Gå til innhold

The lost symbol - symbol quest

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

14

• morsan

12

• Katt-ja

3

• Mary Poppins

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har du klart den? Jeg kommer ikke lenger enn til 5 riktige... Vanskelig var den, og avhengighetsdannende;-)

Skrevet

Har du klart den? Jeg kommer ikke lenger enn til 5 riktige... Vanskelig var den, og avhengighetsdannende;-)

Hva går det ut på? Skjønte ingenting jeg. Skal dra symboler inn i ringen, men hvordan finner jeg ut hvilke symboler jeg skal velge?

Skrevet

Åja, nå så jeg hintene nederst ;-)

Skrevet

Hva går det ut på? Skjønte ingenting jeg. Skal dra symboler inn i ringen, men hvordan finner jeg ut hvilke symboler jeg skal velge?

Det står en setning/hint/gåte under, så må du kople riktig symbol til det som står der.

Skrevet

Åja, nå så jeg hintene nederst ;-)

Sorry, svarte deg før jeg så du hadde svart meg igjen...

Skrevet

Den er supervanskelig! Jeg klarte heller ikke fler enn 5-6 stykker før jeg begynte å google litt for å finne ut hva det kan være. :-)

Eksempel: "Who uses this symbyl" - her henspeiles det på WHO (verdens helseorganisasjon)

Skrevet

Den er supervanskelig! Jeg klarte heller ikke fler enn 5-6 stykker før jeg begynte å google litt for å finne ut hva det kan være. :-)

Eksempel: "Who uses this symbyl" - her henspeiles det på WHO (verdens helseorganisasjon)

Jeg trengte også litt hjelp og måtte google litt ;-)

Men "fourth rock from the sun" - hvilken er det???? Jeg kommer ikke videre på den.

Skrevet

Jeg trengte også litt hjelp og måtte google litt ;-)

Men "fourth rock from the sun" - hvilken er det???? Jeg kommer ikke videre på den.

Akkurat den klarte jeg uten å google:-)

Fjerde planet fra sola er Mars, og symbolet til mars er det samme som mannssymbolet:-)

Skrevet

Fjerde planet fra sola er Mars, og symbolet til mars er det samme som mannssymbolet:-)

Aah.. jeg prøvde manns symbolet med en ekstra hale på hehe.. Men takk :-)

Skrevet

Klarer noen få uten å Google, men om noen her kommer i mål uten hjelp blir jeg imponert! ;-)

Skrevet

Klarer noen få uten å Google, men om noen her kommer i mål uten hjelp blir jeg imponert! ;-)

Ja, det måtte nesten vært Dan Brown selv, det;-)

Skrevet

Ja, det måtte nesten vært Dan Brown selv, det;-)

Men spørsmålene ser ut til å gjenta seg, er visst ikke ulike hint til hvert symbol.

Og det er ikke alt jeg forstår på engelsk heller. En demisemiquaver vet jeg godt hva er på norsk, men den engelske betegnelsen var helt ukjent. Og løse anagram på engelsk? Nope ;-)

Skrevet

må bare korrigere meg selv; mannssymbolet skulle det stå..

Skrevet

Men spørsmålene ser ut til å gjenta seg, er visst ikke ulike hint til hvert symbol.

Og det er ikke alt jeg forstår på engelsk heller. En demisemiquaver vet jeg godt hva er på norsk, men den engelske betegnelsen var helt ukjent. Og løse anagram på engelsk? Nope ;-)

''Men spørsmålene ser ut til å gjenta seg, er visst ikke ulike hint til hvert symbol.''

Jo, det er et nytt hint for hvert symbol, og det samme hintet til det samme symbolet, men de kommer i ulik rekkefølge.

''Og det er ikke alt jeg forstår på engelsk heller.''

Nei, det er et problem. Selv om man er flink i engelsk, er det ikke sikkert man kan symbolene. Eller at man skjønner hintene, som at "one eyed mand two ravens" eller hva det var skal være vår egen norrøne gud Odin...:-)

'' En demisemiquaver vet jeg godt hva er på norsk, men den engelske betegnelsen var helt ukjent.''

Hva heter det på norsk, da?

''Og løse anagram på engelsk? Nope ;-)''

Ja, den ga jeg opp, men googlet og fant ut at det er dette symbolet: &

Husker ikke lenger hva det engelske navnet på dette var...;-)

Skrevet

må bare korrigere meg selv; mannssymbolet skulle det stå..

;-)

Skrevet

Ja, den tok jeg faktisk:-)

Begynte også å google litt, men prøver fortsatt uten hjelp...

Skrevet

''Men spørsmålene ser ut til å gjenta seg, er visst ikke ulike hint til hvert symbol.''

Jo, det er et nytt hint for hvert symbol, og det samme hintet til det samme symbolet, men de kommer i ulik rekkefølge.

''Og det er ikke alt jeg forstår på engelsk heller.''

Nei, det er et problem. Selv om man er flink i engelsk, er det ikke sikkert man kan symbolene. Eller at man skjønner hintene, som at "one eyed mand two ravens" eller hva det var skal være vår egen norrøne gud Odin...:-)

'' En demisemiquaver vet jeg godt hva er på norsk, men den engelske betegnelsen var helt ukjent.''

Hva heter det på norsk, da?

''Og løse anagram på engelsk? Nope ;-)''

Ja, den ga jeg opp, men googlet og fant ut at det er dette symbolet: &

Husker ikke lenger hva det engelske navnet på dette var...;-)

Demisemiquaver er samme symbolet som en 32-dels note.

Og jeg tippet faktisk på &, og det var riktig, hehe :-)

Ja, jeg mente som du skrev at det er samme hint til samme symbol. Så har man juksa på ett vet man svaret neste gang det dukker opp ;-)

Skrevet

Ja, den tok jeg faktisk:-)

Begynte også å google litt, men prøver fortsatt uten hjelp...

Flink du er:-)

Men jeg synes jeg har lært mye ved å google også, bl a hvorfor fisk er et xxxx symbol. (vil ikke avsløre for mye for deg ennå ettersom du klarer deg på egen hånd*S*)

Skrevet

Demisemiquaver er samme symbolet som en 32-dels note.

Og jeg tippet faktisk på &, og det var riktig, hehe :-)

Ja, jeg mente som du skrev at det er samme hint til samme symbol. Så har man juksa på ett vet man svaret neste gang det dukker opp ;-)

Ja, det gjør man:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...