Gå til innhold

Ulovlig?

Gjest lov eller ikke??

Anbefalte innlegg

Gjest lov eller ikke??
Skrevet

Er det ulovlig å lage seg en facebook konto med et oppdiktet navn og legge venner til kontoen??

Gjest Helledagen
Skrevet

Nei, bare du bruker en helt ukjent identitet. Du har med andre ord ikke lov å utgi deg for å være en annen person som faktisk eksisterer. Sånn sett gjelder det jo bare å finne et navn som absolutt ingen andre har.

Skrevet

Du er klar over at for å få venner på Facebook, så må de du spør godkjenne venneforespørselen din? :-D

Er det mange som legger til 'vilt fremmede', tro, sida det er noen som mener det er så enkelt at man bare kan dikte opp en identitet?

Skrevet

Facebook har åpnet for at man kan bruke et dekknavn(alias) istedet for sitt virkelige navn.

For noen kan det å være søkbar med sitt virkelige navn være et problem(av ulike grunner) men pga at facebook har åpnet for denne muligheten for ikke så lenge siden kan også disse nå bevege seg ut i nettsamfunnets verden.

Det at man opererer med et alias gjør at andre ikke finner deg om de søker på ditt virkelige navn. Men du selv kan søke opp de personene du ønsker å ha på vennelista, og i det du sender venneforespørsel røper du selvsagt hvem du er(for ellers blir ikke venneforespørselen godtatt...) Jeg har selv en person i min venneliste(som er liten , nøye utvalgte personer, bare litt over 20 stk på lista) som opererer med alias, og som generelt er veldig skeptisk til internett. Denne personen er flyttet inn i familien. Bakgrunnen for denne overdrevne skepsisen har jeg rett og slett ikke spurt om, for så lenge denne personen ike har tatt initiativ til å fortelle grunnen synes ikke jeg at det er noe jeg har noe med. Regner med personen har sine grunner. Men så lenge jeg vet at "xxx" på facebook egentlig heter yyy så spiller det jo forsåvidt ingen rolle for meg om personen bruker et dekknavn. Jeg vet jo hvem jeg kommuniserer med, det er det viktigste for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...