Gjest efexora Skrevet 22. september 2009 Skrevet 22. september 2009 Du har vært i en klesbutikk og sett på smykkene de har der. Når du kommer hjem finner du til din forskrekkelse at noen øredobber har havnet i veska di, og du har ikke betalt for dem. De må altså ha sklidd ned fra hylla og havnet i vesken som var åpen. Hva skjer om man går tilbake til butikken for å levere det tilbake? Blir man anmeldt for butikktyveri da? Eller bør man smugle dem inn igjen? 0 Siter
Gjest jeg gjort Skrevet 22. september 2009 Skrevet 22. september 2009 Jeg hadde i hvert fall ikke smuglet dem inn igjen. Jeg hadde ringt på forhånd og forklart saken, og så dratt på butikken etter avtale. 0 Siter
Gjest Tror jeg hadde.. Skrevet 22. september 2009 Skrevet 22. september 2009 Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å beholde dem og "glemt saken", så jeg hadde gått tilbake med de. Jeg ser for meg at de verdsetter din ærlighet og lar saken ligge Hadde du vært skyldig hadde det kanskje vist på deg når du leverte dem tilbake? 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 22. september 2009 Skrevet 22. september 2009 >sklidd ned fra hylla og havnet i vesken Høres ikke særlig sannsynlig ut;) 0 Siter
Gjest efexora Skrevet 22. september 2009 Skrevet 22. september 2009 >sklidd ned fra hylla og havnet i vesken Høres ikke særlig sannsynlig ut;) forestill deg at du har vært litt klåfingret, og tatt på mange smykker. Noe ramler ned, og du tar det opp igjen, og tror at det var det. Så viser det seg at noe ramlet ned i bagen. Er det så usannsynlig? Hvis det er det, kan man jo forvente at politiet står der når en skal levere det tilbake. 0 Siter
Gjest Tror jeg hadde... Skrevet 22. september 2009 Skrevet 22. september 2009 forestill deg at du har vært litt klåfingret, og tatt på mange smykker. Noe ramler ned, og du tar det opp igjen, og tror at det var det. Så viser det seg at noe ramlet ned i bagen. Er det så usannsynlig? Hvis det er det, kan man jo forvente at politiet står der når en skal levere det tilbake. Jeg var på h&m her en dag og skulle se på hansker til vinteren, og måtte pga mye folk gå ved smykkehyllene for å komme meg til hanskene. Jeg vet ikke om de nettopp hadde fått nye varer også i smykkesortimentet, men der var det så fullt på de "krokene" de hang på at jeg var livredd for å komme borti en og dra med meg alt som var... så ja, jeg synes det høres sannsynlig ut at slikt kan ha skjedd. 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 22. september 2009 Skrevet 22. september 2009 Ta dem med tilbake du, og bare si at de hadde hengt seg fast på veska di. Nøyaktige detalhjer om når og hvor og hvem og hva er ikke så nøye. :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. september 2009 Skrevet 22. september 2009 Jeg hadde levert dem tilbake til butikken og sagt at jeg ikke ante hvordan de havna i veska mi. Innbiller meg at jeg ser så ærlig ut at de tror på meg ;-) 0 Siter
Elis31 Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Bare send det i posten, hvis du ikke vil møte opp. 0 Siter
Speak Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Jeg hadde tatt dem med tilbake og forklart hva som skjedde. Jeg tror vel ikke at noen butikker vil anmelde dette. (Men de kan sikkert tenke at her var det en som fikk dårlig samvittighet for å ha stjålet noe) 0 Siter
Gjest jamvold Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Ikke sagt noe. Butikkpersonalet hadde uansett ikke trodd på at du hadde ærlige hensikter. Fordi det er for mye nasking hver eneste dag i butikkene. 0 Siter
Gjest efexora Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Jeg hadde tatt dem med tilbake og forklart hva som skjedde. Jeg tror vel ikke at noen butikker vil anmelde dette. (Men de kan sikkert tenke at her var det en som fikk dårlig samvittighet for å ha stjålet noe) Men når det står flere skilt i butikken om at "alle tyverier blir anmeldt uten unntak", vil de da anmelde meg? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Nja, kom ann på hvor mye de kostet. Og hvor langt unna butikken lå. ;P 0 Siter
Speak Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Men når det står flere skilt i butikken om at "alle tyverier blir anmeldt uten unntak", vil de da anmelde meg? Det er jo umulig å si. Men jeg ville ikke gjort det dersom jeg arbeidet der. Dette er jo ikke tyveri, men tilbakelevering. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.