Gå til innhold

Svineinfluensa uten hoste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an det da??

Jeg ble syk på onsdag, feber og vondt i leddene. Litt forkjølet, men ingen hoste. Resten av familien har dette også.

Det går mye svineinfluensa i området, er det en mulighet for at det kan være dette? Min datter sier at mange får denne hosten i ettertid?

Jeg er lungesyk, bør jeg egentlig ha tatt tamiflu? Er kanskje litt for likegyldig, føler meg jo ikke så syk heller. Greier å lage mat og litt husarbeid osv. Noen råd her?

Skrevet

Hvis du er lungesyk har du kanskje en lege som følger deg opp på det? Kontakt i såfall denne.

Skrevet

Hvis du er lungesyk har du kanskje en lege som følger deg opp på det? Kontakt i såfall denne.

Ja, jeg har jo det, synes bare ikke dette er så alvorlig? Men om hosten skulle komme i ettertid burde jeg kanskje hatt tamiflu?

Er jo uansett litt sent ute nå da? Og legen får jeg ikke tak i før på mandag uansett. Liksom liten grunn for å kontakte legevakt også, synes jeg.

Skrevet

Legekontoret sa til meg at hosten ofte kom når du var på bedringens vei.

Jeg vet ikke om jeg har hatt svineriet, for de tar jo ikke prøver. Men jeg hadde feber, vondt i kroppen, og frøs og svettet om hverandre. Hosten kom ikke før feberen var borte. Hadde ikke høy feber heller, og var ganske oppegående ved hjelp av ibux, men litt slapp.

Hadde ikke vondt i halsen, men det var det vist ikke alle som hadde fikk jeg beskjed om.

Skrevet

Legekontoret sa til meg at hosten ofte kom når du var på bedringens vei.

Jeg vet ikke om jeg har hatt svineriet, for de tar jo ikke prøver. Men jeg hadde feber, vondt i kroppen, og frøs og svettet om hverandre. Hosten kom ikke før feberen var borte. Hadde ikke høy feber heller, og var ganske oppegående ved hjelp av ibux, men litt slapp.

Hadde ikke vondt i halsen, men det var det vist ikke alle som hadde fikk jeg beskjed om.

Tror du jeg bør ha tamiflu da, siden jeg har astma og annen lungesykdom? Er dette grunn nok liksom til å ringe legevakt, mener dere?

Liker ikke å plage noen uten grunn heller, men blir litt usikker her nå.

Skrevet

Tror du jeg bør ha tamiflu da, siden jeg har astma og annen lungesykdom? Er dette grunn nok liksom til å ringe legevakt, mener dere?

Liker ikke å plage noen uten grunn heller, men blir litt usikker her nå.

''Tror du jeg bør ha tamiflu da, siden jeg har astma og annen lungesykdom? Er dette grunn nok liksom til å ringe legevakt, mener dere?''

Synes du skal ringe legevakten jeg. :o)

Har nettopp vært i kontakt med kardiologen (hjertespesialisten) til guttungen som er hjertebarn og fikk beskjed om at dersom han ble syk så skulle vi ta kontakt for testing og han skulle få tamiflu, noen vaksine kom ikke på tale.

Skrevet

''Tror du jeg bør ha tamiflu da, siden jeg har astma og annen lungesykdom? Er dette grunn nok liksom til å ringe legevakt, mener dere?''

Synes du skal ringe legevakten jeg. :o)

Har nettopp vært i kontakt med kardiologen (hjertespesialisten) til guttungen som er hjertebarn og fikk beskjed om at dersom han ble syk så skulle vi ta kontakt for testing og han skulle få tamiflu, noen vaksine kom ikke på tale.

Takk, skal ta en telefon :-)

Skrevet

Hosten kom etter flere dager hos meg, men om det er svineinfluensa er uvisst. Ringte legesenteret mitt og der sa dem at det følger feber med, men har hørt at det ikke behøver det.

Jeg hadde først vondt i halsen et par dager, så vondt i hele kroppen, snørra rant og jeg nøs. Så kom hosten etter 4-5 dager, satt langt nede. Nå er det ei uke siden jeg begynte og alt er heldigvis på retur, men helt bra er jeg ikke. Svineinfluensa eller ei? Ikke vet jeg.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...