signaturløs Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Dette ble jeg helt sjokkert av! Her er det en rimelig sjuk (og ond?) kvinne som bruker provosert abortering som en form for selvskading! At det går an! Neste gang hun er inne for å ta en abort burde legene tvangssterilisere henne samtidig. Hun har tatt 15 frivillige aborter på 16 år!!! forstå det den som kan! http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=590023 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Jeg tror ikke hun er ond, nei. Hvorfor tror du det? 0 Siter
Bookworm Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 ''Hun har tatt 15 frivillige aborter på 16 år!!! forstå det den som kan! '' Det kan vel diskuteres om dette er _frivillige_ aborter - dama er helt klart psykisk syk. Hun har brukt dette som en form for selvskading, på samme måte som noen "velger" å kutte seg i armene. Selvfølgelig er dette helt horribelt, jeg sier overhodet ikke noe annet! Men her ligger det andre mekanismer i bunn som en forklaring på hvorfor hun handler som hun gjør. Ja tvangssterilisert - det skulle hun kanskje ha blitt, men det steget er også vanskelig å ta - det er snakk om psykisk sykdom, som da også potensielt kan behandles og kureres... 0 Siter
morsan Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Ufattelig tragisk - denne damen trenger åpenbart hjelp. Men jeg tror ikke hun er ond. 0 Siter
signaturløs Skrevet 23. september 2009 Forfatter Skrevet 23. september 2009 Jeg tror ikke hun er ond, nei. Hvorfor tror du det? Fordi jeg mener hun frivillig blir gravid for så å drepe barna sine igjen, vel! Hvem vil vel gjøre det hvis man ikke er ond? Er for abort i ekstreme tilfeller, men når abort brukes som forlystelse er man ond. Hun lager liv for så å ta det igjen! Da er man f... meg ond! Psykopat, kanskje? 0 Siter
signaturløs Skrevet 23. september 2009 Forfatter Skrevet 23. september 2009 ''Hun har tatt 15 frivillige aborter på 16 år!!! forstå det den som kan! '' Det kan vel diskuteres om dette er _frivillige_ aborter - dama er helt klart psykisk syk. Hun har brukt dette som en form for selvskading, på samme måte som noen "velger" å kutte seg i armene. Selvfølgelig er dette helt horribelt, jeg sier overhodet ikke noe annet! Men her ligger det andre mekanismer i bunn som en forklaring på hvorfor hun handler som hun gjør. Ja tvangssterilisert - det skulle hun kanskje ha blitt, men det steget er også vanskelig å ta - det er snakk om psykisk sykdom, som da også potensielt kan behandles og kureres... ''Ja tvangssterilisert - det skulle hun kanskje ha blitt, men det steget er også vanskelig å ta - det er snakk om psykisk sykdom, som da også potensielt kan behandles og kureres...'' På bekostnig av ufødt liv? Hvor mange babyer må bøte med livet før hun _kanskje_ blir frisk??? 0 Siter
Gjest 40 og ferdig med babyer Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Dette sier mer om mangelfull behandling enn om ondskap... Trist! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Fordi jeg mener hun frivillig blir gravid for så å drepe barna sine igjen, vel! Hvem vil vel gjøre det hvis man ikke er ond? Er for abort i ekstreme tilfeller, men når abort brukes som forlystelse er man ond. Hun lager liv for så å ta det igjen! Da er man f... meg ond! Psykopat, kanskje? Jaha. Hun er ikke ond. Hun er nok bare syk. 0 Siter
signaturløs Skrevet 23. september 2009 Forfatter Skrevet 23. september 2009 Jaha. Hun er ikke ond. Hun er nok bare syk. ''Hun er ikke ond. Hun er nok bare syk.'' Selv om en er psykisk syk er en likevel ansvarlig for sine handlinger. Unntaket er psykose. Men tviler på at dama var psykotisk hver gang hun valgte abort... Og når en er ansvarlig for sine handlinger (selv om en er syk), er det etter min mening ondskap å holde på slik. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Det skumle er at det kan virke som hun faktisk fortsatt har omsorgsretten til sine to barn :-(( Dama er åpenbart ganske syk... 0 Siter
Bookworm Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 ''Ja tvangssterilisert - det skulle hun kanskje ha blitt, men det steget er også vanskelig å ta - det er snakk om psykisk sykdom, som da også potensielt kan behandles og kureres...'' På bekostnig av ufødt liv? Hvor mange babyer må bøte med livet før hun _kanskje_ blir frisk??? Jeg sier ikke at jeg ikke mente hun kunne ha blitt tvangssterilisert, men det er også en temmelig høy terskel for å utføre slike inngrep, så det kan være en grunn til at det ikke har blitt gjort (også er vel dette USA?)... 0 Siter
Gjest 40 og ferdig med babyer Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 ''Hun er ikke ond. Hun er nok bare syk.'' Selv om en er psykisk syk er en likevel ansvarlig for sine handlinger. Unntaket er psykose. Men tviler på at dama var psykotisk hver gang hun valgte abort... Og når en er ansvarlig for sine handlinger (selv om en er syk), er det etter min mening ondskap å holde på slik. Eh... Bare minner om at det i artikkelen står at hun var gift med en mann som ikke ønsket barn. Allikevel velger han å ikke bruke prevensjon. Sier ikke det litt om mannen også, tro?! 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Ond er hun nok ikke, men syk etter min mening. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Eh... Bare minner om at det i artikkelen står at hun var gift med en mann som ikke ønsket barn. Allikevel velger han å ikke bruke prevensjon. Sier ikke det litt om mannen også, tro?! Hun brukte jo p-piller, men slurvet noen ganger hver mnd. Hadde jeg vært mannen hadde jeg sterilisert meg etter noen få aborter, han må da ha luktet lunta? Man blir jo ikke tilfeldig gravid fordi prevensjonen svikter en gang i året?! 0 Siter
Orio Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Finnes det hjemmel for tvangssterilisering? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 En sak jeg rett og slett blir kvalm av! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.