Gå til innhold

Forstoppelse- Obs enkelte personlige detaljer.

Anbefalte innlegg

Gjest fykteligvondtimagen
Skrevet

Jeg har i flere dager slitt med en forferdelig forstoppelse. I går begynte jeg å kaldsvette, og bli mer og mer urolig. Jeg kjente jeg begynte å bli dårlig, faktisk. Fysisk syk.

Jeg har prøvd alt av råd, svisker, Benefiber, duphalac, Vi-siblin, kiwi og fiber-rik, Biola og Probiotika.

Absolutt ingenting hjalp, i går var jeg så desperat at jeg tok en vanlig dose (2 stk) toilax avføringstabletter rundt 12 tiden på dagen.

Hele dagen gikk uten antydning, men jeg fikk mer og mer vondt i magen. På kvelden og natten ble det nesten utholdelig. Jeg har ligget våken i hele natt med sterke smerter i magen. Sånn rundt kl 04 løsnet det, og jeg kom meg på klosettet.

Men magesmertene har fortsatt. Nå sitter jeg her, og orker nesten ikke å reise meg opp.

Er dette normalt ved innta av en dose avføringstabletter? Jeg tør aldri å gjøre dette noe mer.

Jeg er ofte plaget med forstoppelse, men har klart å holde det i sjakk med tilskudd av fiber og Vi-siblin og dupalc. Jeg lurer på om det er farlig å bruke det i lengre perioder. Nå har jeg brukt det i over to år. Nedsettes tarmfunksjonen av nevnte produkter?

Ellers så kan jeg si at jeg spiser normal kost. Ikke brød, kun knekkebrød-fiberrik, og lite melk, og litt snack og sjokolade innimellom. Men jeg er drikker Biola hver dag, samt yougurt i tillegg til variert kosthold. Har normal vekt.

Jeg har ikke turt å nevne dette til legen, for jeg er redd for smertefulle undersøkelser, og jeg har lav terskel for smerter. Spesiellt analen er jeg redd for å komme borti. Jeg er typen som må ha beroligende før GU, da det er så vemmelig og vondt. Jeg har ikke Vestibulitt eller hva det nå heter.

Blir dårlig bare jeg leser om klyster og tarmskyll. Har dog ved tidligere anledninger vært nødt til å bruke et sånn miniklyster, Microlax tror jeg det heter. Vondt som bare pokker. Jeg ble fysisk kvalm av å sette det inn.

Hva skal jeg gjøre? Er tarmen ødelagt for alltid?

Er det noen som har et godt råd til meg?

Takk på forhånd.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Toilax kan gi sterke magesmerter ja, og det henger igjen en god stund etter at du har tatt det, og etter at det faktisk har virket.

Vi-Siblin skal ikke være noe fare med og ta over lang tid, men husk og drikke mye vann. Drikk mye vann hele dagen, og vær i aktivitet. Fiber virker mot sin hensikt dersom du ikke tilfører nok vann, dette vet du vel?

Det andre kan jeg ikke svare deg på, men du kan jo legge det inn til legen her, eller en annen plass mot betaling, og få svar. Siden du ikke vil ta det opp med fastlegen.

Skrevet

Du kan få systemet mitt. Jeg går på dass flere ganger om dagen, og når jeg må, så må jeg. Det står om minutter.

Jeg er pisse lei av det, så du har min fulle sympati.

Jeg antar at en omgang analsex er utelukket?

Skrevet

Jeg syns du skal svelge frykten for eventuelle undersøkelser, og kontakte fastlegen. Jeg tror han vil henvise deg til utredning hos spesialist, dette kan du evt be om selv også. Spesialisten vil være mye mer trenet til f.eks endoskopiske undesøkelser enn fastlegen.

Hvis du lever sunt og aktivt og likevel er plaget med obstipasjon bør du absolutt utredes mtp hva som kan ligge bak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...