Gå til innhold

Glutenfri kost med fiber?

Gjest vet for lite om slikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får man i seg nok fiber hvis man må spise glutenfritt? Det er kanskje fiber i glutenfritt brød også?

Onsdag1365380628
Skrevet

Fiber finnes i flere varianter på helsekosten blant annet. Du kan tilogmed kjøpe flytende fiber. Det er blank og smakløs væske som blannes i varm eller kald drikke. Fiber finnes også i frukt og grønnsaker, så det er mange muligheter fir å få i seg nok fiber.

Skrevet

Fiber finnes i flere varianter på helsekosten blant annet. Du kan tilogmed kjøpe flytende fiber. Det er blank og smakløs væske som blannes i varm eller kald drikke. Fiber finnes også i frukt og grønnsaker, så det er mange muligheter fir å få i seg nok fiber.

Ok. Takk for svaret!

Skrevet

Det finnes jo glutenfritt knekkebrød. Vet at Waasa har ett i alle fall....

Hvis du sjekker, finner du sikkert brød med fiber som er glutenfritt også.

Skrevet

Jeg kjenner en cøliaker (heter det det?) som spiser mye bønner og linser for å få opp fiberinnholdet i kosten. Dessuten glutenfri havregryn.

Skrevet

Fiber Husk, eller Psyllium Husk mener jeg kan brukes av de med cøliaki. Kan tilsettes brøddeig, vaffelrøre og mye annet. Setter ikke smak, men gir fiber.

Så vidt jeg har sett er de fleste glutenfri brødmixer ganske fine, selv de såkalt grove... Veldig dumt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...