender i samme konklusjon hver gang!

Ok:-) Jeg synes det er godt, men det er neimen ikke ofte jeg lager det selv. Vi hadde forresten også vafler til middag noen ganger. Med suppe ved siden av, selvfølgelig. Og i stedet for pannekaker:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Fiskepudding på brødskiva kan være godt. Spiser det ikke så ofte, men da må jeg ha remulade på. Kakao til fiskepudding, vet jeg ikke helt men... Har aldri prøvd:-)

Skrevet

Fiskepudding på brødskiva kan være godt. Spiser det ikke så ofte, men da må jeg ha remulade på. Kakao til fiskepudding, vet jeg ikke helt men... Har aldri prøvd:-)

Jeg har aldri prøvd remulade på varm fiskepudding. Men derimot majones på kald fiskepudding - er jo godt. Jeg vet at det høres rart ut med kakao til fiskepudding, men det var veldig godt. Mora mi sin hensikt var å lure i meg melk, som jeg aldri drakk frivillig - og ikke gjør til d.d. :-(

Skrevet

''Det er jo ikke nødvendig med fulle middager hver dag. Vi er ikke kroppsarbeidere som sliter lenger, de fleste av oss:-)''

Hva mener du med full middag da? suppe + middag + dessert? For jeg synes absolutt det er noe som mangler om jeg ikke spiser middag en dag, men det hender jo innimellom, men jeg har ikke suppe og dessert da.

Og selv om vi ikke er hardtarbeidende kroppsarbeidere så trenger vi jo mat.

Skrevet

Jeg har aldri prøvd remulade på varm fiskepudding. Men derimot majones på kald fiskepudding - er jo godt. Jeg vet at det høres rart ut med kakao til fiskepudding, men det var veldig godt. Mora mi sin hensikt var å lure i meg melk, som jeg aldri drakk frivillig - og ikke gjør til d.d. :-(

'' Jeg vet at det høres rart ut med kakao til fiskepudding, men det var veldig godt''

Jeg tror deg! Jeg synes varm kakao er noe av det beste å drikke til brødskive med kokt egg (varmt) og kaviar. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...