Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et sett med gule ildfaste former (stor rund form, stor firkantet form, mange små porsjonsformer i flere str og en paiform) og jeg har hatt dem i rundt 16-17 år og plutselig er jeg drittlei dem!

Problemet er at de er like "fine" fremdeles, var vervepremie i bokklubben en gang og de har tydeligvis en suveren kvalitet for de er brukt _mye_! Jeg har lyst på nye med koseligere mønster og sånt, men samvittigheten min protesterer mot å skifte noe som er fullt brukbart... Kanskje jeg skal gi dem til en bruktbutikk og kjøpe meg noe nytt, det kan jeg gjøre med god samvittighet vel?

Skrevet

Selvfølgelig. Du kan gi de gamle til Fretex, sikkert noen som blir glad for å få sånt billig.

Skrevet

Selvsagt kan du det! Man bytter da ut alt mulig når man er lei av det eller vil ha noe nytt. Du bruker sikkert ikke stuegardinene fra 1990 heller selv om de sansynligvis hadde vært fullt brukbare?

Skrevet

Selvsagt kan du det! Man bytter da ut alt mulig når man er lei av det eller vil ha noe nytt. Du bruker sikkert ikke stuegardinene fra 1990 heller selv om de sansynligvis hadde vært fullt brukbare?

*Fnis* Nei, selv om de første gardinene jeg kjøpte selv faktisk ikke var så verst så hadde de ikke passet inn her uansett. :o)

Tror jeg må ta en titt etter noen nye former i morra den dag!

Skrevet

Jeg synes du med god samvittighet kan bytte dem ut etter såpass lang tid. Du kan jo prøve å gi dem bort på finn, f eks, evt Fretex.

Skrevet

*LOL*

Nei, du må selvsagt ha disse formene for evig og alltid. ;-)

Jeg har en med "koselig" mønster, som du kan få, hehe! Jeg vil ha hvitt, sjøh.

Gjest Elextra
Skrevet

Gi dem til loppemarked eller Fretex, og gled deg over at noen med dårligere råd enn du kan fryde seg over dem :-).

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1251492586' post='4200537]

*LOL*

Nei, du må selvsagt ha disse formene for evig og alltid. ;-)

Jeg har en med "koselig" mønster, som du kan få, hehe! Jeg vil ha hvitt, sjøh.

Sleng den over! I alle fall om den faktisk er koselig. :o)

Skrevet

Gi dem til loppemarked eller Fretex, og gled deg over at noen med dårligere råd enn du kan fryde seg over dem :-).

Spørs om jeg skal samle opp litt av hvert jeg ikke har bruk for lengre og gi til en bruktbutikk jeg vet om som gjerne tar imot. :o)

Skrevet

Sleng den over! I alle fall om den faktisk er koselig. :o)

Jeg skal se om den er bakerst i skapet. Det er en oval form med en solsikke (?) på.

Gjest majas mamma
Skrevet

Ehhh........mine sommergardiner på soverommet er fra 1985. Kjøpte dem da jeg ventet andremann. De er like fine den dag i dag, og ikke umoderne heller.

Gjest Elextra
Skrevet

Spørs om jeg skal samle opp litt av hvert jeg ikke har bruk for lengre og gi til en bruktbutikk jeg vet om som gjerne tar imot. :o)

Stusser litt over at du ikke har gjort det før :-). For lenge siden var jeg også skeptisk til å kvitte meg med ting, men har etterhvert vært gjennom flere runder.

Skrevet

Stusser litt over at du ikke har gjort det før :-). For lenge siden var jeg også skeptisk til å kvitte meg med ting, men har etterhvert vært gjennom flere runder.

''For lenge siden var jeg også skeptisk til å kvitte meg med ting, ''

Etter 16-17 år, og sikkert også mye før, kan man med god samvittighet bytte ut ting man ikke liker lenger. Men jeg synes dog det har en verdi i seg selv å holde på tingene iallfall en stund. Ikke minst fordi man med en slik innstilling kanskje lettere skaffer seg kvalitet.

Moren min har fått servise-dilla, og kjøper nytt nesten årlig. Men de er jo bare skikkelige "dritt-serviser" som ikke er noe å overta - selv ikke til hyttebruk:-( Lurer på om hun tar igjen det tapte fra familiens trange kår og manglende shopping i etterkrigstida;-)

Skrevet

Ehhh........mine sommergardiner på soverommet er fra 1985. Kjøpte dem da jeg ventet andremann. De er like fine den dag i dag, og ikke umoderne heller.

Jada jada, Selvsagt kan mange gamle gardiner (eller hva som helst annet) være helt greie, men om de ikke er det så bruker man dem ikke bare fordi de er hele og brukbare.

candyqueen_83
Skrevet

Ja, da kan du gi dem bort med god samvittighet :o) Du har brukt dem mye, og man MÅ unne seg noe nytt innimellom. Hehe.. Andre kan få glede av dem til en rimelig penge :o)

candyqueen_83
Skrevet

*Fnis* Nei, selv om de første gardinene jeg kjøpte selv faktisk ikke var så verst så hadde de ikke passet inn her uansett. :o)

Tror jeg må ta en titt etter noen nye former i morra den dag!

Vet ikke om det gjelder over hele landet, men her er det 50 % på Glassmagasinet nå. På alle varer.

AneM1365380603
Skrevet

Når jeg er lei noe går det rett i søpla. Skulle kanskje vært flinkere til å gi det bort.

Vel... Jeg ville kjøpt nytt om jeg var deg.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1251493251' post='4200548]

Jeg skal se om den er bakerst i skapet. Det er en oval form med en solsikke (?) på.

Jeg trenger ikke store former når jeg tenker meg om, har flere hvite fra Ikea og de er helt greie, men jeg må ha noen små og skal ta en titt i morra. :o)

Skrevet

Når jeg er lei noe går det rett i søpla. Skulle kanskje vært flinkere til å gi det bort.

Vel... Jeg ville kjøpt nytt om jeg var deg.

Med så massiv støtte skal jeg så snart som mulig rydde i kjøkkenskuffene og bytte ut gammelt som jeg er lei av! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...