Gå til innhold

Forlovelse-ring..

Anbefalte innlegg

Gjest litalykkelig
Skrevet

Fikk du og eller din kjære ring til forlovelsen?

En ny til bryllupet? Eller brukte dere de samme igjen da?

Jeg er litt grønn på dette området. Hva er mest vanlig? (Jeg vet at mine foreldre brukte rignene til begge hendelsene, men jeg har også hørt om at kvinna får ring ved forlovelse og så får begge ved ekteskap..)

Lurer litt på dette, da min tid kommer herlig snikende innpå meg ;)

Gjest Ringgifta
Skrevet

Gratulerer!

Vi kjøpte oss forlovelsesringer, graverte dem med forlovelsesdatoen og satte dem på venstre ringfinger.

Da vi giftet oss, graverte vi inn "Din xxx 01/01/2001" i tillegg - og flyttet ringene over til høyre hånd i kirka.

Mao: Ingen ekstra ring ved forlovelse, men dette er jo litt opp det enkelte par å bestemme selv.

Skrevet

Vi satte på oss ringene først i bryllupet. Gammeldagse glatte ringer.

Skrevet

Forlova oss i forrige årtusen, og satte på oss ringer da. Det står forlovelsesdato i ringene. Vi gifta oss mange år senere, men anskaffa ikke nye ringer i den anledningen.

Gjest litalykkelig
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253640488' post='4216272]

Forlova oss i forrige årtusen, og satte på oss ringer da. Det står forlovelsesdato i ringene. Vi gifta oss mange år senere, men anskaffa ikke nye ringer i den anledningen.

Slike ringer er jo kostbare, så det er veldig godt å høre at flere bruker de samme til begge anledningene.. :)

Men hvordan i all verden skal vi klare å velge DE ringene som er finest for oss??? Det er jo så utrolig mye vakkert i butikkene og på nettet...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253640488' post='4216272]

Samme her. Begge datoene står i ringene.

Skrevet

Slike ringer er jo kostbare, så det er veldig godt å høre at flere bruker de samme til begge anledningene.. :)

Men hvordan i all verden skal vi klare å velge DE ringene som er finest for oss??? Det er jo så utrolig mye vakkert i butikkene og på nettet...

Vi valgte glatte gullringer m/buet innside, 4 mm brede. De passa bra på unge hender. I dag hadde jeg valgt en bredere ring av samme type. :-)

Skrevet

Vi satte på oss ringene først i bryllupet. Gammeldagse glatte ringer.

Samme her.

Gjest litalykkelig
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253647544' post='4216372]

Vi valgte glatte gullringer m/buet innside, 4 mm brede. De passa bra på unge hender. I dag hadde jeg valgt en bredere ring av samme type. :-)

Buet utside også da? synest de som er flate utpå et veldig fine..

Hvitt eller gult gull? Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal klare å bestemme meg, og samboer sier at dette skal jeg få velge helt selv... :) *hjelp*

Skrevet

Buet utside også da? synest de som er flate utpå et veldig fine..

Hvitt eller gult gull? Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal klare å bestemme meg, og samboer sier at dette skal jeg få velge helt selv... :) *hjelp*

Ja litt avrundet på utsida. Vi valgte gult gull, og er fornøyde med det. Hvitt gull blir raskt grått og glansløst (jeg har en hvittgull alliansering), og krever rodinering oftere enn gult gull.

Skrevet

Vi kjøpte glatte ringer da vi forlovet oss, med inngravering på. Kjøpte ikke nye ringer da vi giftet oss.

Skrevet

Vi hadde ikke forlovelsesringer, og det falt meg aldri inn at vi skulle ha det. Jeg forbant det mer med generasjonen før oss.

Mine litt yngre venninner har fått en diamant-forlovelsesring av sine kjære, da er det bare hun som har hatt ring. Typisk har de da fått glatte ringer begge to når de senere giftet seg.

Skrevet

Vi forlova oss for 20 år siden og gifta oss for 13 år siden. Forlovelsesringene var også gifteringer.

Hadde jeg gifta meg idag, så hadde jeg droppa forlovelsen og valgt kun gifteringer (i hvitt gull med diamanter :-))

Gjest litalykkelig
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253648707' post='4216415]

Ja litt avrundet på utsida. Vi valgte gult gull, og er fornøyde med det. Hvitt gull blir raskt grått og glansløst (jeg har en hvittgull alliansering), og krever rodinering oftere enn gult gull.

Takk for tipset :) jeg har to ringer i hvitt gull som jeg har fått av min kjære, og merker at de ser mer ut som sølv etterhvert, litt gråere på en måte...

Gjest litalykkelig
Skrevet

Vi forlova oss for 20 år siden og gifta oss for 13 år siden. Forlovelsesringene var også gifteringer.

Hadde jeg gifta meg idag, så hadde jeg droppa forlovelsen og valgt kun gifteringer (i hvitt gull med diamanter :-))

Du mener å ikke vært forlovet? Eller forlovet uten ring? :) Antar at det er det siste.. Vi planlegger en lang forlovelse(noen år), og da synes jeg det er fint å ha ringene :)

Skrevet

Du mener å ikke vært forlovet? Eller forlovet uten ring? :) Antar at det er det siste.. Vi planlegger en lang forlovelse(noen år), og da synes jeg det er fint å ha ringene :)

Men hva er egentlig poenget med en forlovelse? Igrunnen er det ganske gammeldags ;)

I gamle dager var jo forlovelsen omtrent som å gifte seg, men uten kirkelig velsignelse (med de restriksjoner det innebar ;-))

Idag betyr forlovelsen ingenting annet enn at man personlig kanskje føler det er romantisk å vise verden at man "hører sammen"?

Skrevet

Vi kjøpte ringer til forlovelsen, og hadde disse på når vi giftet oss.

Skrevet

Men hva er egentlig poenget med en forlovelse? Igrunnen er det ganske gammeldags ;)

I gamle dager var jo forlovelsen omtrent som å gifte seg, men uten kirkelig velsignelse (med de restriksjoner det innebar ;-))

Idag betyr forlovelsen ingenting annet enn at man personlig kanskje føler det er romantisk å vise verden at man "hører sammen"?

''Men hva er egentlig poenget med en forlovelse? Igrunnen er det ganske gammeldags ;)

''

Hehe, sånn tenker jeg også. Min mann fridde til meg på ganske tradisjonelt vis, og like etter begynte vi så smått å planlegge bryllupet. Men jeg tenkte aldri på å anse meg som "forlovet" denne tiden, selv om det selvfølgelig var det jeg var :)

Skrevet

''Men hva er egentlig poenget med en forlovelse? Igrunnen er det ganske gammeldags ;)

''

Hehe, sånn tenker jeg også. Min mann fridde til meg på ganske tradisjonelt vis, og like etter begynte vi så smått å planlegge bryllupet. Men jeg tenkte aldri på å anse meg som "forlovet" denne tiden, selv om det selvfølgelig var det jeg var :)

Jeg ble ikke fridd til på tradisjonelt vis engang. Vi kjøpte ringene og satte dem på oss i bilen utenfor gullsmeden. Jaja, kan ikke skryte på meg å ha verdens mest romantiske mann ;-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...