Gå til innhold

Huff, tragisk sak.

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=589992

"Tiltalen har en strafferamme på fengsel i inntil åtte år."

Jeg synes skyldfølelsen pappa'n må leve med er nok straff.

Politiet bør heller konsentrere seg om voldtektsmenn, drapsmenn, mishandlere, svindlere osv her i landet, som forøvrig ofte sitter inne i mye mindre enn 8 år om de blir tatt, enn denne mannen.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• trollemor;o)

6

• Mary Poppins

4

• cecily

4

Skrevet

Uff, ja jeg leste det stykket.. Så tragisk som det kan få blitt...

:`(

Skrevet

Jeg tror kanskje det er mer som hører til historien her som ikke kommer frem..

Det synes jeg ofte er typisk når den skyldige bedyrer sin uskyld i media.

Så jeg er alltid veldig kritisk til slike utspill.

Skrevet

Jeg synes at det er bra at slike ting blir etterforsket. Men å straffe en for et uhell synes jeg er håpløst.

Skrevet

Jeg synes at det er bra at slike ting blir etterforsket. Men å straffe en for et uhell synes jeg er håpløst.

''Men å straffe en for et uhell synes jeg er håpløst.

''

Det er jo ikke uhellet vedkommende eventuelt straffes for, men manglende oppfølging av uhellet.

Skrevet

Helt enig.

Skrevet

Utrolig tragisk sak, men riktig at ansvaret plasseres.

Verste straffen for faren er selvfølgelig vissheten om hva han har gjort, men synes virkelig foreldrenes (og særlig hans) oppfølging av uhellet synes mangelfull.

Skrevet

''

Det er jo ikke uhellet vedkommende eventuelt straffes for, men manglende oppfølging av uhellet.

Han burde såklart dratt til legen med en gang, men jeg tror noen kan reagere med et slags sjokk når noe sånt skjer. og bli så glad av at barnet ser ut som er ok, at man blir litt i "denial" og helst bare vil glemme det/late som det ikke skjedde.

Jeg tror ikke han unngikk å dra til legen av ren ondskap for å si det sånn.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg leste akkurat dette i avisen. Helt tragisk.

Og denne skyldfølelsen faren må leve med resten av livet burde i grunn være straff nok - enig i det.

Skrevet

Han burde såklart dratt til legen med en gang, men jeg tror noen kan reagere med et slags sjokk når noe sånt skjer. og bli så glad av at barnet ser ut som er ok, at man blir litt i "denial" og helst bare vil glemme det/late som det ikke skjedde.

Jeg tror ikke han unngikk å dra til legen av ren ondskap for å si det sånn.

''Jeg tror ikke han unngikk å dra til legen av ren ondskap for å si det sånn.''

Det sier jeg ikke, men han blir vel heller ikke tiltalt for overlagt drap.

Skrevet

''

Vanskelig å sette seg inn i en slik situasjon...

Skrevet

Ja, det gjelder å skille snørr og barter!

Skrevet

Poenget mitt er bare at straffen for at han ikke dro direkte til legevakten bør være skyldfølelsen han sitter igjen med. Han skal jo ikke straffes for at han mistet barnet i bakken, der jo et rent uhell.

Men ellers er jeg enig i at saken bør etterforskes uansett. Jeg bare synes fengselsstraff er for strengt dersom det ikke ligger mer i denne saken enn det som fremstår i artikkelen.

Skrevet

Han har jo ikke blitt straffet enda heller, han er siktet og det er det man blir under en etterforskning. Så hvis man foretar en etterforskning med kjent "gjerningsmann" vil denne personen bli siktet - så vil videre etterforskning vise om siktelsen frafalles pga bevisets stilling, eller andre årsaker.

Skrevet

Er det bare jeg som reagerer på at de ga honning til et barn under ett år?

Men uansett. Dette er kjempetrist, ja. Jeg vet ikke alt om saken, så jeg kan ikke uttale meg, men jeg føler med barnet og foreldrene.

Gjest annlovinda
Skrevet

Men uansett. Dette er kjempetrist, ja. Jeg vet ikke alt om saken, så jeg kan ikke uttale meg, men jeg føler med barnet og foreldrene.

Nei - jeg reagerte også på at de hadde gitt honning til en baby på 5 mnd.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg reagerte også på det.

Tragisk sak ja.

Gjest mikkelina
Skrevet

Enig i at det er tragosk, men her er det vel snakk om en form for omsorgssvikt - å ikke søke hjelp når en (dog hendelig) ulykke/uhell skjer.

Alle skjønner at en baby som slår hodet hardt i gulvet må undersøkes så fort som mulig.

Skrevet

Enig i at det er tragosk, men her er det vel snakk om en form for omsorgssvikt - å ikke søke hjelp når en (dog hendelig) ulykke/uhell skjer.

Alle skjønner at en baby som slår hodet hardt i gulvet må undersøkes så fort som mulig.

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i at han burde ha skjønt det. Vet om flere barn som har falt ned fra stellebord. Foreldre og andre har blitt utrolig skremt, men såsant barnet ikke har blitt annerledes i etterkant så har legevakt (kontaktet pr telefon) og andre bedt foreldrene se det an.

Skrevet

Det strider mot min rettsfølelse at han straffeforfølges såfremt saken er i samsvar med det som her kommer frem. Har vanskelig for å se at faren har hatt dårlige intensjoner verken i forbindelse med uhellet eller i etterkant.

Utrolig trist historie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...