drizzle Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Jeg skrev kontrakt i dag på en leilighet i borettslag. Selger har ikke tegnet eierskifteforsikring. Jeg kom ikke på å spørre om boligkjøperforsikring under kontraktsmøtet, og megler nevnte heller ikke dette. Fant ut etterpå at boligkjøperforsikring skal senest tegnes på kontraktsmøtet. Jeg har innboforsikring fra før. Leiligheten er jevnt vedlikeholdt og har ingen åpenbare feil eller mangler. Har det noen hensikt for meg å tegne boligkjøperforsikring når selger ikke har eierskifteforsikring? Fins det i såfall noen måte jeg kan gjøre det på etter kontraktsmøtet? 0 Siter
Gjest ugglla Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Tja, boligkjøperforsikring vil jo være greit å ha hvis det dukker opp mangler senere, selv om selgeren ikke har eierskifteforsikring. Men jeg aner ikke om det er mulig for deg å tegne forsikring etter kontraktsmøtet. Ring mandag morgen og spør. 0 Siter
Skyer Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 At selger ikke har eierskifteforsikring er vel egentlig dennes problem, er det ikke? Du kan jo fremdeles klage etter gjeldende regler dersom det er feil på leiligheten. Uten forskring må selger betale av egen lomme.... Jeg har kjøpt leilghet to ganger de siste 11 årene og har aldri hørt om boligkjøperforsikring. Hadde eierskifteforsikring da jeg solgte....Men mulig jeg ikke er helt oppdatert...som vanlig..:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.