Gjest Lady42 Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Jeg har en datter på 10 som har diagnosen lettere psykisk utviklingshemming, jeg lurer på i hvilken alder får hun uføretrygd. når kan vi søke om det? hun må nok ha en tilrettelagt leilighet i fremtiden og tilrettelagt arbeid. og hvilke rettigheter har jeg som mor i arbeidslivet når jeg må ta hensyn til henne ang arbeidstider osv? noen som kan hjelpe meg? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Uføreytelser kan en få fra en blir 18 år og til en blir 67 år. http://www.nav.no/Jobb+og+arbeidsliv/Jobb+og+helse/Uf%C3%B8reytelser Vedr. ditt andre spørsmål er jeg usikker på om du mener, hvilke rettigheter du har på nåværende tidspunkt eller når datteren din blir 18 år. På nåværende tidspunkt, kan det være tale om hjelpestønad, den utbetales av NAV og omsorgslønn og den utbetales av kommunen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.