jubalong70 Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Pass deg, ellers blir du en av de hersens østlendingene som ikke skjønner andre folks dialekter;-) Sukk, jeg svarte før jeg leste lenger ned i tråden... Selvsagt skjønt jeg at trådstarter mente syltetøy, men syntes det hele var ganske morsomt - helt til jeg leste litt ned i tråden... Ja, ja, sånn kan det gå 0 Siter
laban Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Pass deg, ellers blir du en av de hersens østlendingene som ikke skjønner andre folks dialekter;-) Hun kan jo fylle halve kaka med kjøttpålegget sylte og den andre halve med tøy (stoffbiter). Da skulle vel alle bli fornøyde? 0 Siter
morsan Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Hun kan jo fylle halve kaka med kjøttpålegget sylte og den andre halve med tøy (stoffbiter). Da skulle vel alle bli fornøyde? ...pluss kjøpe inn kraftige gebiss til dem som skal tygge dette? ;-) 0 Siter
laban Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 ...pluss kjøpe inn kraftige gebiss til dem som skal tygge dette? ;-) I hvert fall dekke på med biffkniver... 0 Siter
cecily Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Pass deg, ellers blir du en av de hersens østlendingene som ikke skjønner andre folks dialekter;-) Men det ER noe rart med østlendinger c",) 0 Siter
Mrs D Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Sjekk en bokmålsordbok og se hvem som har rett Ja jøss, for meg var det der en stor sak, så det er jo nitrist hvis jeg har feil. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Det er mulig at sylte brukes lokalt der du kommer fra om syltetøy, men dersom du velger å bruke lokale uttrykk på et nasjonalt forum, må du nesten regne med at du blir misforstått og/eller får kommentarer. Det handler selvsagt ikke om hva som er "fint nok", men om å enes om begreper. Bokmålsordboka sier følgende: ''sylte I sylte f1 el. m1 (kanskje av II *sylte) presset, kokt kjøtt av grisehode som er lagt lagvis, tilsatt krydder og lagt i lake '' ''sylte I sylte f1 el. m1 (kanskje av II *sylte) presset, kokt kjøtt av grisehode som er lagt lagvis, tilsatt krydder og lagt i lake'' Og ingen skal mer si det er rart jeg ikke liker det. 0 Siter
Gjest dette er et nick Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 ''sylte I sylte f1 el. m1 (kanskje av II *sylte) presset, kokt kjøtt av grisehode som er lagt lagvis, tilsatt krydder og lagt i lake'' Og ingen skal mer si det er rart jeg ikke liker det. Jeg har hørt historier om at noen har funnet griseøyne i sylten. Men jeg vet ikke om historien kan verifiseres. 0 Siter
morsan Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Men det ER noe rart med østlendinger c",) *S* Det er vel både - óg på Østlandet også:-) ''c",)'' Herlig smiley:-) 0 Siter
Gjest jada, jeg vet det er dialekt eller noe Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Sukk, jeg svarte før jeg leste lenger ned i tråden... Selvsagt skjønt jeg at trådstarter mente syltetøy, men syntes det hele var ganske morsomt - helt til jeg leste litt ned i tråden... Ja, ja, sånn kan det gå ''Selvsagt skjønt jeg at trådstarter mente syltetøy, men syntes det hele var ganske morsomt - helt til jeg leste litt ned i tråden...'' Du er ikke alene om å ha hatt det utgangspunktet... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Jeg har hørt historier om at noen har funnet griseøyne i sylten. Men jeg vet ikke om historien kan verifiseres. :# 0 Siter
peppermyntete Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Jeg har hørt historier om at noen har funnet griseøyne i sylten. Men jeg vet ikke om historien kan verifiseres. Jeg har laget sylte flere ganger, og det overrasker ikke meg et sekund om et øye eller to skulle komme med i sylta. Gjør helst ikke det igjen. :-S 0 Siter
jubalong70 Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 ''Selvsagt skjønt jeg at trådstarter mente syltetøy, men syntes det hele var ganske morsomt - helt til jeg leste litt ned i tråden...'' Du er ikke alene om å ha hatt det utgangspunktet... He, he - skjønte det etterhvert 0 Siter
fresja Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Takk! Endelig et svar Bare vaniljekrem mellom lagene da? Jeg vet om at det blir brukt marsipan og sjokoladekrem , men det er nok med marsipan utpå kaka, synes jeg! Du kn sikkert bare ha vaniljekrem mellom lagene, men det er godt å blande litt fløte i. (beklager sent svar) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.