morsan Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 http://www.thelostsymbol.com/symbolquest/index.php 0 Siter
Bookworm Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Har du klart den? Jeg kommer ikke lenger enn til 5 riktige... Vanskelig var den, og avhengighetsdannende;-) 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Har du klart den? Jeg kommer ikke lenger enn til 5 riktige... Vanskelig var den, og avhengighetsdannende;-) Hva går det ut på? Skjønte ingenting jeg. Skal dra symboler inn i ringen, men hvordan finner jeg ut hvilke symboler jeg skal velge? 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Har du klart den? Jeg kommer ikke lenger enn til 5 riktige... Vanskelig var den, og avhengighetsdannende;-) Åja, nå så jeg hintene nederst ;-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Hva går det ut på? Skjønte ingenting jeg. Skal dra symboler inn i ringen, men hvordan finner jeg ut hvilke symboler jeg skal velge? Det står en setning/hint/gåte under, så må du kople riktig symbol til det som står der. 0 Siter
Bookworm Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Åja, nå så jeg hintene nederst ;-) Sorry, svarte deg før jeg så du hadde svart meg igjen... 0 Siter
morsan Skrevet 24. september 2009 Forfatter Skrevet 24. september 2009 Har du klart den? Jeg kommer ikke lenger enn til 5 riktige... Vanskelig var den, og avhengighetsdannende;-) Den er supervanskelig! Jeg klarte heller ikke fler enn 5-6 stykker før jeg begynte å google litt for å finne ut hva det kan være. :-) Eksempel: "Who uses this symbyl" - her henspeiles det på WHO (verdens helseorganisasjon) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Den er supervanskelig! Jeg klarte heller ikke fler enn 5-6 stykker før jeg begynte å google litt for å finne ut hva det kan være. :-) Eksempel: "Who uses this symbyl" - her henspeiles det på WHO (verdens helseorganisasjon) Jeg trengte også litt hjelp og måtte google litt ;-) Men "fourth rock from the sun" - hvilken er det???? Jeg kommer ikke videre på den. 0 Siter
morsan Skrevet 24. september 2009 Forfatter Skrevet 24. september 2009 Jeg trengte også litt hjelp og måtte google litt ;-) Men "fourth rock from the sun" - hvilken er det???? Jeg kommer ikke videre på den. Akkurat den klarte jeg uten å google:-) Fjerde planet fra sola er Mars, og symbolet til mars er det samme som mannssymbolet:-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Akkurat den klarte jeg uten å google:-) Fjerde planet fra sola er Mars, og symbolet til mars er det samme som mannssymbolet:-) Aah.. jeg prøvde manns symbolet med en ekstra hale på hehe.. Men takk :-) 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Akkurat den klarte jeg uten å google:-) Fjerde planet fra sola er Mars, og symbolet til mars er det samme som mannssymbolet:-) Klarer noen få uten å Google, men om noen her kommer i mål uten hjelp blir jeg imponert! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 24. september 2009 Forfatter Skrevet 24. september 2009 Klarer noen få uten å Google, men om noen her kommer i mål uten hjelp blir jeg imponert! ;-) Ja, det måtte nesten vært Dan Brown selv, det;-) 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Ja, det måtte nesten vært Dan Brown selv, det;-) Men spørsmålene ser ut til å gjenta seg, er visst ikke ulike hint til hvert symbol. Og det er ikke alt jeg forstår på engelsk heller. En demisemiquaver vet jeg godt hva er på norsk, men den engelske betegnelsen var helt ukjent. Og løse anagram på engelsk? Nope ;-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Akkurat den klarte jeg uten å google:-) Fjerde planet fra sola er Mars, og symbolet til mars er det samme som mannssymbolet:-) må bare korrigere meg selv; mannssymbolet skulle det stå.. 0 Siter
morsan Skrevet 24. september 2009 Forfatter Skrevet 24. september 2009 Men spørsmålene ser ut til å gjenta seg, er visst ikke ulike hint til hvert symbol. Og det er ikke alt jeg forstår på engelsk heller. En demisemiquaver vet jeg godt hva er på norsk, men den engelske betegnelsen var helt ukjent. Og løse anagram på engelsk? Nope ;-) ''Men spørsmålene ser ut til å gjenta seg, er visst ikke ulike hint til hvert symbol.'' Jo, det er et nytt hint for hvert symbol, og det samme hintet til det samme symbolet, men de kommer i ulik rekkefølge. ''Og det er ikke alt jeg forstår på engelsk heller.'' Nei, det er et problem. Selv om man er flink i engelsk, er det ikke sikkert man kan symbolene. Eller at man skjønner hintene, som at "one eyed mand two ravens" eller hva det var skal være vår egen norrøne gud Odin...:-) '' En demisemiquaver vet jeg godt hva er på norsk, men den engelske betegnelsen var helt ukjent.'' Hva heter det på norsk, da? ''Og løse anagram på engelsk? Nope ;-)'' Ja, den ga jeg opp, men googlet og fant ut at det er dette symbolet: & Husker ikke lenger hva det engelske navnet på dette var...;-) 0 Siter
morsan Skrevet 24. september 2009 Forfatter Skrevet 24. september 2009 må bare korrigere meg selv; mannssymbolet skulle det stå.. ;-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Den er supervanskelig! Jeg klarte heller ikke fler enn 5-6 stykker før jeg begynte å google litt for å finne ut hva det kan være. :-) Eksempel: "Who uses this symbyl" - her henspeiles det på WHO (verdens helseorganisasjon) Ja, den tok jeg faktisk:-) Begynte også å google litt, men prøver fortsatt uten hjelp... 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 ''Men spørsmålene ser ut til å gjenta seg, er visst ikke ulike hint til hvert symbol.'' Jo, det er et nytt hint for hvert symbol, og det samme hintet til det samme symbolet, men de kommer i ulik rekkefølge. ''Og det er ikke alt jeg forstår på engelsk heller.'' Nei, det er et problem. Selv om man er flink i engelsk, er det ikke sikkert man kan symbolene. Eller at man skjønner hintene, som at "one eyed mand two ravens" eller hva det var skal være vår egen norrøne gud Odin...:-) '' En demisemiquaver vet jeg godt hva er på norsk, men den engelske betegnelsen var helt ukjent.'' Hva heter det på norsk, da? ''Og løse anagram på engelsk? Nope ;-)'' Ja, den ga jeg opp, men googlet og fant ut at det er dette symbolet: & Husker ikke lenger hva det engelske navnet på dette var...;-) Demisemiquaver er samme symbolet som en 32-dels note. Og jeg tippet faktisk på &, og det var riktig, hehe :-) Ja, jeg mente som du skrev at det er samme hint til samme symbol. Så har man juksa på ett vet man svaret neste gang det dukker opp ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 24. september 2009 Forfatter Skrevet 24. september 2009 Ja, den tok jeg faktisk:-) Begynte også å google litt, men prøver fortsatt uten hjelp... Flink du er:-) Men jeg synes jeg har lært mye ved å google også, bl a hvorfor fisk er et xxxx symbol. (vil ikke avsløre for mye for deg ennå ettersom du klarer deg på egen hånd*S*) 0 Siter
morsan Skrevet 24. september 2009 Forfatter Skrevet 24. september 2009 Demisemiquaver er samme symbolet som en 32-dels note. Og jeg tippet faktisk på &, og det var riktig, hehe :-) Ja, jeg mente som du skrev at det er samme hint til samme symbol. Så har man juksa på ett vet man svaret neste gang det dukker opp ;-) Ja, det gjør man:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.