Gå til innhold

Marsipankake???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hva bruker dere som fyll i marsipankaker? Er helt fersk på det området, og det finnes vel flere alternativ enn fløtekrem og sylte? :)

Takk for svar!

M.v.h

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• MissHitch

19

• morsan

14

• candyqueen_83

6

• Mrs D

5

Gjest jada, jeg vet det vel er dialekt eller noe, men
Skrevet

Sylte i marsipankaka? Høres spesielt ut, spør du meg.

Skrevet

Hva bruker du da? Var jo det jeg spurte om... :)

Skrevet

det er jo faktisk sylte i de fleste kjøpte marsipankaker, så jeg forstår ikke helt hva du synes er så spesielt med det?

Skrevet

Jeg hadde droppa sylta hvertfall :pppp

Krem, syltetøy, banan og valnøtter. Nam

Skrevet

det er jo faktisk sylte i de fleste kjøpte marsipankaker, så jeg forstår ikke helt hva du synes er så spesielt med det?

sylte er et kjøttpålegg.

Skrevet

Beklager at jeg kommer fra Vestlandet og at vi ikke sier "syltetøy".

Jeg trodde jeg kunne få skikkelige svar her...

Skrevet

sylte er et kjøttpålegg.

Sylte er kjøttpålegg for deg, men her i min del er det det samme som det fine ordet syltetøy!

Synes det er synd at jeg ikke er fin nok til å få noen ordentlige svar.

Beklager!

Skrevet

Vaniljekrem er også godt, ikke så mektig som krem (fløte).

Takk! Endelig et svar :) Bare vaniljekrem mellom lagene da? Jeg vet om at det blir brukt marsipan og sjokoladekrem , men det er nok med marsipan utpå kaka, synes jeg!

Skrevet

Google på marsipankake og du vil finne mange oppskrifter.

Skrevet

Beklager at jeg kommer fra Vestlandet og at vi ikke sier "syltetøy".

Jeg trodde jeg kunne få skikkelige svar her...

Jeg forsto ikke at sylte=syltetøy. Så synd at du ble fornærmet.

Skrevet

Jeg sier også sylte i stedet for syltetøy :)

Men jeg tror ikke at de som har kommentert sylten har gjort det for å være vrange, min erfaring er at f.eks. østlendinger rett og slett ikke skjønner vår bruk av ordet.

Skrevet

Jeg sier også sylte i stedet for syltetøy :)

Men jeg tror ikke at de som har kommentert sylten har gjort det for å være vrange, min erfaring er at f.eks. østlendinger rett og slett ikke skjønner vår bruk av ordet.

hehe.. nei, og er litt irriterende til tider, for vi andre er jo så dumme om vi ikke forstår dem... har tidligere fått så pass refs av diverse personer her for å skrive nynorsk, så nå prøver jeg mitt beste på bokmål, men det blir visst aldri bra nok... men ferdig med det :)

Gjest hev deg over det ;)
Skrevet

Sylte er kjøttpålegg for deg, men her i min del er det det samme som det fine ordet syltetøy!

Beklager!

''Synes det er synd at jeg ikke er fin nok til å få noen ordentlige svar.

Beklager!''

Det var da voldsomt! Skjønner ikke at det er noe å bli snurt over!? Ta det med et smil heller ;)

Jeg bruker å blande syltetøyet og kremen godt, sånn at det blir som en slags bringebærfromasj nærmest. Det er det ungene liker best.

Andre varianter er sjokoladebiter i kremfløten. Og den mest spesielle er å lage en marengsbunn som legges mellom to av lagene. DET er heeeelt nydelig. :)

Skrevet

Beklager!

Jeg har da gitt deg et ordentlig svar..

Skrevet

''Synes det er synd at jeg ikke er fin nok til å få noen ordentlige svar.

Beklager!''

Det var da voldsomt! Skjønner ikke at det er noe å bli snurt over!? Ta det med et smil heller ;)

Jeg bruker å blande syltetøyet og kremen godt, sånn at det blir som en slags bringebærfromasj nærmest. Det er det ungene liker best.

Andre varianter er sjokoladebiter i kremfløten. Og den mest spesielle er å lage en marengsbunn som legges mellom to av lagene. DET er heeeelt nydelig. :)

Marengsbunn hørtes jo helt fantastisk ut!! :) det skal jeg prøve :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...