Gå til innhold

Stygg hoste - når oppsøke lege?

Anbefalte innlegg

Gjest vil ikke bry legen...
Skrevet

Nå har jeg hatt en stygg hoste i 4 uker. Det begynte med en forkjølelse. Den ble jeg frisk av etter en uke, men hosten gir seg ikke. Først var den bare tørr, men nå har den blitt mer slimete. Hosten kommer ikke bare fra halsen, men langt nede i brystet.

Om morgenen kommer det opp endel slim som smaker litt spesielt... Resten av dagen bytter det på å være slimhoste og tørrhoste (høy og stygg hoste).

Jeg velger å ikke bruke hostestillende fordi det skal man vel ikke når det er slimhoste.

Ellers føler jeg meg frisk så jeg har ikke noen mistanke om at det er lungebetennelse.

Noen som har forslag til hva dette kan være? Og hvor lenge går man med en sånn hoste før man oppsøker lege? Føler at det ikke er alvorlig nok til å oppsøke lege...

Fortsetter under...

Skrevet

Fire uker med stygg hoste er såpass lenge at du bør oppsøke lege, synes jeg. Kanskje er det bronkitt? Jeg hadde en gang virusbasert bronkitt og hostet i 6-7 uker før det ga seg, og det til tross for at jeg fikk medisin.

Skrevet

Fire uker med stygg hoste er såpass lenge at du bør oppsøke lege, synes jeg. Kanskje er det bronkitt? Jeg hadde en gang virusbasert bronkitt og hostet i 6-7 uker før det ga seg, og det til tross for at jeg fikk medisin.

Takk for svar!

Sitter og leser litt på nettet nå om bronkitt og det kan godt hende at det er det.

Leser også et sted at hoste og sure oppstøt kan henge sammen, men det står ikke hva hosten da skyldes... Men jeg har faktisk hatt endel sure oppstøt de siste ukene uten at jeg har tenkt over at det var en sammenheng med hosten.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Svarer først ¨på nicket ditt... "vil ikke bry legen"...

Hva skulle h*n levd av dersom alle tenkte slik? ;-)

Gå til lege du, med god samvittighet.

Skrevet

Svarer først ¨på nicket ditt... "vil ikke bry legen"...

Hva skulle h*n levd av dersom alle tenkte slik? ;-)

Gå til lege du, med god samvittighet.

Hehe, sant nok ;) Men jeg er sånn at jeg går kun til legen når det er snakk om fare for liv eller helse...

Skrevet

Det kan godt hende det er en atypisk lungebetennelse. Da trenger man ikke ha andre symptomer enn hoste, og det å være generelt litt "tufs".

Gå til legen du!

Annonse

Skrevet

Det kan godt hende det er en atypisk lungebetennelse. Da trenger man ikke ha andre symptomer enn hoste, og det å være generelt litt "tufs".

Gå til legen du!

Takk for tips! Hoste kan være så mangt har jeg skjønt nå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...