Gå til innhold

Symptomer på knekt ribbein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 10 som ramlet på en aktivitetsdag. Han datt over en slags stokk, og slo ut pusten helt. Vi ble oppringt, da han ikke kom seg, men fortsatte å ha vondt, og ikke var helt på høyden (så vi hentet ham). Dette er nå to dager siden, men fremdeles orker han ikke å løpe noe særlig f.eks, da tar han seg til brystet og sier det er tungt å puste. Det stikker ikke sier han. Kan det være at han har knekt et ribbein? Eller kan det være andre skader han har pådratt seg. Blir veldig glad hvis noen kan hjelpe. (Kommer han seg ikke tar vi han selvsagt med til legen)

Skrevet

Jeg hadde tatt en tur til legen i dag, ville ikke ventet lenger, om ikke annet så for å roe gutten ned. Kan jo være han er redd det skal være noe mer alvorlig og synes det er tungt å puste av den grunn.

Skrevet

Jeg har "bare" bristet et ribbein, og det var så sabla vondt at jeg kom meg ikke opp av senga uten hjelp. Vondt å puste, vondt å hoste..

Jeg kan ikke svare på om ribbeinet er brukket, men vil nok foreslå at dere drar til legen ja.

Skrevet

Jeg har "bare" bristet et ribbein, og det var så sabla vondt at jeg kom meg ikke opp av senga uten hjelp. Vondt å puste, vondt å hoste..

Jeg kan ikke svare på om ribbeinet er brukket, men vil nok foreslå at dere drar til legen ja.

Han har ikke smerter, det er bare tungt å puste, så han blir fort sliten.

Skrevet

Knekt eller brist i ribbein kjennes godt i en lengre peridoe. Det er like vondt om det er knekt eller brist. Jeg har hatt dette flere ganger og det er vondt ganske lang tid, men smertene avtar etter hvert. Det er skikkelig vondt ei ukes tid og sporadisk i flere uker.

Legene gjør ikke noe med det bortsett fra eventuelt å gi smertestillende i starten.

De gangene jeg har vært hos lege, så er det for å få smertestillende, ikke så mye for å bli undersøkt.

Men det kan jo være lurt å ta en tur til legen og få han undersøkt. Han er nok mest sannsynlig forslått og det vil kjennes i noen dager etter på, så det ordner seg nok.

Skrevet

Knekt ribbein skal gjøre ganske så vondt. Men det er sikkert store variasjoner her også.

Jeg hadde nok sett det an et par dager til. De fleste ting som gjøre vondt blir mye bedre i løpet av 2-4 dager. Og dersom han har knekt ribbeinet så gjør ikke legen noe med det uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...