Gå til innhold

Hva hadde du gjort i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har vært i en klesbutikk og sett på smykkene de har der. Når du kommer hjem finner du til din forskrekkelse at noen øredobber har havnet i veska di, og du har ikke betalt for dem. De må altså ha sklidd ned fra hylla og havnet i vesken som var åpen.

Hva skjer om man går tilbake til butikken for å levere det tilbake? Blir man anmeldt for butikktyveri da? Eller bør man smugle dem inn igjen?

Gjest jeg gjort
Skrevet

Jeg hadde i hvert fall ikke smuglet dem inn igjen. Jeg hadde ringt på forhånd og forklart saken, og så dratt på butikken etter avtale.

Gjest Tror jeg hadde..
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å beholde dem og "glemt saken", så jeg hadde gått tilbake med de. Jeg ser for meg at de verdsetter din ærlighet og lar saken ligge :) Hadde du vært skyldig hadde det kanskje vist på deg når du leverte dem tilbake?

Skrevet

>sklidd ned fra hylla og havnet i vesken

Høres ikke særlig sannsynlig ut;)

Skrevet

>sklidd ned fra hylla og havnet i vesken

Høres ikke særlig sannsynlig ut;)

forestill deg at du har vært litt klåfingret, og tatt på mange smykker. Noe ramler ned, og du tar det opp igjen, og tror at det var det. Så viser det seg at noe ramlet ned i bagen.

Er det så usannsynlig? Hvis det er det, kan man jo forvente at politiet står der når en skal levere det tilbake.

Gjest Tror jeg hadde...
Skrevet

forestill deg at du har vært litt klåfingret, og tatt på mange smykker. Noe ramler ned, og du tar det opp igjen, og tror at det var det. Så viser det seg at noe ramlet ned i bagen.

Er det så usannsynlig? Hvis det er det, kan man jo forvente at politiet står der når en skal levere det tilbake.

Jeg var på h&m her en dag og skulle se på hansker til vinteren, og måtte pga mye folk gå ved smykkehyllene for å komme meg til hanskene. Jeg vet ikke om de nettopp hadde fått nye varer også i smykkesortimentet, men der var det så fullt på de "krokene" de hang på at jeg var livredd for å komme borti en og dra med meg alt som var... så ja, jeg synes det høres sannsynlig ut at slikt kan ha skjedd.

Gjest mikkelina
Skrevet

Ta dem med tilbake du, og bare si at de hadde hengt seg fast på veska di. Nøyaktige detalhjer om når og hvor og hvem og hva er ikke så nøye. :-)

Skrevet

Jeg hadde levert dem tilbake til butikken og sagt at jeg ikke ante hvordan de havna i veska mi. Innbiller meg at jeg ser så ærlig ut at de tror på meg ;-)

Skrevet

Jeg hadde tatt dem med tilbake og forklart hva som skjedde. Jeg tror vel ikke at noen butikker vil anmelde dette. (Men de kan sikkert tenke at her var det en som fikk dårlig samvittighet for å ha stjålet noe)

Skrevet

Ikke sagt noe. Butikkpersonalet hadde uansett ikke trodd på at du hadde ærlige hensikter. Fordi det er for mye nasking hver eneste dag i butikkene.

Skrevet

Jeg hadde tatt dem med tilbake og forklart hva som skjedde. Jeg tror vel ikke at noen butikker vil anmelde dette. (Men de kan sikkert tenke at her var det en som fikk dårlig samvittighet for å ha stjålet noe)

Men når det står flere skilt i butikken om at "alle tyverier blir anmeldt uten unntak", vil de da anmelde meg?

Skrevet

Nja, kom ann på hvor mye de kostet. Og hvor langt unna butikken lå. ;P

Skrevet

Men når det står flere skilt i butikken om at "alle tyverier blir anmeldt uten unntak", vil de da anmelde meg?

Det er jo umulig å si. Men jeg ville ikke gjort det dersom jeg arbeidet der. Dette er jo ikke tyveri, men tilbakelevering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...