Gå til innhold

Marsipankake???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pass deg, ellers blir du en av de hersens østlendingene som ikke skjønner andre folks dialekter;-)

Sukk, jeg svarte før jeg leste lenger ned i tråden...

Selvsagt skjønt jeg at trådstarter mente syltetøy, men syntes det hele var ganske morsomt - helt til jeg leste litt ned i tråden...

Ja, ja, sånn kan det gå :)

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• MissHitch

19

• morsan

14

• candyqueen_83

6

• Mrs D

5

Skrevet

Pass deg, ellers blir du en av de hersens østlendingene som ikke skjønner andre folks dialekter;-)

Hun kan jo fylle halve kaka med kjøttpålegget sylte og den andre halve med tøy (stoffbiter). Da skulle vel alle bli fornøyde?

Skrevet

Hun kan jo fylle halve kaka med kjøttpålegget sylte og den andre halve med tøy (stoffbiter). Da skulle vel alle bli fornøyde?

...pluss kjøpe inn kraftige gebiss til dem som skal tygge dette? ;-)

Skrevet

...pluss kjøpe inn kraftige gebiss til dem som skal tygge dette? ;-)

I hvert fall dekke på med biffkniver...

Skrevet

Men det ER noe rart med østlendinger c",)

Skrevet

Sjekk en bokmålsordbok og se hvem som har rett ;)

Ja jøss, for meg var det der en stor sak, så det er jo nitrist hvis jeg har feil.

Skrevet

Det er mulig at sylte brukes lokalt der du kommer fra om syltetøy, men dersom du velger å bruke lokale uttrykk på et nasjonalt forum, må du nesten regne med at du blir misforstått og/eller får kommentarer. Det handler selvsagt ikke om hva som er "fint nok", men om å enes om begreper.

Bokmålsordboka sier følgende:

''sylte I sylte f1 el. m1 (kanskje av II *sylte) presset, kokt kjøtt av grisehode som er lagt lagvis, tilsatt krydder og lagt i lake ''

''sylte I sylte f1 el. m1 (kanskje av II *sylte) presset, kokt kjøtt av grisehode som er lagt lagvis, tilsatt krydder og lagt i lake''

Og ingen skal mer si det er rart jeg ikke liker det.

Gjest dette er et nick
Skrevet

''sylte I sylte f1 el. m1 (kanskje av II *sylte) presset, kokt kjøtt av grisehode som er lagt lagvis, tilsatt krydder og lagt i lake''

Og ingen skal mer si det er rart jeg ikke liker det.

Jeg har hørt historier om at noen har funnet griseøyne i sylten. Men jeg vet ikke om historien kan verifiseres.

Skrevet

Men det ER noe rart med østlendinger c",)

*S* Det er vel både - óg på Østlandet også:-)

''c",)''

Herlig smiley:-)

Gjest jada, jeg vet det er dialekt eller noe
Skrevet

Sukk, jeg svarte før jeg leste lenger ned i tråden...

Selvsagt skjønt jeg at trådstarter mente syltetøy, men syntes det hele var ganske morsomt - helt til jeg leste litt ned i tråden...

Ja, ja, sånn kan det gå :)

''Selvsagt skjønt jeg at trådstarter mente syltetøy, men syntes det hele var ganske morsomt - helt til jeg leste litt ned i tråden...''

Du er ikke alene om å ha hatt det utgangspunktet... :)

Skrevet

Jeg har hørt historier om at noen har funnet griseøyne i sylten. Men jeg vet ikke om historien kan verifiseres.

:#

Skrevet

Jeg har laget sylte flere ganger, og det overrasker ikke meg et sekund om et øye eller to skulle komme med i sylta.

Gjør helst ikke det igjen. :-S

Skrevet

''Selvsagt skjønt jeg at trådstarter mente syltetøy, men syntes det hele var ganske morsomt - helt til jeg leste litt ned i tråden...''

Du er ikke alene om å ha hatt det utgangspunktet... :)

He, he - skjønte det etterhvert ;)

Skrevet

Takk! Endelig et svar :) Bare vaniljekrem mellom lagene da? Jeg vet om at det blir brukt marsipan og sjokoladekrem , men det er nok med marsipan utpå kaka, synes jeg!

Du kn sikkert bare ha vaniljekrem mellom lagene, men det er godt å blande litt fløte i. (beklager sent svar)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...