Gå til innhold

Har dere vært i bryllup hvor det ikke ble ja?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Diskuterte dette med noen kollegaer Er det bare på film hvor noen blir forlatt ved alteret? Har dere noen gang vært i et bryllup hvor noen har sagt nei?

Skrevet

Jeg har heldigvis ikke vært med på det :)

Jeg har ikke, men min tidligere svigerfar bruker å fortelle historien om da han i ungdommen var i bryllup..

Presten spurte brudgommen om han ville ha bruden som stod ved hans side, så snudde brudgommen seg mot forsamlingen og spurte; Vil noen av dere ha henne?

Det ble selvsagt helt tyst.. en god stund...

Så sa brudgommen; da gidder f*** ikke jeg heller..

Også gikk han fra kirken.

Stakkars brud - men historien er jo litt gøy sånn 50 år etter. :)

Skrevet

Nei, jeg har ikke vært det, men mener det ble sagt for mange år siden at det hadde skjedd i kirken jeg sognet til som barn, men om det medfører riktighet er jeg ikke sikker på. Man er jo unektelig litt treg i avtrekkeren om man sier nei ved alteret spør du meg!

Skrevet

Jeg har ikke, men min tidligere svigerfar bruker å fortelle historien om da han i ungdommen var i bryllup..

Presten spurte brudgommen om han ville ha bruden som stod ved hans side, så snudde brudgommen seg mot forsamlingen og spurte; Vil noen av dere ha henne?

OMG! *hehe*

Skrevet

Ikke vært med på, men hørt en del om et bryllup i sommer hvor det var invitert familie og kjente fra store deler av verden. Og 3 timer før vielsen trekker bruden seg.

Tragisk.. Mulig fler her som kjenner til det, var nok en stor snakkis i bygda..

Skrevet

Ikke vært med på, men hørt en del om et bryllup i sommer hvor det var invitert familie og kjente fra store deler av verden. Og 3 timer før vielsen trekker bruden seg.

Tragisk.. Mulig fler her som kjenner til det, var nok en stor snakkis i bygda..

Oi! Er det mulig... Hva gjør man da med all mat og kaker, fotograf og alt som er bestilt...?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254074672' post='4219509]

Oi! Er det mulig... Hva gjør man da med all mat og kaker, fotograf og alt som er bestilt...?

Ja, det kan du si..!

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg tror jeg hadde dødd innvendig om det var jeg som var bruden i dette tilfellet. Kanskje jeg hadde ledd av det 50 år senere, men dette måtte virkelig være toppen av nedverdigelse. Hadde nok trengt terapi et titals år etter det.

Gjest det ble ja etterhvert :)
Skrevet

Jeg har ikke, men min mor har :) Brudgommen svarte høyt og tydelig nei.........men det var fordi presten kjente alle de involverte privat og tok feil og bød frem feil tvillingssøster :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254074672' post='4219509]

Har en gedigen fest :-)

Skrevet

Pussig nok fikk jeg høre en historie i går da det var et kjærestepar hvor kvinnen maste om å gifte seg. Mannen ville ikke, men gikk omsider med på giftermålet tilslutt. De hadde stort bryllup hvor begge sa ja, og kvinnen var visstnok veldig lykkelig. Men, på festen etterpå sa da mannen..."der, nå har du fått viljen din, så la meg være i fred". De tilbringte visstnok ikke bryllupsnatten sammen og ble skilt like etterpå.

Mannen hadde en en elskerinne på siden, og forsvant med henne like etterpå. Selv på utdrikningslaget sitt var han ikke med, han var sammen med elskerinnen.

Skrevet

Stakkars brud! Håper hun flyttet til et nytt sted og fikk begynt på nytt. Hendelsen sier veldig mye om brudgommen, men bruden må ha følt seg fullstendig knust. Det må ha vært en megaskandale.

Vet du noe om hvordan det gikk med dem i ettertid?

Skrevet

Å herregud...Stakkars brud!

Skrevet

Jeg har ikke, men min mor har :) Brudgommen svarte høyt og tydelig nei.........men det var fordi presten kjente alle de involverte privat og tok feil og bød frem feil tvillingssøster :)

Hehe, så vittig!

Gjest ei av venninnene
Skrevet

Nei, men jeg var i en vielse i kirken en gang der bruden ikke svarte, men valgte å stå taus. Presten sa nemlig feil, og spurte om hun ville ha XX (mannen) "til din hustru". Da hun sto taus, skjønte presten hva han hadde sagt, og spurte om igjen, om hun ville ha XX "til din mann". Da svarte hun klart og tydelig ja.

"Jeg ville jo ikke ha ham som min hustru, men som min mann", sa hun etterpå.

Jeg var der sammen med ei lesbisk venninne faktisk, og særlig hun har ledd godt av den historien etterpå!

:-)

Gjest best wishes
Skrevet

ja det lønner seg å være våken og følge med, før du vet ordet av det har du gitt bort mannen din til søstera di:)

Gjest best wishes
Skrevet

Nei, jeg har ikke vært det, men mener det ble sagt for mange år siden at det hadde skjedd i kirken jeg sognet til som barn, men om det medfører riktighet er jeg ikke sikker på. Man er jo unektelig litt treg i avtrekkeren om man sier nei ved alteret spør du meg!

Tja. hva om du fikk vite at den du skulle gifte deg med var notorisk utro, eller sto bak en alvorlig forbrytelse, mens du var på vei opp kirkegulvet? Da er det vel rimelig å svare nei, hvis du ikke har snudd allerede.

Skrevet

Tja. hva om du fikk vite at den du skulle gifte deg med var notorisk utro, eller sto bak en alvorlig forbrytelse, mens du var på vei opp kirkegulvet? Da er det vel rimelig å svare nei, hvis du ikke har snudd allerede.

Realistisk set så hadde en vel fått vite det i forkant av selve vielseseremonien.

Skrevet

Nei, har ikke vært i noe slikt bryllup, og har hekker ikke hørt om noen kjente eller kjentes kjente som dette har skjedd med.

Men jeg kjenner noen som separerte seg 5-6 uker etter bryllupet, da, så der var det vel gode miner til slett spill under selve bryllupet, for ikke å 'ødelegge' for alt man hadde planlagt fremfor å svare nei;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...