Gå til innhold

Hvor mange sexpartnere har dere hatt?

Anbefalte innlegg

Gjest Midt i natten
Skrevet

Du snakker om fare. De fleste kjønnssykdommer er ufarlige. Det er ikke farlig å få kjønnssykdom nummer 1 i Norge - altså Klamydia.

Men faren for å få klamydia hvis du har mye ubeskyttet sex er helt korrekt stor. 1 av 3 (hvis jeg ikke husker feil) i Norge får det en eller annen gang.

Farlig er det dog ikke.

Nå høres du ut som Petter Pilgaard eller hva han heter. Klamydia _kan_ være farlig ja. For kvinner riktignok. Det kan føre til eggstokk og egglederbetennelse noe som kan føre til problemer med å bli gravid senere i livet. Eggstokk- og egglederbetennelse kan gi livstruende infeksjoner, og må ofte behandles på sykehus med store mengder antibiotika. Gutter kan få betennelse i bitestikkelen, noe som er en av de vanligste årsakene til sterilitet.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nick

9

• signaturløs

7

• ShitDiddelyDo

5

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Joda... Tenker ikke bare på faren ved å få HIV, men også andre kjønnssykdommer. Sjansen er større for å bli smittet av en kjønnssykdom på beskrevet måte enn at en skal forulykke ved å kjøre bil fra A til B samme helg.

Joda men bortsett fra HIV så er de aller fleste andre kjønnsykdommer ufarlige (i det at de ikke er livstruende på noe vis).

Jeg er mye mer redd for å kræsje med bilen min enn jeg er i å bli smittet med kjønnsykdom. Noe annet ville vært absurd.

Skrevet

Nå høres du ut som Petter Pilgaard eller hva han heter. Klamydia _kan_ være farlig ja. For kvinner riktignok. Det kan føre til eggstokk og egglederbetennelse noe som kan føre til problemer med å bli gravid senere i livet. Eggstokk- og egglederbetennelse kan gi livstruende infeksjoner, og må ofte behandles på sykehus med store mengder antibiotika. Gutter kan få betennelse i bitestikkelen, noe som er en av de vanligste årsakene til sterilitet.

Hvis du går med ubehandlet klamydia i årevis kan det selvfølgelig få konsekvenser, men det er ikke klamydiaen i seg selv som er farlig (skadelig er vel et bedre ord da det å bli ufruktbar knapt kan kalles farlig), men det at du ikke har vett nok til å teste deg med jevne mellomrom når du har ubeskyttet sex.

Skrevet

Slett ikke. Det er ikke unormalt å ha sex uten kondom. De fleste tror jeg brukte piller, uten at jeg maste for mye om det heller.

Det er til dels en risikosport, men jeg har alltid testet meg mot det meste sånn med jevne mellomrom. Det har faktisk vært et problem å få enkelte leger til å ta HIV test, uansett hva jeg har fortalt dem om sexvanene mine.

Hva skal du med en test hvis den viser seg å være positiv? Da sitter du der med dritten, og forbanner deg selv for å ikke ha vært litt smartere. Håper du tar ansvar og kontakter alle damene du har ligget med også da, når den dagen kommer.

Skrevet

I tillegg til å være ekkel, er du jo også stokk stein DUM! Hva om du ved en av dine jevnlige tester fikk påvist HIV? Tenk på hvor mange du kunne ha smittet i mellomtida!

Er vel bedre å være føre var ved at du beskytter deg (og kvinnfolka) med kondom, enn at du skal ende opp som HIV-positiv og i tillegg ha smittet flere.

Ja, det er noe galt her. Greit at han elsker å provosere, men han bikker over. Så her er det noe galt.

Skrevet

Dreit meg ut? Hvorfor det? Er det ingen som vil leke med meg lengre nå? Buhuu!

Hva med å bruke ditt vanlige nick?

"Hva med å bruke ditt vanlige nick?"

Så håpløst utdatert argumetasjonsteknikk..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...