Gjest vil ikke bry legen... Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Nå har jeg hatt en stygg hoste i 4 uker. Det begynte med en forkjølelse. Den ble jeg frisk av etter en uke, men hosten gir seg ikke. Først var den bare tørr, men nå har den blitt mer slimete. Hosten kommer ikke bare fra halsen, men langt nede i brystet. Om morgenen kommer det opp endel slim som smaker litt spesielt... Resten av dagen bytter det på å være slimhoste og tørrhoste (høy og stygg hoste). Jeg velger å ikke bruke hostestillende fordi det skal man vel ikke når det er slimhoste. Ellers føler jeg meg frisk så jeg har ikke noen mistanke om at det er lungebetennelse. Noen som har forslag til hva dette kan være? Og hvor lenge går man med en sånn hoste før man oppsøker lege? Føler at det ikke er alvorlig nok til å oppsøke lege... 0 Siter
morsan Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Fire uker med stygg hoste er såpass lenge at du bør oppsøke lege, synes jeg. Kanskje er det bronkitt? Jeg hadde en gang virusbasert bronkitt og hostet i 6-7 uker før det ga seg, og det til tross for at jeg fikk medisin. 0 Siter
Gjest vil ikke bry legen... Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Fire uker med stygg hoste er såpass lenge at du bør oppsøke lege, synes jeg. Kanskje er det bronkitt? Jeg hadde en gang virusbasert bronkitt og hostet i 6-7 uker før det ga seg, og det til tross for at jeg fikk medisin. Takk for svar! Sitter og leser litt på nettet nå om bronkitt og det kan godt hende at det er det. Leser også et sted at hoste og sure oppstøt kan henge sammen, men det står ikke hva hosten da skyldes... Men jeg har faktisk hatt endel sure oppstøt de siste ukene uten at jeg har tenkt over at det var en sammenheng med hosten. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Svarer først ¨på nicket ditt... "vil ikke bry legen"... Hva skulle h*n levd av dersom alle tenkte slik? ;-) Gå til lege du, med god samvittighet. 0 Siter
Gjest vil ikke bry legen... Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Svarer først ¨på nicket ditt... "vil ikke bry legen"... Hva skulle h*n levd av dersom alle tenkte slik? ;-) Gå til lege du, med god samvittighet. Hehe, sant nok Men jeg er sånn at jeg går kun til legen når det er snakk om fare for liv eller helse... 0 Siter
filiokus81 Skrevet 22. september 2009 Skrevet 22. september 2009 Det kan godt hende det er en atypisk lungebetennelse. Da trenger man ikke ha andre symptomer enn hoste, og det å være generelt litt "tufs". Gå til legen du! 0 Siter
Gjest vil ikke bry legen... Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Det kan godt hende det er en atypisk lungebetennelse. Da trenger man ikke ha andre symptomer enn hoste, og det å være generelt litt "tufs". Gå til legen du! Takk for tips! Hoste kan være så mangt har jeg skjønt nå... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.