Gå til innhold

bruker leger giftering på jobben?

Gjest en av mange ukjente dolere i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt litt keen på fastlegen nye unge vikar, og jeg ser at han ikke har giftering. Betyr det at han ikke er gift, eller kan det være av hygienemessige årsaker at han ikke bruker det på jobb?

Skrevet

Det kan helt klart være hygienemessige årsaker til at han ikke bruker giftering på jobb. Det varme, klamme miljøet under en ring (inludert gifteringer) er reine drivhuset for mikroorganismer, så grunnleggende kunnskap om sykehushygiene tilsier at man ikke bruker ringer av noe slag på jobb i helsevesenet.

Når det er sagt finnes det nok av dem som synder mot dette også...

Skrevet

Og du tror du har en sjanse hos ham?

Det har vel aldri vært forbudt å drømme? vet ikke hvilke preferanser han har.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kjenner i hvertfall til mange leger som bruker giftering på jobb.

Men mange gifte bruker jo ikke giftering, og han kan selvfølgelig også være samboende (eller særboende, for den saks skyld).

Gjest Elextra
Skrevet

Og du tror du har en sjanse hos ham?

Hvorfor skulle hun ikke ha det?

Gjest solfryd
Skrevet

Hvorfor skulle hun ikke ha det?

Jo selvsagt kan hun ha sjanse hos ham. Jeg bare trodde at leger liksom var "lært opp i" at de ikke skal inngå forhold med pasientene sine.

:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jo selvsagt kan hun ha sjanse hos ham. Jeg bare trodde at leger liksom var "lært opp i" at de ikke skal inngå forhold med pasientene sine.

Det er de antakelig, men jeg vil si det spørs litt på forholdet lege - pasient.

Er man som jeg hos fastlegen maks. en gang i året kan jeg ikke tro det er galt om det skulle bli et forhold av det.

Gjest solfryd
Skrevet

Det er de antakelig, men jeg vil si det spørs litt på forholdet lege - pasient.

Er man som jeg hos fastlegen maks. en gang i året kan jeg ikke tro det er galt om det skulle bli et forhold av det.

Nei, men hvordan kan man få et forhold ved bare max ett besøk i året? Man rekker vel ikke å bli trygge på hverande/kjent med hverandre på så lite grunnlag? Da må de jo treffes privat/utenom kontortid, da. Og hvordan får hun ham til å gå med på det?

;-)

Skrevet

Mange fastleger har gifteringen på, men mange gifte bruker ikke ring (min kjære bl.a.).

Dessuten er det jo ganske vanlig å være samboende nå for tiden...

Jeg ville nok vært litt tilbakeholden før jeg gjorde noe fremstøt. Prøvd å finne ut litt om sivilstatusen til legen først :)

Skrevet

Sikkert mange årsaker til å ikke bruke ring. Hvordan har du tenkt å beile denne fyren da, om det viser seg at han er "fri?"

Bestille en drøss med legetimer og finne opp ting som plager deg ? :-)

Gjest Han kan jo selvsakt være gift alikavel
Skrevet

Som helsesekretær vet jeg at det er en generell regel å prøve å unngå smykker på jobben. Med unntak av giftering ;)

Det betyr ikke at det er forbudt, men seriøse som jobber innen helsen holder seg i det minste unna ringer, utenom gifteringen, og mye kjeder ol

Skrevet

Jeg kjenner i hvertfall til mange leger som bruker giftering på jobb.

Men mange gifte bruker jo ikke giftering, og han kan selvfølgelig også være samboende (eller særboende, for den saks skyld).

Og jeg kjenner flere leger som lar være å bruke ring(er) av hygienemessige grunner.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er de også, men det går jo an å skifte lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...